Ung musikk i vakre rom
Musikarane og publikum sat i ulike rom.
Foto: Tommy Neverdal
Dobbelkonsert
Wrangellhuset
Anja Lauvdal solo / Kongle Trio
Fredag 13. august
Festivalsjef Andreas Risanger Meland har ein ambisjon om å nytta spesielle og vakre rom som formidlingsarenaer. Dei har ein del å velja i også i Haugesund.
Dobbelkonserten med Anja Lauvdal og Kongle Trio var lagd til Wrangellhuset. Skipsreiar og den første stortingsrepresentanten frå Haugesund, Håkon Magne Waldemar Wrangell, bygde dette huset i 1890-åra. No er det ein del av Haugalandmuseet.
Huset er vakkert, men ikkje spesielt funksjonelt som konsertarena. Med eit publikum på om lag eit dusin gjekk det greitt, men å ha artisten sitjande i éi stove og publikum i ei anna byr på utfordringar, for å seia det varsamt.
Lauvdal spelte ein halv time med utgangspunkt i elektroniske loopar som ho seinare nytta som underlag til og i dialog med pianoet. Ho hadde nok meir på lager, men solosettet var eit fint oppspel til Kongle Trio.
Denne trioen har på kort tid skapt seg eit namn. Dei er med i talentkonkurransen Jazzintro og blir booka til dei fleste jazzfestivalane her til lands. Det er forståeleg, for Liv Andrea Hauge (piano), Øystein Skjelstad Østensen (bass) og Veslemøy Narvesen (trommer) har ei tilnærming til musiseringa som osar av spontanitet og kreativitet.
Dei er tydeleg inspirerte av trioen Moskus, men har alt opparbeidd seg eit markant særpreg. Dei går lett og ledig frå friimpro til vakker jazzvals med Narvesen på sag og Østensen på bogebass, til ein slepen groove der Narvesen går føre i beste Tony Williams-stil. Denne trioen har mykje ugjort.
I serien konsertar i vakre omgjevnader var det duka for Øystein Folkedal Quartet i Bystyresalen. Dette må vera ein av dei vakraste kommunestyresalane i Noreg, med Alf Rolfsens «Havets rikdommer» som naturleg blikkfang.
Salen er også eit glimrande konsertlokale – i alle fall til akustisk musikk. Pianisten Øystein Folkedal hadde teke med seg studiekameratar frå Musikkhøgskulen i Oslo: Morten Georg Gismervik (gitar), Håkon Huldt-Nystrøm (bass) og Jomar Jeppson Søvik (trommer).
Folkedal har skrive all musikken. Han er tydeleg inspirert av Bill Evans og Chick Corea, og mykje av musikken har ein latinvri. Folkedal var hovudsolist, men Huldt-Nystrøm vekte merksemd med ei par virtuose kor som fekk meg til å tenkja på ein viss danske med eit særs langt namn, nemleg Niels-Henning Ørsted Pedersen.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dobbelkonsert
Wrangellhuset
Anja Lauvdal solo / Kongle Trio
Fredag 13. august
Festivalsjef Andreas Risanger Meland har ein ambisjon om å nytta spesielle og vakre rom som formidlingsarenaer. Dei har ein del å velja i også i Haugesund.
Dobbelkonserten med Anja Lauvdal og Kongle Trio var lagd til Wrangellhuset. Skipsreiar og den første stortingsrepresentanten frå Haugesund, Håkon Magne Waldemar Wrangell, bygde dette huset i 1890-åra. No er det ein del av Haugalandmuseet.
Huset er vakkert, men ikkje spesielt funksjonelt som konsertarena. Med eit publikum på om lag eit dusin gjekk det greitt, men å ha artisten sitjande i éi stove og publikum i ei anna byr på utfordringar, for å seia det varsamt.
Lauvdal spelte ein halv time med utgangspunkt i elektroniske loopar som ho seinare nytta som underlag til og i dialog med pianoet. Ho hadde nok meir på lager, men solosettet var eit fint oppspel til Kongle Trio.
Denne trioen har på kort tid skapt seg eit namn. Dei er med i talentkonkurransen Jazzintro og blir booka til dei fleste jazzfestivalane her til lands. Det er forståeleg, for Liv Andrea Hauge (piano), Øystein Skjelstad Østensen (bass) og Veslemøy Narvesen (trommer) har ei tilnærming til musiseringa som osar av spontanitet og kreativitet.
Dei er tydeleg inspirerte av trioen Moskus, men har alt opparbeidd seg eit markant særpreg. Dei går lett og ledig frå friimpro til vakker jazzvals med Narvesen på sag og Østensen på bogebass, til ein slepen groove der Narvesen går føre i beste Tony Williams-stil. Denne trioen har mykje ugjort.
I serien konsertar i vakre omgjevnader var det duka for Øystein Folkedal Quartet i Bystyresalen. Dette må vera ein av dei vakraste kommunestyresalane i Noreg, med Alf Rolfsens «Havets rikdommer» som naturleg blikkfang.
Salen er også eit glimrande konsertlokale – i alle fall til akustisk musikk. Pianisten Øystein Folkedal hadde teke med seg studiekameratar frå Musikkhøgskulen i Oslo: Morten Georg Gismervik (gitar), Håkon Huldt-Nystrøm (bass) og Jomar Jeppson Søvik (trommer).
Folkedal har skrive all musikken. Han er tydeleg inspirert av Bill Evans og Chick Corea, og mykje av musikken har ein latinvri. Folkedal var hovudsolist, men Huldt-Nystrøm vekte merksemd med ei par virtuose kor som fekk meg til å tenkja på ein viss danske med eit særs langt namn, nemleg Niels-Henning Ørsted Pedersen.
Fleire artiklar
Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.
Foto: Warner Bros. Discovery
Beetlejuice Beetlejuice: Nesten dødsfestleg
Sjølv om det er eit gledeleg gjensyn, saknar eg snerten.
Hjortelusflugene er spesialiserte parasittar som føder levande ungar og lever heile det vaksne livet nede i pelsen til elg, hjort og rådyr.
Foto via Wikimedia Commons
Svermingstid for hjortelusfluga
Göran Fristorp døydde 3. september. Han vart 76 år gammal.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Göran Fristorp (1948–2024)
Det kjem an på storleiken, men det er ein fordel å sleppe å trene inni bilen.
Bene Riobó / Wikimedia commons
I form med bilen
Alternativ for Tyskland-politikaren Björn Höcke i retten i Halle i 2024. Han er bøtelagd to gonger for å nytta nazislagordet «Alles für Deutschland».
Foto: Jens Schlueter / AP / NTB
Kor ekstrem er Björn Höcke?
Universitetsfolk kan bruke eit heilt yrkesliv på å diskutere kva ekstremisme er. I Tyskland er det Verfassungsschutz som avgjer det.