JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Stilisert og tilbakehalde

Pianotrioen HÜM står i ein moderne europeisk tradisjon.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1841
20220211
1841
20220211

Jazz

HÜM:

Don’t Take It So Personally

Bojan Marjanovic, piano; Bjørnar Kaldefoss Tveite, bass; Magnus Sefaniassen Eide, trommer. Losen Records

Bojan Marjanovic er ein serbisk pianist busett i Oslo. Han har jobba med fleire leiande jazzmusikarar her til lands, men for tida deler han seg mellom duoprosjektet han har gåande med landsmannen og bassisten Uros Spasojevic, og trioen HÜM. Sjølv om det på omslaget heiter at bandfilosofien til trioen er å jamstella instrumenta i lydbiletet, greier dei ikkje heile tida å leva opp til programerklæringa, sjølv om dei i den EST/In The Country-inspirerte «Artic Ice» er på rett spor.

Marjanovic har komponert all musikken, bortsett frå den serbiske folketonen «Cvkje cafnalo», og solistisk dominerer han sterkt. Til tider pøser Marjanovic på med idear som gjev lite rom for den jambyrdige musikalske samtalen.

Stilistisk plasserer dei seg i ein europeisk moderne pianotriotradisjon, og det improviserte blandar seg med det komponerte og arrangerte på ganske stramt, men funksjonelt vis. Komposisjonane varierer i tempo, men går stort sett i sakte og medium tempo og har gjennomgåande eit molldrag over seg.

Pianostilen til Marjanovic er flytande og klangrik, og det samla lydbiletet kan til tider både vera grandiost og diffust, som i «Peculiar Being», eit av høgdepunkta på plata.

Sjølv om dette er pianistens plate, finn Tveite og Sefaniassen sine roller som stødig komp med fin evne til variasjon, og i dei korte stundene dei er i rampeljoset, nyttar dei høvet godt. Spesielt Tveite kvitterer med nokre inspirerte augneblinkar som til dømes i «Kringsjå blå». Her er det mykje fint frå ein trio som heilt sikkert har meir å gå på.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

HÜM:

Don’t Take It So Personally

Bojan Marjanovic, piano; Bjørnar Kaldefoss Tveite, bass; Magnus Sefaniassen Eide, trommer. Losen Records

Bojan Marjanovic er ein serbisk pianist busett i Oslo. Han har jobba med fleire leiande jazzmusikarar her til lands, men for tida deler han seg mellom duoprosjektet han har gåande med landsmannen og bassisten Uros Spasojevic, og trioen HÜM. Sjølv om det på omslaget heiter at bandfilosofien til trioen er å jamstella instrumenta i lydbiletet, greier dei ikkje heile tida å leva opp til programerklæringa, sjølv om dei i den EST/In The Country-inspirerte «Artic Ice» er på rett spor.

Marjanovic har komponert all musikken, bortsett frå den serbiske folketonen «Cvkje cafnalo», og solistisk dominerer han sterkt. Til tider pøser Marjanovic på med idear som gjev lite rom for den jambyrdige musikalske samtalen.

Stilistisk plasserer dei seg i ein europeisk moderne pianotriotradisjon, og det improviserte blandar seg med det komponerte og arrangerte på ganske stramt, men funksjonelt vis. Komposisjonane varierer i tempo, men går stort sett i sakte og medium tempo og har gjennomgåande eit molldrag over seg.

Pianostilen til Marjanovic er flytande og klangrik, og det samla lydbiletet kan til tider både vera grandiost og diffust, som i «Peculiar Being», eit av høgdepunkta på plata.

Sjølv om dette er pianistens plate, finn Tveite og Sefaniassen sine roller som stødig komp med fin evne til variasjon, og i dei korte stundene dei er i rampeljoset, nyttar dei høvet godt. Spesielt Tveite kvitterer med nokre inspirerte augneblinkar som til dømes i «Kringsjå blå». Her er det mykje fint frå ein trio som heilt sikkert har meir å gå på.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis