Syntetiske kjensler
Munchi lagar kjapp og atonal dansemusikk tufta på karibiske og latinamerikanske tradisjonar.
Munci elskar mambo.
Pressefoto
Elektronisk
Munchi:
Mambo Detonao EP
Nyege Nyege Tapes
Munchi frå Den dominikanske republikken omkalfatrar karibisk og latinamerikansk musikk ved hjelp av elektroniske produksjonsmiddel. Produsenten har samarbeidd med storfolk som M.I.A., og ifølgje Munchis instagramkonto var dette måten nye merengue- og mambolåtskrivarar arbeidde på i ein periode i starten av dette tusenåret: Idear blei noterte med sample-samlingar og piratkopiert digital musikkproduksjonsprogramvare. Korleis musikken skulle framførast av eit band, var noko ein eventuelt fekk finne ut av dersom ein skulle slumpe til å bli populær nok til å spele live. Denne typen hakkete digitale lydbilete var visst vanleg i nokre år, før moderne dansemusikkstilartar som dembow blei populære.
EP-en Mambo Detonao kom nyleg ut på den ugandiske labelen Nyege Nyege Tapes og inneheld oppussa utgåver av låtar produserte kring 2010, inspirert av denne røffe, skisseaktige stilen. Ta til dømes andresporet, «Que Maldito Disco»: ein akustisk, velkjend congatrommerytme flyt over pumpande basstrommer og hurtige, konsise risteegg-samplingar, med eitt blir mønsteret kutta på kontant vis som understrekar det digitale, piano- og syntetisk strengklimpring krydrar det høge registeret. Silkemjuke sirener, virtuell plystring og dissonante reveljar framførte med syntetiske horn annonserer ein flytande collage-rap som, med ord eg kjenner tydinga til, gir danseføtene direkte ordre om å marsjere taktfast ut på dansegolvet.
Musikken går i skyhøgt tempo og er merkeleg fengjande med sine dissonante (eller mikrotonale) melodiar og harmoniar. Siste låt, «Kik Frutilu», handsamar melodramatisk, dyster latinamerikansk musikk, og det læt nesten som om ein robotfriar står og klimprar på robotgitaren i gata nedanfor balkongen. Det er rørande.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, trommis, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk
Munchi:
Mambo Detonao EP
Nyege Nyege Tapes
Munchi frå Den dominikanske republikken omkalfatrar karibisk og latinamerikansk musikk ved hjelp av elektroniske produksjonsmiddel. Produsenten har samarbeidd med storfolk som M.I.A., og ifølgje Munchis instagramkonto var dette måten nye merengue- og mambolåtskrivarar arbeidde på i ein periode i starten av dette tusenåret: Idear blei noterte med sample-samlingar og piratkopiert digital musikkproduksjonsprogramvare. Korleis musikken skulle framførast av eit band, var noko ein eventuelt fekk finne ut av dersom ein skulle slumpe til å bli populær nok til å spele live. Denne typen hakkete digitale lydbilete var visst vanleg i nokre år, før moderne dansemusikkstilartar som dembow blei populære.
EP-en Mambo Detonao kom nyleg ut på den ugandiske labelen Nyege Nyege Tapes og inneheld oppussa utgåver av låtar produserte kring 2010, inspirert av denne røffe, skisseaktige stilen. Ta til dømes andresporet, «Que Maldito Disco»: ein akustisk, velkjend congatrommerytme flyt over pumpande basstrommer og hurtige, konsise risteegg-samplingar, med eitt blir mønsteret kutta på kontant vis som understrekar det digitale, piano- og syntetisk strengklimpring krydrar det høge registeret. Silkemjuke sirener, virtuell plystring og dissonante reveljar framførte med syntetiske horn annonserer ein flytande collage-rap som, med ord eg kjenner tydinga til, gir danseføtene direkte ordre om å marsjere taktfast ut på dansegolvet.
Musikken går i skyhøgt tempo og er merkeleg fengjande med sine dissonante (eller mikrotonale) melodiar og harmoniar. Siste låt, «Kik Frutilu», handsamar melodramatisk, dyster latinamerikansk musikk, og det læt nesten som om ein robotfriar står og klimprar på robotgitaren i gata nedanfor balkongen. Det er rørande.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, trommis, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.