JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Stanko-kvartetten på sitt beste

September Night er eit strålande døme på inspirert samspel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tomasz Stanko (1942–2018) i München.

Tomasz Stanko (1942–2018) i München.

Foto: Caroline Forbes / ECM Records

Tomasz Stanko (1942–2018) i München.

Tomasz Stanko (1942–2018) i München.

Foto: Caroline Forbes / ECM Records

1716
20240705
1716
20240705

Jazz

Tomasz Stanko Quartet:

September Night

Tomasz Stanko, trompet; Marcin Wasilewski, piano; Slawomir Kurkiewicz, bass; Michal Miskiewicz, trommer. ECM

September Night er eit konsertopptak frå Unforeseen, eit symposium for improvisert musikk i München i 2004. To år tidlegare hadde Stanko gjeve ut den første plata med den polske kvartetten sin, Soul of Things (ECM). Plata blei byrjinga på eit av dei mest kreative kapitla i karrieren til Stanko. Konsertsamarbeidet mellom dei fire skreiv seg attende til 1993 og blei avslutta med ein konsert i Warszawa i 2017, året før Stanko døydde.

På plata finn ein sju originalkomposisjonar av Stanko. Det vil seia, den Corea-inspirerte «Kaetano» har dei fire skrive i lag. Låtane varierer i tempo, men også innanfor kvar låt koplar dei ettertenksame introar og improviserte parti med raske tempo.

Plata er først og fremst eit samanhengande prov på kva nivå kvartetten hadde løfta samspelet til. Eg veit ikkje kor mykje som er redigert vekk av den samla konserten, men musikken her er heilt utan kvileskjer. Spelet og samspelet er inspirert frå første til siste tone.

Det er vanskeleg å dra fram høgdepunkt frå ei plate som er sett saman av sju slike, men eg festa meg ved «Euforila» fordi det indirekte er ei hylling til Miles Davis anno 1970. At Stanko har vore inspirert av Miles på meir enn eitt vis, er velkjent, men på nemnde låt svevar også ånda til Herbie Hancock og Jack DeJohnette over vatna. Dette er ein kandidat til årets plate, spelt inn i Muffathalle i München for mest 20 år sidan.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Tomasz Stanko Quartet:

September Night

Tomasz Stanko, trompet; Marcin Wasilewski, piano; Slawomir Kurkiewicz, bass; Michal Miskiewicz, trommer. ECM

September Night er eit konsertopptak frå Unforeseen, eit symposium for improvisert musikk i München i 2004. To år tidlegare hadde Stanko gjeve ut den første plata med den polske kvartetten sin, Soul of Things (ECM). Plata blei byrjinga på eit av dei mest kreative kapitla i karrieren til Stanko. Konsertsamarbeidet mellom dei fire skreiv seg attende til 1993 og blei avslutta med ein konsert i Warszawa i 2017, året før Stanko døydde.

På plata finn ein sju originalkomposisjonar av Stanko. Det vil seia, den Corea-inspirerte «Kaetano» har dei fire skrive i lag. Låtane varierer i tempo, men også innanfor kvar låt koplar dei ettertenksame introar og improviserte parti med raske tempo.

Plata er først og fremst eit samanhengande prov på kva nivå kvartetten hadde løfta samspelet til. Eg veit ikkje kor mykje som er redigert vekk av den samla konserten, men musikken her er heilt utan kvileskjer. Spelet og samspelet er inspirert frå første til siste tone.

Det er vanskeleg å dra fram høgdepunkt frå ei plate som er sett saman av sju slike, men eg festa meg ved «Euforila» fordi det indirekte er ei hylling til Miles Davis anno 1970. At Stanko har vore inspirert av Miles på meir enn eitt vis, er velkjent, men på nemnde låt svevar også ånda til Herbie Hancock og Jack DeJohnette over vatna. Dette er ein kandidat til årets plate, spelt inn i Muffathalle i München for mest 20 år sidan.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Filmen om Sondre Justad er både nordnorsk allsong og lovsong av det nordnorske.

Brit Aksnes
Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Filmen om Sondre Justad er både nordnorsk allsong og lovsong av det nordnorske.

Brit Aksnes
Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Leiken mot døden

Ei spenstig blanding av det brutale og det vakre i ei framsyning som godt kunne vore korta ned.

Jan H. Landro
Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Leiken mot døden

Ei spenstig blanding av det brutale og det vakre i ei framsyning som godt kunne vore korta ned.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis