JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Storslåttar frå Nordvestlandet

Den andre plata til Kviven duo er ein overskotsprega presentasjon av populær folkemusikk frå 1900-talet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
 Jorun Marie Kvernberg og Britt Pernille Frøholm utgjer Kviven duo.

Jorun Marie Kvernberg og Britt Pernille Frøholm utgjer Kviven duo.

Foto: Marius Beck Dahle

 Jorun Marie Kvernberg og Britt Pernille Frøholm utgjer Kviven duo.

Jorun Marie Kvernberg og Britt Pernille Frøholm utgjer Kviven duo.

Foto: Marius Beck Dahle

2002
20240209
2002
20240209

Folkemusikk

Kviven duo:

Nordlysets døtre

Britt Pernille Frøholm: fele og hardingfele; Jorun Marie Kvernberg: fele og hardingfele
Kviven Records

Ord som fortel noko om musikalsk stil og sjanger, er sjeldan eintydige. Også i denne avisa vert platemeldingare ordna etter omgrep som «klassisk», «jazz» og «rock». Dette er ikkje presise ord, men dei gjev lesaren ein omtrentleg idé om kva det kan dreia seg om.

Når det gjeld «folkemusikk», er det ei musikkform der det av og til er strid om kva det eigentleg er, og kor grensene går for kva som er verdig til å kallast folkemusikk.

Den nye plata til Britt Pernille Frøholm og Jorun Marie Kvernberg er eit interessant døme på desse flytande grensene mellom folkemusikk og annan musikk. Dei har tatt utgangspunkt i «storslåttar» frå Nordvestlandet som hadde si stordomstid utover 1900-talet.

I det innhaldsrike og velskrivne tekstheftet peiker dei på at folk ved kysten gjerne var raske med å fanga opp nye musikalske impulsar (gjerne frå utlandet), og element frå klassisk musikk, militærmusikk og sigøynarmusikk dukkar rett som det er opp. På nokre av slåttane, som valsen «Fagre Stryn», «Fanteguten» og «Galopp etter Bernhard Løset», medverkar dessutan produsent Dag-Filip Roaldsnes med stødig pianokomp – noko som gjev det heile eit preg av salongmusikk. Og på Anders Vikens populære bruremarsj «Jølstrabrura» spelar han trøorgel og tilfører eit meir sakralt preg.

Frøholm og Kvernberg er begge veletablerte både som solistar og ensemblemusikarar, og dei har eit imponerande teknisk overskot. Og det trengst, for mange av desse slåttane er svært krevjande å spela, sjølv om dei ofte er tenkte til dans eller underhaldning. Samspelet fungerer òg svært godt, og balansen mellom det virtuose og det avslappa er heilt på plass.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Folkemusikk

Kviven duo:

Nordlysets døtre

Britt Pernille Frøholm: fele og hardingfele; Jorun Marie Kvernberg: fele og hardingfele
Kviven Records

Ord som fortel noko om musikalsk stil og sjanger, er sjeldan eintydige. Også i denne avisa vert platemeldingare ordna etter omgrep som «klassisk», «jazz» og «rock». Dette er ikkje presise ord, men dei gjev lesaren ein omtrentleg idé om kva det kan dreia seg om.

Når det gjeld «folkemusikk», er det ei musikkform der det av og til er strid om kva det eigentleg er, og kor grensene går for kva som er verdig til å kallast folkemusikk.

Den nye plata til Britt Pernille Frøholm og Jorun Marie Kvernberg er eit interessant døme på desse flytande grensene mellom folkemusikk og annan musikk. Dei har tatt utgangspunkt i «storslåttar» frå Nordvestlandet som hadde si stordomstid utover 1900-talet.

I det innhaldsrike og velskrivne tekstheftet peiker dei på at folk ved kysten gjerne var raske med å fanga opp nye musikalske impulsar (gjerne frå utlandet), og element frå klassisk musikk, militærmusikk og sigøynarmusikk dukkar rett som det er opp. På nokre av slåttane, som valsen «Fagre Stryn», «Fanteguten» og «Galopp etter Bernhard Løset», medverkar dessutan produsent Dag-Filip Roaldsnes med stødig pianokomp – noko som gjev det heile eit preg av salongmusikk. Og på Anders Vikens populære bruremarsj «Jølstrabrura» spelar han trøorgel og tilfører eit meir sakralt preg.

Frøholm og Kvernberg er begge veletablerte både som solistar og ensemblemusikarar, og dei har eit imponerande teknisk overskot. Og det trengst, for mange av desse slåttane er svært krevjande å spela, sjølv om dei ofte er tenkte til dans eller underhaldning. Samspelet fungerer òg svært godt, og balansen mellom det virtuose og det avslappa er heilt på plass.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte

En utilstrekkelig langtidsplan

Vi har større og mer fundamentale sårbarheter enn noen gang før som nasjon, samtidig som vi er dårligere forberedt enn på lenge.

RobertMood
Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Robert Mood er tidlegare generalmajor og har mellom anna vore generalinspektør for Hæren.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte

En utilstrekkelig langtidsplan

Vi har større og mer fundamentale sårbarheter enn noen gang før som nasjon, samtidig som vi er dårligere forberedt enn på lenge.

RobertMood
Karina (Berda Larsen) lèt seg ikkje tulle med av den sjølvmedlidande dansken Jan (Emil Johnsen).

Karina (Berda Larsen) lèt seg ikkje tulle med av den sjølvmedlidande dansken Jan (Emil Johnsen).

Foto: Mer Film

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Kalak: «Norske Emil Johnsen ber hovudrolla glitrande med stundom sår framtoning som naiv innflyttar.»

Dei siste par åra har den norske bonden fått kjenne konsekvensane av å produsere i eit system der utgiftene er styrte av marknaden, medan inntektene er styrte av politikarane, skriv Siri Helle.

Dei siste par åra har den norske bonden fått kjenne konsekvensane av å produsere i eit system der utgiftene er styrte av marknaden, medan inntektene er styrte av politikarane, skriv Siri Helle.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar
Siri Helle

Effektivisering er ikkje berginga

Korleis gje bønder rettferdig inntekt når dei framleis skal vere sjølvstendig næringsdrivande?

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Thomas Lohnes / NTB

IntervjuSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Paven midt imot

Alle lèt til å misforstå kvarandre i kjønnsdebatten. Judith Butler blir både dyrka og demonisert av folk som ikkje har lese eit ord av bøkene hen skriv.

Saueauksjon i Machynlleth i Wales.

Saueauksjon i Machynlleth i Wales.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature

Sau

Noko om sauedrift i Noreg og Wales.

Svein Gjerdåker
Saueauksjon i Machynlleth i Wales.

Saueauksjon i Machynlleth i Wales.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature

Sau

Noko om sauedrift i Noreg og Wales.

Svein Gjerdåker

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis