JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Slagkraftig sjangerutfordring

Den puertoricanske rapparen Villano Antillanos debutalbum utfordrar sjangersedvanar og kjønnsrollemønster.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1958
20230203
1958
20230203

Pop / Rap

Villano Antillano:

La Sustancia X

La Buena Fortuna Music

La Sustancia X er debutalbumet til den puertoricanske rapparen Villano Antillano. Både tittelen og superheltkostymet artisten er iført på coveret, refererer til teiknefilmserien Powerpuff Girls.

Der blir hovudpersonane utsette for ein substans kalla Chemical X som gir makt til å overvinne vonde tendensar med feminin superkraft.

Opningssongen, «Pre-caución, esta canción es un hechizo», syner straks Villano Antillanos kraft og virtuositet som rappar. Hurtige spanskspråklege vendingar med presist attakk som skaper dei mest spenningsladde støytane, flyt uanstrengt over drivande seige trap beats. Kontrasten i stemmebruken mellom vers og refreng er massiv og nærast umerkeleg på same tid. Sporet som følgjer, «Hedonismo», aukar tempoet eit par hakk og er blytungt funky. «Cáscara de Coco» og «Kaleidoscópica» vert drivne av tunge, spretne reggaetónrytmar og snertne gitar- og marimbosnuttar.

Det slagkraftige og dramatiske trap-reggaetón-lydbiletet held fram til og med sjuande spor, «¡Hello Kitty!» – nok ein popkulturreferanse som understrekar den flytande kjønnsidentitetstematikken, før albumet tar ein sving inn mot rockterritoriet: «Puesta» (med La Dame Blanche på gjestevokal) har vrengd metalgitar og intense vokalharmoniar med røter over mesteparten av kloden i hovudrolla: Dette er hypermoderne dansemusikk med tradisjonelt krydder.

I «Mujer» kling eit ekko av Bone Thugs-n-Harmonys mordarisk melankolske 90-tals syngerap; «Nena Mala» er synthpop med jamrande apokalyptisk sci-fi-gitar, kompakte maskinelle rocketrommer og lyden av demokratisk protest. Sistesporet har eit hint av latinjazz, og eg protesterer mot å ikkje høyre på Villano Antillanos musikk.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop / Rap

Villano Antillano:

La Sustancia X

La Buena Fortuna Music

La Sustancia X er debutalbumet til den puertoricanske rapparen Villano Antillano. Både tittelen og superheltkostymet artisten er iført på coveret, refererer til teiknefilmserien Powerpuff Girls.

Der blir hovudpersonane utsette for ein substans kalla Chemical X som gir makt til å overvinne vonde tendensar med feminin superkraft.

Opningssongen, «Pre-caución, esta canción es un hechizo», syner straks Villano Antillanos kraft og virtuositet som rappar. Hurtige spanskspråklege vendingar med presist attakk som skaper dei mest spenningsladde støytane, flyt uanstrengt over drivande seige trap beats. Kontrasten i stemmebruken mellom vers og refreng er massiv og nærast umerkeleg på same tid. Sporet som følgjer, «Hedonismo», aukar tempoet eit par hakk og er blytungt funky. «Cáscara de Coco» og «Kaleidoscópica» vert drivne av tunge, spretne reggaetónrytmar og snertne gitar- og marimbosnuttar.

Det slagkraftige og dramatiske trap-reggaetón-lydbiletet held fram til og med sjuande spor, «¡Hello Kitty!» – nok ein popkulturreferanse som understrekar den flytande kjønnsidentitetstematikken, før albumet tar ein sving inn mot rockterritoriet: «Puesta» (med La Dame Blanche på gjestevokal) har vrengd metalgitar og intense vokalharmoniar med røter over mesteparten av kloden i hovudrolla: Dette er hypermoderne dansemusikk med tradisjonelt krydder.

I «Mujer» kling eit ekko av Bone Thugs-n-Harmonys mordarisk melankolske 90-tals syngerap; «Nena Mala» er synthpop med jamrande apokalyptisk sci-fi-gitar, kompakte maskinelle rocketrommer og lyden av demokratisk protest. Sistesporet har eit hint av latinjazz, og eg protesterer mot å ikkje høyre på Villano Antillanos musikk.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis