JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Teksten som katalysator

Med Jon Fält på laget er ensemblet komplett.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Anders Jormin (t.h.) med ensemblet: Jon Fält, Lena Willemark, Karin Nakagawa.

Anders Jormin (t.h.) med ensemblet: Jon Fält, Lena Willemark, Karin Nakagawa.

Foto: Magnus Bergstrom

Anders Jormin (t.h.) med ensemblet: Jon Fält, Lena Willemark, Karin Nakagawa.

Anders Jormin (t.h.) med ensemblet: Jon Fält, Lena Willemark, Karin Nakagawa.

Foto: Magnus Bergstrom

1610
20230106
1610
20230106

Jazz / Samtids­musikk

Anders Jormin:

Pasado en claro

Lena Willemark, vokal, fiolin og bratsj; Karin Nakagawa, koto; Jon Fält, trommer og perkusjon; Anders Jormin, bass.

Med utgangspunkt i jazz og folkemusikk har Anders Jormin og Lena Willemark funne ein felles grunn i eit uttrykk som sameiner ulike musikalske impulsar og tradisjonar med ei sterk vektlegging av lyrikk. Samarbeidet på plate byrja med In Winds, in Light (ECM, 2003). Med Trees of Light (ECM, 2015) kom også Karin Nakagawa med, og hennar 25-strengs koto sette sterkt preg på uttrykket. Med Jon Fält med på laget har uttrykket naturlegvis fått eit meir pulserande preg.

Jormin har sett musikk til så ulike poetar som Yamabe no Akahito, Ouyang Xiu, Petrarca, Octavio Paz, Anna Greta Wide, Tomas Tranströmer og Jörgen Lind. Willemark har komponert den einaste reine instrumentalen på plata, «Wedding Polska». Ho leverer også tre komposisjonar med eigne tekstar, to av dei på hennar «morsmål» älvdalsk.

Sjølv om ordet kan seiast å vera sjølve dreiemomentet, brukar ensemblet også tekstane som inspirasjon til lange instrumentalsekvensar med få, men vesentlege improvisasjonsparti. Det mest spanande dømet på sistnemnde er det kollektive bidraget på «Petrarca». Uttrykket pendlar mellom det djupt alvorsame og ei sorgstenkt eller ettertenksam glede. Musikken har eit eterisk preg, men med bassen som ankerfeste. Dette er ei plate med mange fasettar, ei plate å venda attende til – gong etter gong.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz / Samtids­musikk

Anders Jormin:

Pasado en claro

Lena Willemark, vokal, fiolin og bratsj; Karin Nakagawa, koto; Jon Fält, trommer og perkusjon; Anders Jormin, bass.

Med utgangspunkt i jazz og folkemusikk har Anders Jormin og Lena Willemark funne ein felles grunn i eit uttrykk som sameiner ulike musikalske impulsar og tradisjonar med ei sterk vektlegging av lyrikk. Samarbeidet på plate byrja med In Winds, in Light (ECM, 2003). Med Trees of Light (ECM, 2015) kom også Karin Nakagawa med, og hennar 25-strengs koto sette sterkt preg på uttrykket. Med Jon Fält med på laget har uttrykket naturlegvis fått eit meir pulserande preg.

Jormin har sett musikk til så ulike poetar som Yamabe no Akahito, Ouyang Xiu, Petrarca, Octavio Paz, Anna Greta Wide, Tomas Tranströmer og Jörgen Lind. Willemark har komponert den einaste reine instrumentalen på plata, «Wedding Polska». Ho leverer også tre komposisjonar med eigne tekstar, to av dei på hennar «morsmål» älvdalsk.

Sjølv om ordet kan seiast å vera sjølve dreiemomentet, brukar ensemblet også tekstane som inspirasjon til lange instrumentalsekvensar med få, men vesentlege improvisasjonsparti. Det mest spanande dømet på sistnemnde er det kollektive bidraget på «Petrarca». Uttrykket pendlar mellom det djupt alvorsame og ei sorgstenkt eller ettertenksam glede. Musikken har eit eterisk preg, men med bassen som ankerfeste. Dette er ei plate med mange fasettar, ei plate å venda attende til – gong etter gong.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis