JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Superless is more

Godkjensla er der frå første til siste tone.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Superless er Ingebrigt Håker Flaten, Jeff Parker, Eirik Hegdal og Øyvind Skarbø.

Superless er Ingebrigt Håker Flaten, Jeff Parker, Eirik Hegdal og Øyvind Skarbø.

Foto: Thor Brødreskift

Superless er Ingebrigt Håker Flaten, Jeff Parker, Eirik Hegdal og Øyvind Skarbø.

Superless er Ingebrigt Håker Flaten, Jeff Parker, Eirik Hegdal og Øyvind Skarbø.

Foto: Thor Brødreskift

1624
20231110
1624
20231110

Jazz

Superless:

Superless

Eirik Hegdal, C-melodisaksofon, sopranino, bassklarinett og synth; Jeff Parker, gitar; Ingebrigt Ha°ker Flaten, bass; og Øyvind Skarbø, trommer og perkusjon. Øyvind jazzforum

Eg fekk ikkje med meg konserten deira på Nattjazz i 2022. Eg visste såleis ikkje kva eg kunne venta meg frå denne plata, anna enn at dette er fire musikarar som kan overraska. Det gjer dei til gagns. Dei må ha hatt det som motto for dei to dagane i det gamle NRK-studioet på Minde: Her skal det vera låge skuldrer, og den meditative godkjensla skal rå.

Dei tre norske musikarane treng ikkje nærare presentasjon. Det gjer vel heller ikkje Jeff Parker, men dette er altså gitaristen som har skapt seg eit namn gjennom band som Tortoise, Chicago Underground og Brian Blades Fellowship.

Hegdal har komponert fem av dei åtte låtane, Skarbø to og Håker Flaten den coltraneske «Julesong» med ein rørande vakker kontrabassintro. Komposisjonane er ei brokete samling lånte fjør, men det heile er skrudd saman originalt og elegant. Eller som dei seier sjølve: «Superless er eit ensemble i spagat; med ein fot langt nede i jazzhistoria, mens den andre sklir rundt og prøver a° fa° fotfeste ein plass mellom post-rock og Messiaen.» Uansett kor dette er i det musikalske landskapet, så er det ein fin plass å vera.

Musikken byr på ei mengd spanande detaljar, små vriar på arrangementa og korte improviserte strekk, men alt saman innordna den tilbakelente minimalismen – «superless is more».

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Superless:

Superless

Eirik Hegdal, C-melodisaksofon, sopranino, bassklarinett og synth; Jeff Parker, gitar; Ingebrigt Ha°ker Flaten, bass; og Øyvind Skarbø, trommer og perkusjon. Øyvind jazzforum

Eg fekk ikkje med meg konserten deira på Nattjazz i 2022. Eg visste såleis ikkje kva eg kunne venta meg frå denne plata, anna enn at dette er fire musikarar som kan overraska. Det gjer dei til gagns. Dei må ha hatt det som motto for dei to dagane i det gamle NRK-studioet på Minde: Her skal det vera låge skuldrer, og den meditative godkjensla skal rå.

Dei tre norske musikarane treng ikkje nærare presentasjon. Det gjer vel heller ikkje Jeff Parker, men dette er altså gitaristen som har skapt seg eit namn gjennom band som Tortoise, Chicago Underground og Brian Blades Fellowship.

Hegdal har komponert fem av dei åtte låtane, Skarbø to og Håker Flaten den coltraneske «Julesong» med ein rørande vakker kontrabassintro. Komposisjonane er ei brokete samling lånte fjør, men det heile er skrudd saman originalt og elegant. Eller som dei seier sjølve: «Superless er eit ensemble i spagat; med ein fot langt nede i jazzhistoria, mens den andre sklir rundt og prøver a° fa° fotfeste ein plass mellom post-rock og Messiaen.» Uansett kor dette er i det musikalske landskapet, så er det ein fin plass å vera.

Musikken byr på ei mengd spanande detaljar, små vriar på arrangementa og korte improviserte strekk, men alt saman innordna den tilbakelente minimalismen – «superless is more».

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis