JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Song for vår tid

Veteranen Rodney Crowell har laga plate på loftet hos Jeff Tweedy i Chicago.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rodney Crowell har skrive mange sterke låtar, meiner Øyvind Vågnes.

Rodney Crowell har skrive mange sterke låtar, meiner Øyvind Vågnes.

Pressefoto

Rodney Crowell har skrive mange sterke låtar, meiner Øyvind Vågnes.

Rodney Crowell har skrive mange sterke låtar, meiner Øyvind Vågnes.

Pressefoto

3896
20230505
3896
20230505

Americana

Rodney Crowell:

The Chicago Sessions

New West Records

Trøytt av strid og splid, av hat og desinformasjon? Då er du i tilfelle sams om det med Rodney Crowell, som i «Ready to Move On» gjer det heilt klart at han har fått nok av dei rivande motsetnadene som kjenneteiknar det politiske og kulturelle klimaet i heimlandet USA. Songen tek markant avstand frå fastlåst posisjonering, i det som etter mitt syn er ei av dei mest velskrivne strofene så langt i år, ja, tankane går rett og slett til John Lennon.

Crowell seier eit rungande nei til polarisering, heilt konkret, i verseline etter verseline, og frå meg skal han berre få ja takk og amen: «No character fault, no pillar of salt, no point of attack, no knife in your back», heiter det på tampen av plata som kjem ut i dag, The Chicago Sessions: «I’m ready to move on.»

Balanserande kraft

Alt dette vert artikulert ikkje med eit brøl, men med balansert kraft, og det frå ein mann som ikkje akkurat er ung lenger: 72-åringen Crowell er ein av desse typane ein trygt kan kalle veteran, han er ein av gamlekarane, ein av desse som ikkje er veldig breitt kjend, men som nyt ein eigen integritet mellom medmusikarar og lyttarar som har dukka djupt nok ned i americanatradisjonen.

Crowell kjem frå Houston i Texas, men etablerte seg i Nashville tidleg på 1970-talet, og du vil ha høyrt fleire av songane hans framførte av andre meir kjende artistar. Dei siste åra har det kome nokre sterke plater frå den kanten, seinast Triage for eit par år sidan.

Ein kveld i Woodstock

Eg har høyrt Crowell på konsert ein gong, og det var då han dukka opp som uannonsert overraskingsgjest på låven til Levon Helm i Woodstock ein oktoberkveld i 2009, i den vidgjetne konsertserien som gjekk under namnet «midnight rambles». Med gjengen på scenen gav han seg i kast med tittelsporet på debutalbumet sitt, Ain’t Living Long Like This (1978), og vi fekk også høyre «’Till I Gain Control Again», frå Rodney Crowell (1981).

Kvelden kom i tankane då eg lytta til The Chicago Sessions, som er utsmykt med ein omslagsdesign som er ein direkte referanse til den du finn på debutalbumet. Flesteparten av songane kunne like godt ha vore laga for femti år sidan, med markant unntak av «Ready to Move On» – dei ber preg av å vere skrivne av ein låtskrivar som kan lage songar som høyrest ut som klassikarar.

Solid album

For å realisere denne tidlause americanaen har Crowell alliert seg med Jeff Tweedy, og det er ein god match. Innspelinga er gjort på loftet til Wilco i Chicago, der Tweedy ikkje berre produserer, men også spelar gitarar og banjo, og syng med. I studioet er også eit knippe musikarar frå byen med (mellom dei neste generasjon Tweedy, Spencer, på trommer). «Everything at Once», ein duett med Tweedy, har han og Crowell skrive saman, og den songen kunne like gjerne ha vore med countryplata Wilco gav ut for eit års tid sidan.

The Chicago Sessions er ei solid plate. Når ein har laga så mange sterke låtar som det Crowell har gjort, skulle ein tru at det var vanskeleg å halde nivået, men slik er det ikkje. Både tittel og omslag skal trekkje liner bakover i den imponerande katalogen til mannen, og det fungerer godt.

Eit par av songane er rett gamle, men uhyre velvalde. «You’re Supposed to Be Feeling Good» var først å høyre i 1977, framført av Emmylou Harris på Luxury Liner, men det passar godt at Crowell sjølv syng sin eigen versjon her. Dei som er glade i Townes van Zandt, vil setje pris på tolkinga av «No Place to Fall», som Crowell først høyrde heime hos Guy og Susanna Clark, der van Zandt sjølv spelte songen for dei tre andre for første gong ein kveld dei var i lag. Det er mange tiår sidan no – og i 2023 er berre Crowell att, men songane, dei forsvinn ikkje.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Americana

Rodney Crowell:

The Chicago Sessions

New West Records

Trøytt av strid og splid, av hat og desinformasjon? Då er du i tilfelle sams om det med Rodney Crowell, som i «Ready to Move On» gjer det heilt klart at han har fått nok av dei rivande motsetnadene som kjenneteiknar det politiske og kulturelle klimaet i heimlandet USA. Songen tek markant avstand frå fastlåst posisjonering, i det som etter mitt syn er ei av dei mest velskrivne strofene så langt i år, ja, tankane går rett og slett til John Lennon.

Crowell seier eit rungande nei til polarisering, heilt konkret, i verseline etter verseline, og frå meg skal han berre få ja takk og amen: «No character fault, no pillar of salt, no point of attack, no knife in your back», heiter det på tampen av plata som kjem ut i dag, The Chicago Sessions: «I’m ready to move on.»

Balanserande kraft

Alt dette vert artikulert ikkje med eit brøl, men med balansert kraft, og det frå ein mann som ikkje akkurat er ung lenger: 72-åringen Crowell er ein av desse typane ein trygt kan kalle veteran, han er ein av gamlekarane, ein av desse som ikkje er veldig breitt kjend, men som nyt ein eigen integritet mellom medmusikarar og lyttarar som har dukka djupt nok ned i americanatradisjonen.

Crowell kjem frå Houston i Texas, men etablerte seg i Nashville tidleg på 1970-talet, og du vil ha høyrt fleire av songane hans framførte av andre meir kjende artistar. Dei siste åra har det kome nokre sterke plater frå den kanten, seinast Triage for eit par år sidan.

Ein kveld i Woodstock

Eg har høyrt Crowell på konsert ein gong, og det var då han dukka opp som uannonsert overraskingsgjest på låven til Levon Helm i Woodstock ein oktoberkveld i 2009, i den vidgjetne konsertserien som gjekk under namnet «midnight rambles». Med gjengen på scenen gav han seg i kast med tittelsporet på debutalbumet sitt, Ain’t Living Long Like This (1978), og vi fekk også høyre «’Till I Gain Control Again», frå Rodney Crowell (1981).

Kvelden kom i tankane då eg lytta til The Chicago Sessions, som er utsmykt med ein omslagsdesign som er ein direkte referanse til den du finn på debutalbumet. Flesteparten av songane kunne like godt ha vore laga for femti år sidan, med markant unntak av «Ready to Move On» – dei ber preg av å vere skrivne av ein låtskrivar som kan lage songar som høyrest ut som klassikarar.

Solid album

For å realisere denne tidlause americanaen har Crowell alliert seg med Jeff Tweedy, og det er ein god match. Innspelinga er gjort på loftet til Wilco i Chicago, der Tweedy ikkje berre produserer, men også spelar gitarar og banjo, og syng med. I studioet er også eit knippe musikarar frå byen med (mellom dei neste generasjon Tweedy, Spencer, på trommer). «Everything at Once», ein duett med Tweedy, har han og Crowell skrive saman, og den songen kunne like gjerne ha vore med countryplata Wilco gav ut for eit års tid sidan.

The Chicago Sessions er ei solid plate. Når ein har laga så mange sterke låtar som det Crowell har gjort, skulle ein tru at det var vanskeleg å halde nivået, men slik er det ikkje. Både tittel og omslag skal trekkje liner bakover i den imponerande katalogen til mannen, og det fungerer godt.

Eit par av songane er rett gamle, men uhyre velvalde. «You’re Supposed to Be Feeling Good» var først å høyre i 1977, framført av Emmylou Harris på Luxury Liner, men det passar godt at Crowell sjølv syng sin eigen versjon her. Dei som er glade i Townes van Zandt, vil setje pris på tolkinga av «No Place to Fall», som Crowell først høyrde heime hos Guy og Susanna Clark, der van Zandt sjølv spelte songen for dei tre andre for første gong ein kveld dei var i lag. Det er mange tiår sidan no – og i 2023 er berre Crowell att, men songane, dei forsvinn ikkje.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Foto: Kim E. Andreassen / UiB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Israel-boikott splittar akademia

Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Foto: Per Løchen /NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Mat på nasjonaldagen

Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?

Teikning: May Linn Clement

Kultur
Frank Tønnesen

17. mai-pengar

«Mor mi viser meg telefonen og at ho har vipsa Oskar og Tomas. Det er irriterande å sjå på ein mobil som andre held i.»

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis