JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Tyggispopen vrengjer sjela

Keshas serverer ei underleg blanding av eksperimentell elektropop og psykedelisk gospel på Gag Order.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1897
20230526
1897
20230526

Pop

Kesha:

Gag Order

RCA / Kemosabe

Gag Order er den amerikanske popartisten Keshas femte studioalbum. Musikken blei skriven i covid-19-isolasjon og er laga i samarbeid med veteranprodusenten Rick Rubin, som har jobba med eit vell av kjente artistar innan vidt forskjellige sjangrar. Nokre døme: Public Enemy, Run DMC, Aerosmith, Metallica og Johnny Cash.

Albumet er ei eklektisk, personleg og sjenerøs handsaming av vanskelege kjensler som angst, depresjon, aggresjon og sorg. Spor etter Keshas karakteristiske uttrykk er å høyre i mangt eit medrivande riff og songbare melodiline, men tyggispopstilen har blitt lagt til sides til fordel for eit meir mangefasettert og sårt uttrykk.

Her syng Kesha i gospelkor med seg sjølv, og polymetriske vokalostinat ligg i lag etter lag over tunge basstrommer, kjenslevare kassegitarar, TV-spel-aktige synthliner og eksperimentelle komposisjonar kring samplingar av åndelege guruar. Albumet syner at ho har eit langt større register som songar, låtskrivar, arrangør og lyrikar enn iallfall underteikna har vore klar over.

Kesha har fortalt i minst to intervju at Gag Order til dels blei til i kjølvatnet av ei spontan åndeleg oppvakning, som skjedde då katten hennar kom spradande med hovudtelefonar i munnen og slengde dei i fanget hennar som for å seie at det var på tide å meditere. I same handvending har ho sagt at grensa mellom å vere opplyst og sprø er hårfin.

Plata er prega av ein underleg og mangefasettert ubalansegang inn i og mogelegvis gjennom ambivalensen som rett som det er pregar den menneskelege opplevinga. Dette er eit snålt, sårt og fengjande døme på at popmusikken har blitt djupare og meir ærleg etter pandemi. Trur eg.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Pop

Kesha:

Gag Order

RCA / Kemosabe

Gag Order er den amerikanske popartisten Keshas femte studioalbum. Musikken blei skriven i covid-19-isolasjon og er laga i samarbeid med veteranprodusenten Rick Rubin, som har jobba med eit vell av kjente artistar innan vidt forskjellige sjangrar. Nokre døme: Public Enemy, Run DMC, Aerosmith, Metallica og Johnny Cash.

Albumet er ei eklektisk, personleg og sjenerøs handsaming av vanskelege kjensler som angst, depresjon, aggresjon og sorg. Spor etter Keshas karakteristiske uttrykk er å høyre i mangt eit medrivande riff og songbare melodiline, men tyggispopstilen har blitt lagt til sides til fordel for eit meir mangefasettert og sårt uttrykk.

Her syng Kesha i gospelkor med seg sjølv, og polymetriske vokalostinat ligg i lag etter lag over tunge basstrommer, kjenslevare kassegitarar, TV-spel-aktige synthliner og eksperimentelle komposisjonar kring samplingar av åndelege guruar. Albumet syner at ho har eit langt større register som songar, låtskrivar, arrangør og lyrikar enn iallfall underteikna har vore klar over.

Kesha har fortalt i minst to intervju at Gag Order til dels blei til i kjølvatnet av ei spontan åndeleg oppvakning, som skjedde då katten hennar kom spradande med hovudtelefonar i munnen og slengde dei i fanget hennar som for å seie at det var på tide å meditere. I same handvending har ho sagt at grensa mellom å vere opplyst og sprø er hårfin.

Plata er prega av ein underleg og mangefasettert ubalansegang inn i og mogelegvis gjennom ambivalensen som rett som det er pregar den menneskelege opplevinga. Dette er eit snålt, sårt og fengjande døme på at popmusikken har blitt djupare og meir ærleg etter pandemi. Trur eg.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Foto: Seacia Pavao / Focus Features LLC

FilmMeldingar

Armert film

JEREVAN: Filmfestivalen i den armenske hovudstaden Jerevan er like kontrastfull som byen.

Håkon Tveit
Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Paul Giamatti i rolla som Paul Hunham og Dominic Sessa som Angus Tully i den nyaste filmen til Alexander Payne.

Foto: Seacia Pavao / Focus Features LLC

FilmMeldingar

Armert film

JEREVAN: Filmfestivalen i den armenske hovudstaden Jerevan er like kontrastfull som byen.

Håkon Tveit
Slik er byen Roma teikna i Nürnberg-krønika.

Slik er byen Roma teikna i Nürnberg-krønika.

Foto: Terje Tøgard / Orfeus

BokMeldingar
Gjert Vestrheim

Ein milepåle i europeisk bokhistorie

Hartmann Schedels verdshistorie, som vart trykt i Nürnberg i 1493, er mor til alle salongbordbøker.

Jubileumsfeiring for Kristenretten på Moster i år.

Jubileumsfeiring for Kristenretten på Moster i år.

Foto: Silje Katrine Robinson / NTB

Ordskifte
Eivor Andersen Oftestad

Fordommar på leseglasa

Det finst sjølvsagt nestekjærleik både i andre kulturar enn den kristne og hos folk som «ikkje trur» at mennesket er skapt i Guds bilete.

Gunnar Stubseid.

Gunnar Stubseid.

Foto: Stubseid.no

MinneordSamfunn
Hallvard T. Bjørgum

Gunnar Stubseid

(1948­–2024)

I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

Foto: Toby Melville / Reuters / NTB

Samfunn

Røyster tel, valsystemet avgjer

Ikkje mange fleire britar røysta Labour i Storbritannia i år enn i 2019. Men røystene fordelte seg annleis. Det gav eit maktskifte.

Bernt Hagtvet
I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

I den fyrste talen Keir Starmer heldt framfor Downing Street nr. 10, var han visjonær og energisk som få.

Foto: Toby Melville / Reuters / NTB

Samfunn

Røyster tel, valsystemet avgjer

Ikkje mange fleire britar røysta Labour i Storbritannia i år enn i 2019. Men røystene fordelte seg annleis. Det gav eit maktskifte.

Bernt Hagtvet

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis