JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Siste blues før våren

MF Tomlinson flyttar inn i hovudet mitt med musikken sin.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
MF Tomlinson kjem frå Australia og bur i London.

MF Tomlinson kjem frå Australia og bur i London.

Foto: Edward Cooke

MF Tomlinson kjem frå Australia og bur i London.

MF Tomlinson kjem frå Australia og bur i London.

Foto: Edward Cooke

2912
20230224
2912
20230224

Rock

MF Tom­linson:

We Are Still Wild Horses

Prah Recordings

Eg håpar verkeleg vinteren no er på tampen, nett idet eg har funne min nye vinterblues, nemleg MF Tomlinsons «Winter Time Blues», på det nye, sylskarpe albumet We Are Still Wild Horses. Ei herleg majestetisk opptakt, der delikat orkestert kammerrock får følgje av messingblåsarar av det blåaste slaget, lèt det gå lenge og vel før Tomlinson sjølv tek ordet og fortel om ein morgon av det seige slaget. Ein trur ein veit kvar ein har songen, nokolunde i alle fall, då det heile eksploderer i ein skamlaus, dekadent gitarsolo.

Lakonisk gemytt

Om dette høyrest hakket for grandiost ut, skal eg raskt leggje til at det er det ikkje, for australske Tomlinson er utstyrt med eit lakonisk gemytt, ei eiga evne til å etterfølgje ein presis, poetisk observasjon med eit skuldertrekk som får oss ned på bakken. I opningssporet «A Cloud» briljerer han som observatør på albumets kortaste spor, der utsynet frå kjøkkenglaset får tene som springbrett til tankar om stort og smått, ikkje minst livet i byen. Like herleg er apokalypsetematikken i «End of the Road», som tek oss med på gatedemonstrasjon i London, der Tomlinson er busett, og seier noko om individ og kollektiv i virusets tid.

Kanskje vert det likevel for reduktivt å kalle dette ei pandemiplate, for sjølv om den underlege tida med unntakstilstand dukkar opp på både meir og mindre openberre måtar på albumet, ikkje minst i isolasjonen som fyller vinterbluesen, så dreier det seg ikkje primært om ei epokeskildring, men vel så mykje om eit slags pandemisk bakteppe. Tomlinson er underfundig og full av sjel – virus eller ei.

Kompromisslaust

We Are Still Wild Horses har vore ein slags tilhaldsstad for meg dei siste dagane, ein state of mind, eit rom eg har vore i, anten eg no har bevegd meg rundt eller har vore i ro. At nokon framleis kan lage slik kompromisslaus, visjonær musikk, fyller meg med glede. Eg vert ikkje trøytt av dei fire komposisjonane og alt det dei rommar.

Med ei samla speletid på 41 minutt dreier det seg om ekspansivt låtmateriale, sjølv om det vert utilstrekkeleg å slå seg til ro med å plassere dette i det orkestrerte psych-rock-terrenget. Til det er det rett og slett for eventyrleg.

Avsluttande «We Are Still Wild Horses», til dømes, byr på vel 21 minutt med viltveksande, overskridande sjangerleik, men her er det ikkje berre fri ferd med fløyta som gjeld, det er plenty med heftig jazztromming, før heile greia munnar ut i ei elektronisk vifte som sender tankane til ein bestemt type meditativ elektronika.

Kvar av dei fire songane har ein sterk eigen identitet, samtidig som dei etter nokre gjennomspelingar verkeleg høyrer saman som heilskap. Det spørst om ikkje vinterbluesen vert med meg like inn i våren.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

MF Tom­linson:

We Are Still Wild Horses

Prah Recordings

Eg håpar verkeleg vinteren no er på tampen, nett idet eg har funne min nye vinterblues, nemleg MF Tomlinsons «Winter Time Blues», på det nye, sylskarpe albumet We Are Still Wild Horses. Ei herleg majestetisk opptakt, der delikat orkestert kammerrock får følgje av messingblåsarar av det blåaste slaget, lèt det gå lenge og vel før Tomlinson sjølv tek ordet og fortel om ein morgon av det seige slaget. Ein trur ein veit kvar ein har songen, nokolunde i alle fall, då det heile eksploderer i ein skamlaus, dekadent gitarsolo.

Lakonisk gemytt

Om dette høyrest hakket for grandiost ut, skal eg raskt leggje til at det er det ikkje, for australske Tomlinson er utstyrt med eit lakonisk gemytt, ei eiga evne til å etterfølgje ein presis, poetisk observasjon med eit skuldertrekk som får oss ned på bakken. I opningssporet «A Cloud» briljerer han som observatør på albumets kortaste spor, der utsynet frå kjøkkenglaset får tene som springbrett til tankar om stort og smått, ikkje minst livet i byen. Like herleg er apokalypsetematikken i «End of the Road», som tek oss med på gatedemonstrasjon i London, der Tomlinson er busett, og seier noko om individ og kollektiv i virusets tid.

Kanskje vert det likevel for reduktivt å kalle dette ei pandemiplate, for sjølv om den underlege tida med unntakstilstand dukkar opp på både meir og mindre openberre måtar på albumet, ikkje minst i isolasjonen som fyller vinterbluesen, så dreier det seg ikkje primært om ei epokeskildring, men vel så mykje om eit slags pandemisk bakteppe. Tomlinson er underfundig og full av sjel – virus eller ei.

Kompromisslaust

We Are Still Wild Horses har vore ein slags tilhaldsstad for meg dei siste dagane, ein state of mind, eit rom eg har vore i, anten eg no har bevegd meg rundt eller har vore i ro. At nokon framleis kan lage slik kompromisslaus, visjonær musikk, fyller meg med glede. Eg vert ikkje trøytt av dei fire komposisjonane og alt det dei rommar.

Med ei samla speletid på 41 minutt dreier det seg om ekspansivt låtmateriale, sjølv om det vert utilstrekkeleg å slå seg til ro med å plassere dette i det orkestrerte psych-rock-terrenget. Til det er det rett og slett for eventyrleg.

Avsluttande «We Are Still Wild Horses», til dømes, byr på vel 21 minutt med viltveksande, overskridande sjangerleik, men her er det ikkje berre fri ferd med fløyta som gjeld, det er plenty med heftig jazztromming, før heile greia munnar ut i ei elektronisk vifte som sender tankane til ein bestemt type meditativ elektronika.

Kvar av dei fire songane har ein sterk eigen identitet, samtidig som dei etter nokre gjennomspelingar verkeleg høyrer saman som heilskap. Det spørst om ikkje vinterbluesen vert med meg like inn i våren.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
HumorFeature

Tre tog på ei øy

Då tre 17. mai-folketog vart til eitt, måtte formannen i komiteen gå.

Maren
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.

Foto: Kim E. Andreassen / UiB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Israel-boikott splittar akademia

Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!

Foto: Per Løchen /NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Mat på nasjonaldagen

Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?

Teikning: May Linn Clement

Kultur
Frank Tønnesen

17. mai-pengar

«Mor mi viser meg telefonen og at ho har vipsa Oskar og Tomas. Det er irriterande å sjå på ein mobil som andre held i.»

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn
President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

President Putin flankert av forsvarsminister Sergej Sjojgu til høgre og viseforsvarsminister Timur Ivanov til venstre. Foto frå 2018. Sjojgu er no avsett, Ivanov sit i arresten.

Foto: Aleksej Nikolskij / Sputnik / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Nytt frå den russiske klankampen

Under overflata går det føre seg ein bitter maktkamp i Putin-regimet. Verda har fått eit sjeldan innblikk i denne kampen dei siste vekene.

Halvor Tjønn

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis