JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Sveve over flygebilmotorvegane

Lydsporet til VR-spelet Runner er eit herleg harry stykke syntetisk programmusikk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1888
20230310
1888
20230310

Spelmusikk

Fat Bard:

Runner Ost

Truant Pixel

Duoen Fat Bard har laga musikk til ei rekke indiespel, og Runner Ost er lydsporet til eit retrofuturistisk spel i virtuell røynd. Tittelen viser til filmen Blade Runner med sitt klassiske svulmande og storslåtte lydspor signert den greske analogsynthesizerlegenda Vangelis, og på Runner Ost står slik syntetisk sci-fi-nostalgi på agendaen.

«Main Theme» er tufta på ei blanding av synthmusikk à la kultfilmskaparen John Carpenter og overdådig anime-musikk (med god hjelp frå den japanske vokalisten Itoki Hana). Motiv frå dette opningssporet går att som leiemotiv gjennom albumet, og det heile er i grunnen heller fengjande og medrivande. Iallfall for den som ikkje synest kombinasjonen av 80-tals power metal-gitarspel, spinnville soloar framførte med uhemma gamalsynthlydar og elektroniske trommer frå urtida blir for cheesy.

Og harry kan denne musikken sanneleg kallast, men dersom ein kan late fantasien bli riven med på turen gjennom neonlyste bakgater og sveve over flygebilmotorvegane på maskingenererte lydbølgjer, har ein her eit forfriskande stykke programmusikk ikkje ulikt Jeff Waynes kultklassiske konseptalbum War of the Worlds. Eg oppdaga albumet under utforsking av virtuell røynd-biblioteket til dei nye Playstation 5-VR-brillene: Spelet Runner kjem nemleg med ein visualizer (i Windows 95- og tidleg MP3-era-stil) som bonusmateriale – eit program som omsluttar lyttaren med psykedeliske skjermspararliknande geometriske strukturar som endrar seg ut frå dynamikken i lydbølgjene.

Dette er det ikkje verdt å investere i kostbar VR-teknologi for å oppleve, men albumet er heldigvis tilgjengeleg på sedvanlege strøymetenester.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er trommeslagar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Spelmusikk

Fat Bard:

Runner Ost

Truant Pixel

Duoen Fat Bard har laga musikk til ei rekke indiespel, og Runner Ost er lydsporet til eit retrofuturistisk spel i virtuell røynd. Tittelen viser til filmen Blade Runner med sitt klassiske svulmande og storslåtte lydspor signert den greske analogsynthesizerlegenda Vangelis, og på Runner Ost står slik syntetisk sci-fi-nostalgi på agendaen.

«Main Theme» er tufta på ei blanding av synthmusikk à la kultfilmskaparen John Carpenter og overdådig anime-musikk (med god hjelp frå den japanske vokalisten Itoki Hana). Motiv frå dette opningssporet går att som leiemotiv gjennom albumet, og det heile er i grunnen heller fengjande og medrivande. Iallfall for den som ikkje synest kombinasjonen av 80-tals power metal-gitarspel, spinnville soloar framførte med uhemma gamalsynthlydar og elektroniske trommer frå urtida blir for cheesy.

Og harry kan denne musikken sanneleg kallast, men dersom ein kan late fantasien bli riven med på turen gjennom neonlyste bakgater og sveve over flygebilmotorvegane på maskingenererte lydbølgjer, har ein her eit forfriskande stykke programmusikk ikkje ulikt Jeff Waynes kultklassiske konseptalbum War of the Worlds. Eg oppdaga albumet under utforsking av virtuell røynd-biblioteket til dei nye Playstation 5-VR-brillene: Spelet Runner kjem nemleg med ein visualizer (i Windows 95- og tidleg MP3-era-stil) som bonusmateriale – eit program som omsluttar lyttaren med psykedeliske skjermspararliknande geometriske strukturar som endrar seg ut frå dynamikken i lydbølgjene.

Dette er det ikkje verdt å investere i kostbar VR-teknologi for å oppleve, men albumet er heldigvis tilgjengeleg på sedvanlege strøymetenester.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er trommeslagar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
EinarHaakaas

Det trugande utanforskapet

På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fargerikt om tolsemd

Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Foto: Christopher Helberg

BokMeldingar
Odd W. Surén

Endringar til godt og vondt

Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis