Utilslørt og tilbakelent
Rosalía lagar silkemjuk avantgardepop iført dundyne.
Rosalia då ho song på Saturday Night Live.
Skjermdump
Pop
Rosalía:
Motomami
Columbia Records
Då den spanske artisten Rosalía nyleg opptredde på Saturday Night Live, stilte ho iført ei kåpe som likna ei dundyne og med eit dusjsklimatteaktig slør. Motomami er det tredje albumet hennar.
Komposisjonane bruker element frå pop-, tradisjons- og dansemusikk og blir til tidsriktige, meiningsfylte collagar ved hjelp av eksperimentell produksjon. Legg til dømes merke til frijazzsamplingane i songen «Saoko» og den hektiske perkusjonen mot slutten av balladen «Hentai». «Delirio de Grandeza» spelar på flamencotradisjonen, og på «G3N15» deler ei eldre kvinne livsvisdom om familie og kultur – trur eg.
Rosalías stemmeprakt er gedigen, og ho brukar autotune og andre effektar ein kan kjenne att frå samtidig musikk, på svært smakfullt vis. Sjølv lydar som normalt ville bli kategorisert som digitale «feil», er sette i høgsetet her og blir brukte på kreativt, velklingande vis.
I sin omgang med klisjear knytte til at kvinnelege popartistar ofte blir skulda for å «spele på» sex, minner dei snedige musikkvideoane om Megan Thee Stallions framifrå antiperverse kvinnemaktpopkunstverk frå i fjor, «Thoth Shit»: Det heile ser ut til å ha noko med makt og tryggleik å gjere.
Sjølv om eg ikkje er stødig i spansk, får eg med meg ord som transformacione og hentai (japansk: pervers), og etter to år med sosial distanse i ei tid då uretten i det globale samfunnet blir stadig tydelegare, får sidestillinga av motiv som heim, kultur, tryggleik og tilhøyrsle nye lag av meining.
Og kva er ei dyne? Omsluttande, varm og tung, iallfall den typen dobbel dundyne Rosalías SNL-kåpe, utan trekk, ser ut som, utilslørt og blottlagd: Alle desse adjektiva passar til meisterverket Motomami.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er tromme-
slagar, dj, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Rosalía:
Motomami
Columbia Records
Då den spanske artisten Rosalía nyleg opptredde på Saturday Night Live, stilte ho iført ei kåpe som likna ei dundyne og med eit dusjsklimatteaktig slør. Motomami er det tredje albumet hennar.
Komposisjonane bruker element frå pop-, tradisjons- og dansemusikk og blir til tidsriktige, meiningsfylte collagar ved hjelp av eksperimentell produksjon. Legg til dømes merke til frijazzsamplingane i songen «Saoko» og den hektiske perkusjonen mot slutten av balladen «Hentai». «Delirio de Grandeza» spelar på flamencotradisjonen, og på «G3N15» deler ei eldre kvinne livsvisdom om familie og kultur – trur eg.
Rosalías stemmeprakt er gedigen, og ho brukar autotune og andre effektar ein kan kjenne att frå samtidig musikk, på svært smakfullt vis. Sjølv lydar som normalt ville bli kategorisert som digitale «feil», er sette i høgsetet her og blir brukte på kreativt, velklingande vis.
I sin omgang med klisjear knytte til at kvinnelege popartistar ofte blir skulda for å «spele på» sex, minner dei snedige musikkvideoane om Megan Thee Stallions framifrå antiperverse kvinnemaktpopkunstverk frå i fjor, «Thoth Shit»: Det heile ser ut til å ha noko med makt og tryggleik å gjere.
Sjølv om eg ikkje er stødig i spansk, får eg med meg ord som transformacione og hentai (japansk: pervers), og etter to år med sosial distanse i ei tid då uretten i det globale samfunnet blir stadig tydelegare, får sidestillinga av motiv som heim, kultur, tryggleik og tilhøyrsle nye lag av meining.
Og kva er ei dyne? Omsluttande, varm og tung, iallfall den typen dobbel dundyne Rosalías SNL-kåpe, utan trekk, ser ut som, utilslørt og blottlagd: Alle desse adjektiva passar til meisterverket Motomami.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er tromme-
slagar, dj, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»