JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Sårt og vakkert på frænamål

Ingrid Lode kjem med ein poetisk midtlivsrekneskap.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1673
20230303
1673
20230303

Jazz

Ingrid Lode:

Månge bækka små

Ingrid Lode, vokal; Jovan Pavlovic, trekkspel; Marianne Baudouin Lie, cello; Petter Vågan, gitar; Bjørn Marius Hegge, bass.
Particular Recordings Collective

Det har vore stille rundt Ingrid Lode i fleire år. I byrjinga av tusenårsskiftet var ho aktiv med Kobert. Heile fire utgjevingar blei det i perioden 2006–11. Også plata med Eyewaterlillies blei lagd merke til. I Trondheim Voices har ho halde ved like ein frilanskarriere på sparebluss.

Det er godt å ha Lode attende. Ho kommenterer omstarten på solokarrieren slik: «Et midtlivsregnskap blir vel å ta i, men tekstene forteller om levd liv – slik jeg ser på det der jeg er – i livet akkurat nå.»

Tematikken i tekstane speglar nettopp denne midtlivsrekneskapen. Språket er ikkje spesielt biletrikt, men oftast konkret og kvardagsleg – og på frænamål. Dette passar perfekt til det naivistiske vokaluttrykket til Lode.

Ho har komponert dei seks låtane på Månge bækka små med jazzstandartradisjonen in mente. Dette syner seg kanskje tydelegast i «I e parat». Kanskje hadde «Night And Day» høyrt slik ut om Cole Porter hadde sete på Fræna og skrive songen? Elles går melodilinjene til tider heilt i grensa av det naturlege stemmeleiet hennar. Ingen kan som Lode bruka dette til å formidla noko skjørt og sårt.

Lode har med seg eit supert band, men i denne samanhengen er dei på lojalt vis med på å perfeksjonera det samla uttrykket. Pavlovic må nemnast særskilt. I nevane på den rette er trekkspelet ein uendeleg rik palett.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Ingrid Lode:

Månge bækka små

Ingrid Lode, vokal; Jovan Pavlovic, trekkspel; Marianne Baudouin Lie, cello; Petter Vågan, gitar; Bjørn Marius Hegge, bass.
Particular Recordings Collective

Det har vore stille rundt Ingrid Lode i fleire år. I byrjinga av tusenårsskiftet var ho aktiv med Kobert. Heile fire utgjevingar blei det i perioden 2006–11. Også plata med Eyewaterlillies blei lagd merke til. I Trondheim Voices har ho halde ved like ein frilanskarriere på sparebluss.

Det er godt å ha Lode attende. Ho kommenterer omstarten på solokarrieren slik: «Et midtlivsregnskap blir vel å ta i, men tekstene forteller om levd liv – slik jeg ser på det der jeg er – i livet akkurat nå.»

Tematikken i tekstane speglar nettopp denne midtlivsrekneskapen. Språket er ikkje spesielt biletrikt, men oftast konkret og kvardagsleg – og på frænamål. Dette passar perfekt til det naivistiske vokaluttrykket til Lode.

Ho har komponert dei seks låtane på Månge bækka små med jazzstandartradisjonen in mente. Dette syner seg kanskje tydelegast i «I e parat». Kanskje hadde «Night And Day» høyrt slik ut om Cole Porter hadde sete på Fræna og skrive songen? Elles går melodilinjene til tider heilt i grensa av det naturlege stemmeleiet hennar. Ingen kan som Lode bruka dette til å formidla noko skjørt og sårt.

Lode har med seg eit supert band, men i denne samanhengen er dei på lojalt vis med på å perfeksjonera det samla uttrykket. Pavlovic må nemnast særskilt. I nevane på den rette er trekkspelet ein uendeleg rik palett.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis