Romantisk og minimalistisk
Komponisten Refseth sit i førarsetet.
Karl Ivar Refseth er busett i Berlin og spelar i fleire band ved sida av solo?prosjektet.
Foto: Stefanie Marcus
Samtidsmusikk
Karl Ivar Refseth:
Unfolding
Karl Ivar Refseth, vibrafon
Traumton Records
Refseth kjem frå Brøttum i Ringsaker, men har for tida Berlin som base. Her deler han tida si på ulike prosjekt, som indierockbandet The Notwist, Gisbert zu Knyphausen, Tied & Tickled Trio, hans eigen trio og soloprosjektet som denne plata er det første døme på.
Unfolding er sett saman av 14 låtar, og Refseth har signert 13 av dei. I tillegg har han gjort ein fabelaktig, nærast avmålt versjon av den gamle spiritualen «We Shall Overcome». Komposisjonane er for det meste av ny dato.
Refseth har jobba grundig med kvar enkelt låt. Desse låtane har hatt fleire versjonar før han meinte at komposisjonen hadde funne forma som var rett å spela inn. I denne prosessen brukte han medprodusenten Morten Quenild aktivt, og etter det ein kan forstå, har det blitt sendt ein del e-post/SMS-ar mellom Berlin og Oslo før materialet endeleg fann si form.
Melodiane står sentralt på denne plata. Dei minimalistiske arrangementa er med på å understreka dette. «Ein Stahlwerk» er vel det beste dømet på akkurat dette. Refseth fell ikkje for freistinga å gjera nokre av låtane om til utgangspunkt for improviserte oppdagingsferder. Det er først og fremst ein styrke med plata, sjølv om den ostinatdrivne «Laura And Steve» kanskje hadde hatt godt av ein rundtur i improvisasjonens umerkte landskap.
Melodikaren Refseth dyrkar den romantiske sida si og generer seg ikkje for å vera harmonisk enkel heilt på grensa til det banale, men uttrykket er balansert med det minimalistiske og nøkterne som gjer at det aldri tippar over.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Karl Ivar Refseth:
Unfolding
Karl Ivar Refseth, vibrafon
Traumton Records
Refseth kjem frå Brøttum i Ringsaker, men har for tida Berlin som base. Her deler han tida si på ulike prosjekt, som indierockbandet The Notwist, Gisbert zu Knyphausen, Tied & Tickled Trio, hans eigen trio og soloprosjektet som denne plata er det første døme på.
Unfolding er sett saman av 14 låtar, og Refseth har signert 13 av dei. I tillegg har han gjort ein fabelaktig, nærast avmålt versjon av den gamle spiritualen «We Shall Overcome». Komposisjonane er for det meste av ny dato.
Refseth har jobba grundig med kvar enkelt låt. Desse låtane har hatt fleire versjonar før han meinte at komposisjonen hadde funne forma som var rett å spela inn. I denne prosessen brukte han medprodusenten Morten Quenild aktivt, og etter det ein kan forstå, har det blitt sendt ein del e-post/SMS-ar mellom Berlin og Oslo før materialet endeleg fann si form.
Melodiane står sentralt på denne plata. Dei minimalistiske arrangementa er med på å understreka dette. «Ein Stahlwerk» er vel det beste dømet på akkurat dette. Refseth fell ikkje for freistinga å gjera nokre av låtane om til utgangspunkt for improviserte oppdagingsferder. Det er først og fremst ein styrke med plata, sjølv om den ostinatdrivne «Laura And Steve» kanskje hadde hatt godt av ein rundtur i improvisasjonens umerkte landskap.
Melodikaren Refseth dyrkar den romantiske sida si og generer seg ikkje for å vera harmonisk enkel heilt på grensa til det banale, men uttrykket er balansert med det minimalistiske og nøkterne som gjer at det aldri tippar over.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.
Mannsutvalet saman med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery under overrekkinga av rapporten.
Foto: Ole Berg-Rusten
Vil avlive likestillingsmytar
Forskar Mari Teigen ønskjer seg ein kjønnsdebatt bygd på kunnskap.
Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.
Foto: Per Anders Todal
Fiskar er fiskar verst
Striden om kvotemeldinga kan få Fiskarlaget til å rivne.