JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Særmerkte tolkingar

Solveig Slettahjell har laga svensk-norsk kanon.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Solveig Slettahjell har laga eit album med norske og svenske melodiar.

Solveig Slettahjell har laga eit album med norske og svenske melodiar.

Foto: Hanna Johre / NTB

Solveig Slettahjell har laga eit album med norske og svenske melodiar.

Solveig Slettahjell har laga eit album med norske og svenske melodiar.

Foto: Hanna Johre / NTB

1916
20230217
1916
20230217

Jazz

Solveig Slettahjell
Quartet:

Gullokk

Solveig Slettahjell, vokal, Andreas Ulvo, piano, Trygve Waldemar Fiske, bass og Pål Hausken, trommer.
Jazzland Recordings

Solveig har gjennom fleire år samla seg eit knippe songar som skulle bli hennar nordiske songbok. Med dei ti låtane på Gullokk har ho laga det svensk-norske kapittelet, så vil tida visa om låtar frå resten av Norden får sine Slettahjell-tolkingar. Om dette som her er servert, er standarden, er det grunn til å venta spent på framhaldet.

Slettahjell kjenner ein att uansett kva repertoar ho tek fatt på. Denne plata er ikkje noko unnatak. Samstundes er det slik at ho har valt låtar der det alt er spelt inn slitesterke tolkingar. Det gjeld til dømes Mats Paulsons «Vind över vindens ängar», Allan Edwalls «Vaggvisa» og «Besøk» av Bjørneboe og Preus.

Likevel finn Slettahjell sin sjølvsagte plass. «Trassvisa hennes Tora» og, i særleg grad, «Ved Rondane» er sterke tolkingar sjølv til Slettahjell å vera. Førstnemnde skil seg frå tolkingar som ein finn dusinet av. Her er ikkje eit snev av svulstig inderleg, og mellom tredje og fjerde strofa serverer Ulvo eit makelaust kor. Det heiter at ein ikkje joikar om ein person, men joikar personen. Her spelar Ulvo Tora.

«Ved Rondane» represen­-
terer eit nasjonalromantisk høgdepunkt. Kor mange tolkingar som er innspelte, har eg ikkje tal på, men kvartetten har nærma seg tekst og musikk på unikt vis – som eit tapt paradis, ikkje som ei overveldande naturoppleving der og då. Dei ligg resignert bakpå, og Ulvo skapar på minimalistisk vis spenning ved å tvihalda på enkelte figurar.

Det har blitt ufortent lite Fiske og Hausken, men dette er eit kollektivt løft, og dei er diskrete, men perfekt til stades. Svært vellukka, om nokon framleis er i tvil.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Solveig Slettahjell
Quartet:

Gullokk

Solveig Slettahjell, vokal, Andreas Ulvo, piano, Trygve Waldemar Fiske, bass og Pål Hausken, trommer.
Jazzland Recordings

Solveig har gjennom fleire år samla seg eit knippe songar som skulle bli hennar nordiske songbok. Med dei ti låtane på Gullokk har ho laga det svensk-norske kapittelet, så vil tida visa om låtar frå resten av Norden får sine Slettahjell-tolkingar. Om dette som her er servert, er standarden, er det grunn til å venta spent på framhaldet.

Slettahjell kjenner ein att uansett kva repertoar ho tek fatt på. Denne plata er ikkje noko unnatak. Samstundes er det slik at ho har valt låtar der det alt er spelt inn slitesterke tolkingar. Det gjeld til dømes Mats Paulsons «Vind över vindens ängar», Allan Edwalls «Vaggvisa» og «Besøk» av Bjørneboe og Preus.

Likevel finn Slettahjell sin sjølvsagte plass. «Trassvisa hennes Tora» og, i særleg grad, «Ved Rondane» er sterke tolkingar sjølv til Slettahjell å vera. Førstnemnde skil seg frå tolkingar som ein finn dusinet av. Her er ikkje eit snev av svulstig inderleg, og mellom tredje og fjerde strofa serverer Ulvo eit makelaust kor. Det heiter at ein ikkje joikar om ein person, men joikar personen. Her spelar Ulvo Tora.

«Ved Rondane» represen­-
terer eit nasjonalromantisk høgdepunkt. Kor mange tolkingar som er innspelte, har eg ikkje tal på, men kvartetten har nærma seg tekst og musikk på unikt vis – som eit tapt paradis, ikkje som ei overveldande naturoppleving der og då. Dei ligg resignert bakpå, og Ulvo skapar på minimalistisk vis spenning ved å tvihalda på enkelte figurar.

Det har blitt ufortent lite Fiske og Hausken, men dette er eit kollektivt løft, og dei er diskrete, men perfekt til stades. Svært vellukka, om nokon framleis er i tvil.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis