Skoddeskuggespegelspel-rapp
Eminem vrir og vender sjølvbiletet opp og ned og på hovudet med virtuose vendingar.
Hiphop
Eminem:
The Death Of Slim Shady (Coup de Grâce)
Shady / Aftermath / Interscope
Dei sentrale figurane i Eminems kabaretliknande karriere er tre i talet: Eminem, ein durkdriven rappar og lyrikar, frontfiguren, artisten; Marshall Mathers, personen bak, misbrukt menneske, traumatisert, sjølvhatande, trist, stundom bitter mann, kunstnaren sjølv; Slim Shady, den jungianske skuggen, eit hånleg, grandiost beist med bleika hår og gnålete vokalisering som ikkje står tilbake for å utføre (u)kollegiale karakterdrap på andre artistar, med maskingeværdiksjon og virtuos vokalteknikk.
Eminems tolvte studioalbum, The Death of Slim Shady (Coup de Grâce), er eit musikkteaterstykke om arvesynd og personlege spøkelse av ibsenske proporsjonar – ein komisk tragedie om sjølvfornedring, skuldkompleks, sjølvhat, sjølvironi og fragmentert identitet. Her blir det sunge ei soge om å gi nådestøytet til skuggesida, om å partere demonane sine med motorsag i djerve rapp-battles mellom personlegdomsaspekt separerte frå sjølve sjølvet.
Innimellom songane høyrest korte skits, og i kombinasjon med tilhøyrande musikkvideoar bidreg desse høyrespelsnuttane til formidlinga av det postmoderne psykodramaet. Eit vandremotiv i det visuelle materialet er ein bak- eller spegelvend E – snudd på hovudet, kan hende: Sjølvskryt er greia i rapp-battling, og Narkissos, veit du, forelska seg i spegelbiletet av seg sjølv. Som altså er spegelvendt, då.
Neimen! Skulle du sett. Det ser ut til at den slimete Shadys energi såg sitt snitt til å flyte inn i heilskapen under motorsagmassakreringa i videoen til «Tobey». Å neimeninem! Alt på neste spor, «Guess Who’s Back (skit)», kan det nesten byrje å høyrast ut som skuggen er håplaus å bli kvitt. Men, men. Ein må vel nesten berre bli vener med beistet. Ingen yin utan yang et cetera. Ta vare på den store apen du er. Fin plate.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hiphop
Eminem:
The Death Of Slim Shady (Coup de Grâce)
Shady / Aftermath / Interscope
Dei sentrale figurane i Eminems kabaretliknande karriere er tre i talet: Eminem, ein durkdriven rappar og lyrikar, frontfiguren, artisten; Marshall Mathers, personen bak, misbrukt menneske, traumatisert, sjølvhatande, trist, stundom bitter mann, kunstnaren sjølv; Slim Shady, den jungianske skuggen, eit hånleg, grandiost beist med bleika hår og gnålete vokalisering som ikkje står tilbake for å utføre (u)kollegiale karakterdrap på andre artistar, med maskingeværdiksjon og virtuos vokalteknikk.
Eminems tolvte studioalbum, The Death of Slim Shady (Coup de Grâce), er eit musikkteaterstykke om arvesynd og personlege spøkelse av ibsenske proporsjonar – ein komisk tragedie om sjølvfornedring, skuldkompleks, sjølvhat, sjølvironi og fragmentert identitet. Her blir det sunge ei soge om å gi nådestøytet til skuggesida, om å partere demonane sine med motorsag i djerve rapp-battles mellom personlegdomsaspekt separerte frå sjølve sjølvet.
Innimellom songane høyrest korte skits, og i kombinasjon med tilhøyrande musikkvideoar bidreg desse høyrespelsnuttane til formidlinga av det postmoderne psykodramaet. Eit vandremotiv i det visuelle materialet er ein bak- eller spegelvend E – snudd på hovudet, kan hende: Sjølvskryt er greia i rapp-battling, og Narkissos, veit du, forelska seg i spegelbiletet av seg sjølv. Som altså er spegelvendt, då.
Neimen! Skulle du sett. Det ser ut til at den slimete Shadys energi såg sitt snitt til å flyte inn i heilskapen under motorsagmassakreringa i videoen til «Tobey». Å neimeninem! Alt på neste spor, «Guess Who’s Back (skit)», kan det nesten byrje å høyrast ut som skuggen er håplaus å bli kvitt. Men, men. Ein må vel nesten berre bli vener med beistet. Ingen yin utan yang et cetera. Ta vare på den store apen du er. Fin plate.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Martin Baldysz debuterte i 2013 og er no ute med roman nummer tre.
Foto: Helle Frogner
Tronge sinn ved det vide havet
Martin Baldysz skriv seg inn i eit fortidig ungjentesinn.
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Slaktetid
Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.
Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.
Foto: Den Nationale Scene
Den vanskelege, men nødvendige venskapen
I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.
Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).
Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater
Når Kielland stig ned frå sokkelen
Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.
Tom Roger Aadland kan sjå tilbake på 20 år som artist.
Foto: Birte Magnussen
Ein mangslungen veg
Tom Roger Aadland er ein av landets aller mest solide låtskrivarar.