Siste blues før våren
MF Tomlinson flyttar inn i hovudet mitt med musikken sin.
MF Tomlinson kjem frå Australia og bur i London.
Foto: Edward Cooke
Rock
MF Tomlinson:
We Are Still Wild Horses
Prah Recordings
Eg håpar verkeleg vinteren no er på tampen, nett idet eg har funne min nye vinterblues, nemleg MF Tomlinsons «Winter Time Blues», på det nye, sylskarpe albumet We Are Still Wild Horses. Ei herleg majestetisk opptakt, der delikat orkestert kammerrock får følgje av messingblåsarar av det blåaste slaget, lèt det gå lenge og vel før Tomlinson sjølv tek ordet og fortel om ein morgon av det seige slaget. Ein trur ein veit kvar ein har songen, nokolunde i alle fall, då det heile eksploderer i ein skamlaus, dekadent gitarsolo.
Lakonisk gemytt
Om dette høyrest hakket for grandiost ut, skal eg raskt leggje til at det er det ikkje, for australske Tomlinson er utstyrt med eit lakonisk gemytt, ei eiga evne til å etterfølgje ein presis, poetisk observasjon med eit skuldertrekk som får oss ned på bakken. I opningssporet «A Cloud» briljerer han som observatør på albumets kortaste spor, der utsynet frå kjøkkenglaset får tene som springbrett til tankar om stort og smått, ikkje minst livet i byen. Like herleg er apokalypsetematikken i «End of the Road», som tek oss med på gatedemonstrasjon i London, der Tomlinson er busett, og seier noko om individ og kollektiv i virusets tid.
Kanskje vert det likevel for reduktivt å kalle dette ei pandemiplate, for sjølv om den underlege tida med unntakstilstand dukkar opp på både meir og mindre openberre måtar på albumet, ikkje minst i isolasjonen som fyller vinterbluesen, så dreier det seg ikkje primært om ei epokeskildring, men vel så mykje om eit slags pandemisk bakteppe. Tomlinson er underfundig og full av sjel – virus eller ei.
Kompromisslaust
We Are Still Wild Horses har vore ein slags tilhaldsstad for meg dei siste dagane, ein state of mind, eit rom eg har vore i, anten eg no har bevegd meg rundt eller har vore i ro. At nokon framleis kan lage slik kompromisslaus, visjonær musikk, fyller meg med glede. Eg vert ikkje trøytt av dei fire komposisjonane og alt det dei rommar.
Med ei samla speletid på 41 minutt dreier det seg om ekspansivt låtmateriale, sjølv om det vert utilstrekkeleg å slå seg til ro med å plassere dette i det orkestrerte psych-rock-terrenget. Til det er det rett og slett for eventyrleg.
Avsluttande «We Are Still Wild Horses», til dømes, byr på vel 21 minutt med viltveksande, overskridande sjangerleik, men her er det ikkje berre fri ferd med fløyta som gjeld, det er plenty med heftig jazztromming, før heile greia munnar ut i ei elektronisk vifte som sender tankane til ein bestemt type meditativ elektronika.
Kvar av dei fire songane har ein sterk eigen identitet, samtidig som dei etter nokre gjennomspelingar verkeleg høyrer saman som heilskap. Det spørst om ikkje vinterbluesen vert med meg like inn i våren.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
MF Tomlinson:
We Are Still Wild Horses
Prah Recordings
Eg håpar verkeleg vinteren no er på tampen, nett idet eg har funne min nye vinterblues, nemleg MF Tomlinsons «Winter Time Blues», på det nye, sylskarpe albumet We Are Still Wild Horses. Ei herleg majestetisk opptakt, der delikat orkestert kammerrock får følgje av messingblåsarar av det blåaste slaget, lèt det gå lenge og vel før Tomlinson sjølv tek ordet og fortel om ein morgon av det seige slaget. Ein trur ein veit kvar ein har songen, nokolunde i alle fall, då det heile eksploderer i ein skamlaus, dekadent gitarsolo.
Lakonisk gemytt
Om dette høyrest hakket for grandiost ut, skal eg raskt leggje til at det er det ikkje, for australske Tomlinson er utstyrt med eit lakonisk gemytt, ei eiga evne til å etterfølgje ein presis, poetisk observasjon med eit skuldertrekk som får oss ned på bakken. I opningssporet «A Cloud» briljerer han som observatør på albumets kortaste spor, der utsynet frå kjøkkenglaset får tene som springbrett til tankar om stort og smått, ikkje minst livet i byen. Like herleg er apokalypsetematikken i «End of the Road», som tek oss med på gatedemonstrasjon i London, der Tomlinson er busett, og seier noko om individ og kollektiv i virusets tid.
Kanskje vert det likevel for reduktivt å kalle dette ei pandemiplate, for sjølv om den underlege tida med unntakstilstand dukkar opp på både meir og mindre openberre måtar på albumet, ikkje minst i isolasjonen som fyller vinterbluesen, så dreier det seg ikkje primært om ei epokeskildring, men vel så mykje om eit slags pandemisk bakteppe. Tomlinson er underfundig og full av sjel – virus eller ei.
Kompromisslaust
We Are Still Wild Horses har vore ein slags tilhaldsstad for meg dei siste dagane, ein state of mind, eit rom eg har vore i, anten eg no har bevegd meg rundt eller har vore i ro. At nokon framleis kan lage slik kompromisslaus, visjonær musikk, fyller meg med glede. Eg vert ikkje trøytt av dei fire komposisjonane og alt det dei rommar.
Med ei samla speletid på 41 minutt dreier det seg om ekspansivt låtmateriale, sjølv om det vert utilstrekkeleg å slå seg til ro med å plassere dette i det orkestrerte psych-rock-terrenget. Til det er det rett og slett for eventyrleg.
Avsluttande «We Are Still Wild Horses», til dømes, byr på vel 21 minutt med viltveksande, overskridande sjangerleik, men her er det ikkje berre fri ferd med fløyta som gjeld, det er plenty med heftig jazztromming, før heile greia munnar ut i ei elektronisk vifte som sender tankane til ein bestemt type meditativ elektronika.
Kvar av dei fire songane har ein sterk eigen identitet, samtidig som dei etter nokre gjennomspelingar verkeleg høyrer saman som heilskap. Det spørst om ikkje vinterbluesen vert med meg like inn i våren.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.