JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Trombone på nye måtar

Henrik Munkeby Nørstebø byr på eit stramt komponert verk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1702
20230512
1702
20230512

Samtidsmusikk

Henrik Munkeby Nørstebø:

Dystopian Dancing. For amplified trombone and object orchestra

Made now music

Henrik Munkeby Nørstebø er ein trombonist som arbeider med improvisasjonsbasert samtidsmusikk, ofte i samarbeid med dansarar eller biletkunstnarar, men òg som ensemblemusikar i gruppene Skadedyr og Aksiom.

Dystoping Dancing er den tredje soloplata hans, som ber undertittelen For amplified trombone and object orchestra. Det er tale om konsentrert arbeid med utforsking av trombonens klanglege potensial, ofte på ein slik måte at instrumentet framstår som uattkjenneleg. I tillegg til elektronikk vert det nytta ulike tilleggsobjekt som manipulerer lyden – noko som er i slekt med det meir kjende fenomenet «preparert piano», der ein puttar ymse ting mellom strengane på pianoet for å endra klangen.

Medan mykje av dagens musikk berre er digitalt tilgjengeleg, er dette ein slags hybrid: Musikken er tilgjengeleg frå ymse strøymetenester, eller – med høgare lydkvalitet – via nedlastingskode. Men det ein elles kjenner som plateomslag eller cover, er ein fysisk publikasjon i form av eit lekkert hefte som inneheld små fotokunstverk utførte av komponisten under innspelingsperioden.

Og som så mange alternative produksjonar er ikkje dette spelt inn i noko vanleg studio, men dels i eit nedlagt skulehus og dels i Emanuel Vigeland mausoleum, som har vidgjeten etterklang.

Denne utgjevinga utgjer ein stramt komponert verk der lyden og den medfylgjande trykksaka (eller omvendt) utgjer ein fascinerande heilskap.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samtidsmusikk

Henrik Munkeby Nørstebø:

Dystopian Dancing. For amplified trombone and object orchestra

Made now music

Henrik Munkeby Nørstebø er ein trombonist som arbeider med improvisasjonsbasert samtidsmusikk, ofte i samarbeid med dansarar eller biletkunstnarar, men òg som ensemblemusikar i gruppene Skadedyr og Aksiom.

Dystoping Dancing er den tredje soloplata hans, som ber undertittelen For amplified trombone and object orchestra. Det er tale om konsentrert arbeid med utforsking av trombonens klanglege potensial, ofte på ein slik måte at instrumentet framstår som uattkjenneleg. I tillegg til elektronikk vert det nytta ulike tilleggsobjekt som manipulerer lyden – noko som er i slekt med det meir kjende fenomenet «preparert piano», der ein puttar ymse ting mellom strengane på pianoet for å endra klangen.

Medan mykje av dagens musikk berre er digitalt tilgjengeleg, er dette ein slags hybrid: Musikken er tilgjengeleg frå ymse strøymetenester, eller – med høgare lydkvalitet – via nedlastingskode. Men det ein elles kjenner som plateomslag eller cover, er ein fysisk publikasjon i form av eit lekkert hefte som inneheld små fotokunstverk utførte av komponisten under innspelingsperioden.

Og som så mange alternative produksjonar er ikkje dette spelt inn i noko vanleg studio, men dels i eit nedlagt skulehus og dels i Emanuel Vigeland mausoleum, som har vidgjeten etterklang.

Denne utgjevinga utgjer ein stramt komponert verk der lyden og den medfylgjande trykksaka (eller omvendt) utgjer ein fascinerande heilskap.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis