JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Supergruppa vi treng

Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus har laga nok ei plate saman som Boygenius.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Lucy Dacus (t.v.), Julien Baker og Phoebe Bridgers utgjer Boygenius.

Lucy Dacus (t.v.), Julien Baker og Phoebe Bridgers utgjer Boygenius.

Pressefoto

Lucy Dacus (t.v.), Julien Baker og Phoebe Bridgers utgjer Boygenius.

Lucy Dacus (t.v.), Julien Baker og Phoebe Bridgers utgjer Boygenius.

Pressefoto

3015
20230331
3015
20230331

Rock

Boygenius:

The Record

Interscope / Universal

Vil du verte ein satanist i lag med meg? Ein anarkist? Ein nihilist? Å karikere intens ideologisk overtyding, villfaren eller ikkje, på nokre verseliner, er ikkje enkelt. Men i «Satanist» får Boygenius det til. Lureri er lureri, uansett kven det er som lokkar med gulrota.

Kven er Boygenius? Eg har skrive om både Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus – som utgjer trioen bak namnet – på desse sidene fleire gonger før. Det dreier seg om tre markante låtskrivarar og artistar, alle i siste halvdelen av tjueåra, som dei siste åra kvar for seg har meisla ut sine distinkte uttrykk med framifrå plater.

Eit par år har gått sidan det førre albumet til Dacus, Home Video (2021), og den siste utgivinga til Bridgers, Punisher (2020), har eg vendt tilbake til med jamne mellomrom i åra som har følgt.

Musikalsk vennskap

Boygenius fekk utpå nyåret prege omslaget på Rolling Stone, der dei vart kalla «the supergroup we need», og dei som kom seg forbi den glamorøse magasinframsida og tok seg tid til å lese intervjuet Angie Martoccio hadde gjort med bandet, fekk høyre om eit musikalsk samarbeid der vennskap, snarare enn karrieretenking, har vore motiverande – ein samtale som elles vitnar om ein herleg sans for humor hos alle tre. Verken Baker, Bridgers eller Dacus tenkjer på seg sjølv som sjef, strukturen er flat, og på The Record utfyller dei kvarandre, slik at kvar og ein får stå fram med sin største styrke.

Dacus lagar smarte, kontante låtar med spiss, Bridgers er ganske gjennomgåande mjukt melankolsk, og Baker skjer gjennom med ein vokal som køyrer deg i senk. Det var då dei turnerte saman i 2018 at dei bestemte seg for å lage ein song i lag, og enda opp med ein heil EP med seks spor. Alt den gongen kjendest det som om musikken kom frå ei sams kjelde, snarare enn eit delt, konstruert utgangspunkt.

Variasjon i gemytt

Slik er det også i aller høgste grad med The Record, som er prega av ei felles evne til å løfte fram kvalitetane til kvarandre. Dei tre byr også på fleire intrikate referansar til kvarandre sin katalog.

Og apropos referansar er det vanskeleg ikkje å falle for songen som rett og slett har fått tittelen «Leonard Cohen», der det heiter (med peik mot artistens mykje siterte tekst til «Anthem» (1992)): «Leonard Cohen once said there’s a crack in everything/ that’s how the light gets in/ and I am not an old man having an existential crisis/ in a Buddhist monastery/ writing horny poetry/ but I agree

Variasjonen i gemytt er smart teken vare på i overgangen i anslaget, frå a cappella-opninga «Without You Without Them» over til den kontante rockaren «$20» og vidare inn i den kviskrande Bridgers-tristessen «Emily I’m Sorry». Summen er endå betre enn dei så utruleg gode delane på The Record, som alt høyrer til mellom årets beste plater.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Boygenius:

The Record

Interscope / Universal

Vil du verte ein satanist i lag med meg? Ein anarkist? Ein nihilist? Å karikere intens ideologisk overtyding, villfaren eller ikkje, på nokre verseliner, er ikkje enkelt. Men i «Satanist» får Boygenius det til. Lureri er lureri, uansett kven det er som lokkar med gulrota.

Kven er Boygenius? Eg har skrive om både Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus – som utgjer trioen bak namnet – på desse sidene fleire gonger før. Det dreier seg om tre markante låtskrivarar og artistar, alle i siste halvdelen av tjueåra, som dei siste åra kvar for seg har meisla ut sine distinkte uttrykk med framifrå plater.

Eit par år har gått sidan det førre albumet til Dacus, Home Video (2021), og den siste utgivinga til Bridgers, Punisher (2020), har eg vendt tilbake til med jamne mellomrom i åra som har følgt.

Musikalsk vennskap

Boygenius fekk utpå nyåret prege omslaget på Rolling Stone, der dei vart kalla «the supergroup we need», og dei som kom seg forbi den glamorøse magasinframsida og tok seg tid til å lese intervjuet Angie Martoccio hadde gjort med bandet, fekk høyre om eit musikalsk samarbeid der vennskap, snarare enn karrieretenking, har vore motiverande – ein samtale som elles vitnar om ein herleg sans for humor hos alle tre. Verken Baker, Bridgers eller Dacus tenkjer på seg sjølv som sjef, strukturen er flat, og på The Record utfyller dei kvarandre, slik at kvar og ein får stå fram med sin største styrke.

Dacus lagar smarte, kontante låtar med spiss, Bridgers er ganske gjennomgåande mjukt melankolsk, og Baker skjer gjennom med ein vokal som køyrer deg i senk. Det var då dei turnerte saman i 2018 at dei bestemte seg for å lage ein song i lag, og enda opp med ein heil EP med seks spor. Alt den gongen kjendest det som om musikken kom frå ei sams kjelde, snarare enn eit delt, konstruert utgangspunkt.

Variasjon i gemytt

Slik er det også i aller høgste grad med The Record, som er prega av ei felles evne til å løfte fram kvalitetane til kvarandre. Dei tre byr også på fleire intrikate referansar til kvarandre sin katalog.

Og apropos referansar er det vanskeleg ikkje å falle for songen som rett og slett har fått tittelen «Leonard Cohen», der det heiter (med peik mot artistens mykje siterte tekst til «Anthem» (1992)): «Leonard Cohen once said there’s a crack in everything/ that’s how the light gets in/ and I am not an old man having an existential crisis/ in a Buddhist monastery/ writing horny poetry/ but I agree

Variasjonen i gemytt er smart teken vare på i overgangen i anslaget, frå a cappella-opninga «Without You Without Them» over til den kontante rockaren «$20» og vidare inn i den kviskrande Bridgers-tristessen «Emily I’m Sorry». Summen er endå betre enn dei så utruleg gode delane på The Record, som alt høyrer til mellom årets beste plater.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis