Sollids univers
Meson er langt unna den musikalske allfarvegen.
Torgrim Sollid.
Foto: Thomas Winther Andersen
Jazz
Torgrim Sollid:
Meson
Torgrim Sollid, trompet og vokal; Elin Rosseland og Ingeborg Gravem Sollid, vokal: Andreas Wildhagen, trommer. Roselyd
Med utgjevingane til prosjektbandet Søyr har Torgrim Sollid for alltid sikra seg ein plass i norsk jazz. Som primus motor i prosjektet Østerdalsmusikk (Mai, 1975) var han med på å skapa interesse for norsk folkemusikk i jazzkrinsar.
I dei seinare åra har Sollid vore mest oppteken med å undervisa, og med unnatak av dei to platene med Warne Marsh har han spelt inn lite med små band. Å runda 80 år kan vera eit passande høve til å gjera noko med dette.
Meson er ein type elementærpartikkel som tek del i sterke vekselverknader og som lett desintegrerer, kan Store norske leksikon fortelja. Sollid har såleis funne eit høveleg namn på plata. Ved første gjennomhøyring opplevde eg eit deja vu. Eg kjende det slik at bandet tok meg 50 år attende i tid, til dei første møta mine med europeisk frijazz. Dette er så absolutt eit originalt uttrykk, men eit uttrykk så fullstendig reinsa for elektronikk, så fullstendig fokusert på stemmene og instrumenta at det gav meg ei kjensle av å gå attende i tida.
Komposisjonane består stort sett av korte melodiske fragment og stemningar som ofte endrar karakter. Pulsen i musikken kjem og går. Kvartetten har ei utprega assosiativ tilnærming til det å laga musikk. Det er fascinerande å vera med på ferda. Stor takk skal også lydteknikar Thor Bjørn Neby ha for å vera 100 prosent på bølgelengd heile tida.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Torgrim Sollid:
Meson
Torgrim Sollid, trompet og vokal; Elin Rosseland og Ingeborg Gravem Sollid, vokal: Andreas Wildhagen, trommer. Roselyd
Med utgjevingane til prosjektbandet Søyr har Torgrim Sollid for alltid sikra seg ein plass i norsk jazz. Som primus motor i prosjektet Østerdalsmusikk (Mai, 1975) var han med på å skapa interesse for norsk folkemusikk i jazzkrinsar.
I dei seinare åra har Sollid vore mest oppteken med å undervisa, og med unnatak av dei to platene med Warne Marsh har han spelt inn lite med små band. Å runda 80 år kan vera eit passande høve til å gjera noko med dette.
Meson er ein type elementærpartikkel som tek del i sterke vekselverknader og som lett desintegrerer, kan Store norske leksikon fortelja. Sollid har såleis funne eit høveleg namn på plata. Ved første gjennomhøyring opplevde eg eit deja vu. Eg kjende det slik at bandet tok meg 50 år attende i tid, til dei første møta mine med europeisk frijazz. Dette er så absolutt eit originalt uttrykk, men eit uttrykk så fullstendig reinsa for elektronikk, så fullstendig fokusert på stemmene og instrumenta at det gav meg ei kjensle av å gå attende i tida.
Komposisjonane består stort sett av korte melodiske fragment og stemningar som ofte endrar karakter. Pulsen i musikken kjem og går. Kvartetten har ei utprega assosiativ tilnærming til det å laga musikk. Det er fascinerande å vera med på ferda. Stor takk skal også lydteknikar Thor Bjørn Neby ha for å vera 100 prosent på bølgelengd heile tida.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.