JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Slepp ikkje taket

Aldous Harding lagar snurrige, originale, uføreseielege og elegante songar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Aldous Harding kjem med nytt album fredag 25. mars.

Aldous Harding kjem med nytt album fredag 25. mars.

Pressefoto

Aldous Harding kjem med nytt album fredag 25. mars.

Aldous Harding kjem med nytt album fredag 25. mars.

Pressefoto

2750
20220318
2750
20220318

Rock

Aldous Harding:

Warm Chris

4AD / Playground

Det er herleg, opningssporet på Aldous Hardings nye album Warm Chris, for kven innleier ei plate med ein vimsete, uutgrundeleg, men akk så kul låt titulert «Ennui»? Ordbøkene vil fortelje deg at ordet peikar mot ei sløv, utilfreds kjensle av at ein ikkje har noko å gjere og manglar interesse for det meste.

Keisemd, altså, heilt i anslaget, men Hardings songar er det motsette av keisame. Dei er snurrige, originale, uføreseielege og elegante. Eg lyttar og frydar meg over dei stadig nye vegane Warm Chris fører meg, ei plate som saktens skal få mange rundar på spelaren framover våren.

Harding, som eigentleg heiter Hannah Topp, er frå New Zealand, men har budd i Wales i nokre år no, og dette er hennar fjerde studioplate. Eg skreiv først om henne på desse sidene etter at debuten Aldous Harding (2014) kom ut, ei plate ho produserte i lag med landsmannen Marlon Williams, som gjorde det tydeleg at det her dreidde seg om ein markant låtskrivar og ein vokalist med eigenart.

Sparsamt folkuttrykk

Då eg nyleg lytta til songane igjen, vart eg slegen av kor tydeleg dei plasserer seg i eit sparsamt folkuttrykk. «Stop Your Tears», til dømes, let ikkje ekkotunge vokalharmoniar (ved Williams) skugge for ei enkel klimpring på ein kassegitar eller den særeigne røysta til Harding, som gir assosiasjonar til ein songar som Karen Dalton. Uttrykket rommar både det vevre og det melodramatiske, med eit umiskjenneleg alvor.

Store sprang

På platene som har følgt, Party (2017) og særleg Designer (2019), har registeret vorte langt større, ei utvikling som held fram med Warm Chris, eit knippe leikne, nyfikne songar, som kvar og ein sniffar seg fram til sin eigen identitet.

Dette inneber ein del store sprang, der det stadig er ei ny røyst som leier oss inn i ei ny stemning og eit annleis sjangerlandskap – høyr berre på overgangen frå tittelsporet til den distré, lette «Lawn» og vegen vidare inn i «Passion Babe».

Det er som om Harding har gått frå å fungere som forteljar til å fungere som skodespelar, for her er det mange maskeskifte, det rår ein annan performativitet i måten ho framfører det nye materialet på.

John Parish er nok ein gong med, slik han også var det på dei to førre platene, ein produsent og kvalitetsgarantist somme lesarar nok vil kjenne frå samarbeidet med PJ Harvey.

For dei som skulle på konsert med Harding på Sentrum Scene i Oslo neste veke, er det skuffande at konserten er flytta til april 2023, men Warm Chris kjem ikkje til å ha sleppt taket neste vår heller.

Warm Chris kjem ut fredag 25. mars.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Aldous Harding:

Warm Chris

4AD / Playground

Det er herleg, opningssporet på Aldous Hardings nye album Warm Chris, for kven innleier ei plate med ein vimsete, uutgrundeleg, men akk så kul låt titulert «Ennui»? Ordbøkene vil fortelje deg at ordet peikar mot ei sløv, utilfreds kjensle av at ein ikkje har noko å gjere og manglar interesse for det meste.

Keisemd, altså, heilt i anslaget, men Hardings songar er det motsette av keisame. Dei er snurrige, originale, uføreseielege og elegante. Eg lyttar og frydar meg over dei stadig nye vegane Warm Chris fører meg, ei plate som saktens skal få mange rundar på spelaren framover våren.

Harding, som eigentleg heiter Hannah Topp, er frå New Zealand, men har budd i Wales i nokre år no, og dette er hennar fjerde studioplate. Eg skreiv først om henne på desse sidene etter at debuten Aldous Harding (2014) kom ut, ei plate ho produserte i lag med landsmannen Marlon Williams, som gjorde det tydeleg at det her dreidde seg om ein markant låtskrivar og ein vokalist med eigenart.

Sparsamt folkuttrykk

Då eg nyleg lytta til songane igjen, vart eg slegen av kor tydeleg dei plasserer seg i eit sparsamt folkuttrykk. «Stop Your Tears», til dømes, let ikkje ekkotunge vokalharmoniar (ved Williams) skugge for ei enkel klimpring på ein kassegitar eller den særeigne røysta til Harding, som gir assosiasjonar til ein songar som Karen Dalton. Uttrykket rommar både det vevre og det melodramatiske, med eit umiskjenneleg alvor.

Store sprang

På platene som har følgt, Party (2017) og særleg Designer (2019), har registeret vorte langt større, ei utvikling som held fram med Warm Chris, eit knippe leikne, nyfikne songar, som kvar og ein sniffar seg fram til sin eigen identitet.

Dette inneber ein del store sprang, der det stadig er ei ny røyst som leier oss inn i ei ny stemning og eit annleis sjangerlandskap – høyr berre på overgangen frå tittelsporet til den distré, lette «Lawn» og vegen vidare inn i «Passion Babe».

Det er som om Harding har gått frå å fungere som forteljar til å fungere som skodespelar, for her er det mange maskeskifte, det rår ein annan performativitet i måten ho framfører det nye materialet på.

John Parish er nok ein gong med, slik han også var det på dei to førre platene, ein produsent og kvalitetsgarantist somme lesarar nok vil kjenne frå samarbeidet med PJ Harvey.

For dei som skulle på konsert med Harding på Sentrum Scene i Oslo neste veke, er det skuffande at konserten er flytta til april 2023, men Warm Chris kjem ikkje til å ha sleppt taket neste vår heller.

Warm Chris kjem ut fredag 25. mars.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Foto: Jim Watson / AFP / NTB

Samfunn

Trump ord for ord

Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Donald Trump talar til tilhengarane i Traverse i Michigan 25. oktober.

Foto: Jim Watson / AFP / NTB

Samfunn

Trump ord for ord

Kva seier Trump på folkemøta? For å få eit inntrykk av kva han vil formidla til møtelyden, trykkjer vi den første delen av talen han heldt i vippestaten Michigan førre helg.

Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.

Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar
Odd W. Surén

Orda mellom oss

Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.

Teikning: May LInn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Eit spørsmål om kontroll

I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis