Sterke låtar frå Opsahl
Trioen serverer kammermusikk av det leikne slaget.
Jazz / folkemusikk
Carl Petter Opsahl:
Kyrkja
Carl Petter Opsahl, bassklarinett; Oddrun Lilja Jonsdottir, gitar; Ellen Brekken, bass.
Visions and Dreams
Carl Petter Opsahl er mangfaldig. Jazzmusikar og gateprest. Han tok i 2012 doktorgraden i teologi med ei avhandling om det åndelege og hiphopkultur, Dance to My Ministry. Exploring Hip-Hop Spirituality. Han var i si tid med på å skipa Caledonia Jazzband og Chateau Neuf Spelemannslag.
Kyrkja er sett saman av elleve låtar som fangar opp heile spekteret av inspirasjon og tidlegare musikalsk praksis, men plata er ikkje tilbakeskodande. Opsahl prøver ikkje å gjenskapa noko som har vore. Av ymse grunnar har han eit sterkt tilhøve til dette låtmaterialet, og han har med seg to musikarar som er heilt på bølgelengd. Arrangementa som dei tre har jobba fram i lag, har alle det til felles at melodien står klart og tydeleg i sentrum.
Lilja har skapt seg eit namn som gitarist og komponist i jazz- og verdsmusikkrinsar. Ho skal levera tingingsverket til Vossa Jazz neste år. Her trakterer ho både elgitaren og den akustiske utgåva. I tillegg fargelegg ho diskré vokalt ved nokre høve. Brekken er kjend for å skapa eit solid rytmisk fundament for Hedvig Mollestad og i bandet A Tonic for the Troops. Her er det ei leikande og lett «dansande» utgåve av bassisten me møter.
Dei sveiper innom det frie og improviserte i til dømes introen til «Vision of the Young, Dreams of the Elders». Aller best er dei tre i «Krybbeheilagt», ein springleik med flageolett-intro av Brekken, eit nydeleg tema introdusert av Opsahl og eit meditativt mellomspel av Lilja, før dei vender attende til temaet og Lilja fell inn på vokal og gjer det heile meir eterisk.
Sjølvsagt avsluttar Brekken som ho byrja. I «Blant dronninger og profeter» koplar dei eit tema inspirert frå norsk/svensk folkemusikk med karibisk rytmikk og leikar seg i korte improviserte snuttar. Ei sterk plate som det er lett å lika.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / folkemusikk
Carl Petter Opsahl:
Kyrkja
Carl Petter Opsahl, bassklarinett; Oddrun Lilja Jonsdottir, gitar; Ellen Brekken, bass.
Visions and Dreams
Carl Petter Opsahl er mangfaldig. Jazzmusikar og gateprest. Han tok i 2012 doktorgraden i teologi med ei avhandling om det åndelege og hiphopkultur, Dance to My Ministry. Exploring Hip-Hop Spirituality. Han var i si tid med på å skipa Caledonia Jazzband og Chateau Neuf Spelemannslag.
Kyrkja er sett saman av elleve låtar som fangar opp heile spekteret av inspirasjon og tidlegare musikalsk praksis, men plata er ikkje tilbakeskodande. Opsahl prøver ikkje å gjenskapa noko som har vore. Av ymse grunnar har han eit sterkt tilhøve til dette låtmaterialet, og han har med seg to musikarar som er heilt på bølgelengd. Arrangementa som dei tre har jobba fram i lag, har alle det til felles at melodien står klart og tydeleg i sentrum.
Lilja har skapt seg eit namn som gitarist og komponist i jazz- og verdsmusikkrinsar. Ho skal levera tingingsverket til Vossa Jazz neste år. Her trakterer ho både elgitaren og den akustiske utgåva. I tillegg fargelegg ho diskré vokalt ved nokre høve. Brekken er kjend for å skapa eit solid rytmisk fundament for Hedvig Mollestad og i bandet A Tonic for the Troops. Her er det ei leikande og lett «dansande» utgåve av bassisten me møter.
Dei sveiper innom det frie og improviserte i til dømes introen til «Vision of the Young, Dreams of the Elders». Aller best er dei tre i «Krybbeheilagt», ein springleik med flageolett-intro av Brekken, eit nydeleg tema introdusert av Opsahl og eit meditativt mellomspel av Lilja, før dei vender attende til temaet og Lilja fell inn på vokal og gjer det heile meir eterisk.
Sjølvsagt avsluttar Brekken som ho byrja. I «Blant dronninger og profeter» koplar dei eit tema inspirert frå norsk/svensk folkemusikk med karibisk rytmikk og leikar seg i korte improviserte snuttar. Ei sterk plate som det er lett å lika.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»