Romantisk og minimalistisk
Komponisten Refseth sit i førarsetet.
Karl Ivar Refseth er busett i Berlin og spelar i fleire band ved sida av solo?prosjektet.
Foto: Stefanie Marcus
Samtidsmusikk
Karl Ivar Refseth:
Unfolding
Karl Ivar Refseth, vibrafon
Traumton Records
Refseth kjem frå Brøttum i Ringsaker, men har for tida Berlin som base. Her deler han tida si på ulike prosjekt, som indierockbandet The Notwist, Gisbert zu Knyphausen, Tied & Tickled Trio, hans eigen trio og soloprosjektet som denne plata er det første døme på.
Unfolding er sett saman av 14 låtar, og Refseth har signert 13 av dei. I tillegg har han gjort ein fabelaktig, nærast avmålt versjon av den gamle spiritualen «We Shall Overcome». Komposisjonane er for det meste av ny dato.
Refseth har jobba grundig med kvar enkelt låt. Desse låtane har hatt fleire versjonar før han meinte at komposisjonen hadde funne forma som var rett å spela inn. I denne prosessen brukte han medprodusenten Morten Quenild aktivt, og etter det ein kan forstå, har det blitt sendt ein del e-post/SMS-ar mellom Berlin og Oslo før materialet endeleg fann si form.
Melodiane står sentralt på denne plata. Dei minimalistiske arrangementa er med på å understreka dette. «Ein Stahlwerk» er vel det beste dømet på akkurat dette. Refseth fell ikkje for freistinga å gjera nokre av låtane om til utgangspunkt for improviserte oppdagingsferder. Det er først og fremst ein styrke med plata, sjølv om den ostinatdrivne «Laura And Steve» kanskje hadde hatt godt av ein rundtur i improvisasjonens umerkte landskap.
Melodikaren Refseth dyrkar den romantiske sida si og generer seg ikkje for å vera harmonisk enkel heilt på grensa til det banale, men uttrykket er balansert med det minimalistiske og nøkterne som gjer at det aldri tippar over.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Karl Ivar Refseth:
Unfolding
Karl Ivar Refseth, vibrafon
Traumton Records
Refseth kjem frå Brøttum i Ringsaker, men har for tida Berlin som base. Her deler han tida si på ulike prosjekt, som indierockbandet The Notwist, Gisbert zu Knyphausen, Tied & Tickled Trio, hans eigen trio og soloprosjektet som denne plata er det første døme på.
Unfolding er sett saman av 14 låtar, og Refseth har signert 13 av dei. I tillegg har han gjort ein fabelaktig, nærast avmålt versjon av den gamle spiritualen «We Shall Overcome». Komposisjonane er for det meste av ny dato.
Refseth har jobba grundig med kvar enkelt låt. Desse låtane har hatt fleire versjonar før han meinte at komposisjonen hadde funne forma som var rett å spela inn. I denne prosessen brukte han medprodusenten Morten Quenild aktivt, og etter det ein kan forstå, har det blitt sendt ein del e-post/SMS-ar mellom Berlin og Oslo før materialet endeleg fann si form.
Melodiane står sentralt på denne plata. Dei minimalistiske arrangementa er med på å understreka dette. «Ein Stahlwerk» er vel det beste dømet på akkurat dette. Refseth fell ikkje for freistinga å gjera nokre av låtane om til utgangspunkt for improviserte oppdagingsferder. Det er først og fremst ein styrke med plata, sjølv om den ostinatdrivne «Laura And Steve» kanskje hadde hatt godt av ein rundtur i improvisasjonens umerkte landskap.
Melodikaren Refseth dyrkar den romantiske sida si og generer seg ikkje for å vera harmonisk enkel heilt på grensa til det banale, men uttrykket er balansert med det minimalistiske og nøkterne som gjer at det aldri tippar over.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.