Tradisjon og nyskaping
Like born leikar best.
Jazz
Sissel Vera
Pettersen & Vigleik Storaas:
Consolations
Sissel Vera Pettersen, vokal og elektronikk; Vigleik Storaas, piano.
Øra fonogram
Pettersen og Storaas har hatt det moro i studioet med eit materiale som inneheld åtte låtar/improvisasjonar. Dei balanserer fint mellom det komponerte og det lause og improviserte. Dei greier med sikker formsans å skapa ein heilskap. Låtane dei har gjort saman, er truleg utvikla/improviserte fram i studioet og fungerer fint som mellomspel eller intro til det skrivne stoffet.
«First Conversation» byggjer bru mellom dei to Kenny Wheeler-låtane «Consolation» og «Winter Sweet». «Second Conversation» er ein kort og effektiv kontrast til den meditative «Psaumes des Arbes» og ein pussig intro til klassikaren «Alone Together». Den avsluttande «Third Conversation» er eit apropos til «Lemon Drops» og ein artig leik med referanse til standardlåten «Over the Rainbow». («Lemon Drops» låner vel frå verselinja «Where trouble melts like lemon drops» i den nemnde standarden?)
Musikken kan til tider minna om noko så forskjellig som trioen Azimuth (Wheeler, Norma Winstone og John Taylor) og duoen Maria Joao og Mário Laginha, men i høgdepunktet på plata, Vigleik Storaas-låten «Psaumes des Arbes», skapar dei to eit originalt uttrykk, meditativt og kraftfullt på same tid, som sit i lenge etter at musikken har tona ut. Den enkle kombinasjonen av piano, vokal og liveelektronikk skapar ein monumental musikalsk sekvens som åleine gjer det verdt å skaffa seg plata.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilansjournalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Sissel Vera
Pettersen & Vigleik Storaas:
Consolations
Sissel Vera Pettersen, vokal og elektronikk; Vigleik Storaas, piano.
Øra fonogram
Pettersen og Storaas har hatt det moro i studioet med eit materiale som inneheld åtte låtar/improvisasjonar. Dei balanserer fint mellom det komponerte og det lause og improviserte. Dei greier med sikker formsans å skapa ein heilskap. Låtane dei har gjort saman, er truleg utvikla/improviserte fram i studioet og fungerer fint som mellomspel eller intro til det skrivne stoffet.
«First Conversation» byggjer bru mellom dei to Kenny Wheeler-låtane «Consolation» og «Winter Sweet». «Second Conversation» er ein kort og effektiv kontrast til den meditative «Psaumes des Arbes» og ein pussig intro til klassikaren «Alone Together». Den avsluttande «Third Conversation» er eit apropos til «Lemon Drops» og ein artig leik med referanse til standardlåten «Over the Rainbow». («Lemon Drops» låner vel frå verselinja «Where trouble melts like lemon drops» i den nemnde standarden?)
Musikken kan til tider minna om noko så forskjellig som trioen Azimuth (Wheeler, Norma Winstone og John Taylor) og duoen Maria Joao og Mário Laginha, men i høgdepunktet på plata, Vigleik Storaas-låten «Psaumes des Arbes», skapar dei to eit originalt uttrykk, meditativt og kraftfullt på same tid, som sit i lenge etter at musikken har tona ut. Den enkle kombinasjonen av piano, vokal og liveelektronikk skapar ein monumental musikalsk sekvens som åleine gjer det verdt å skaffa seg plata.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilansjournalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.
Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.
Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene
Krigen mellom kjønna
Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.
Foto: Per Anders Todal
Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha
Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.