Røft og lunt på same tid
Bandet til Ingebrigt Håker Flaten har mange flotte kvalitetar.
Ingebrigt Håker Flaten hyllar trompetaren Jaimie «Breezy» Branch på albumet som er kalla opp etter henne.
Foto: Ziga Koritnik
Jazz
Ingebrigt Håker Flaten (Exit) Knarr:
Breezy
Erik Kimestad Pedersen, trompet; Mette Rasmussen, altsaksofon; Karl Hjalmar Nyberg, tenor- og sopransaksofon; Oscar Grönberg, piano; Jonathan F. Horne, gitar; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Olaf Moses Olsen, trommer; Joakim Rainer Petersen, synth (4,5); Oddrun Lilja Jonsdottir (3).Sonic Transmissions Records
(Exit) Knarr var tittelen på tingingsverket som Ingebrigt Håker Flaten leverte til Vossa Jazz i 2021. Med den nye utgjevinga, Breezy, har han halde på verktittelen som bandnamn, og besetninga er delvis som i 2021. Plata er ei hylling til den amerikanske trompetaren Jaimie «Breezy» Branch, som Flaten spelte saman med ein heil del. Ho døydde brått for vel to år sidan.
Uansett kva som skjer rundt han, uansett kva tempo og uansett kor han er på gripebrettet, så er Flaten klokkeklar i lydbiletet med ein kombinasjon av solid autoritet og lun sving. Eg har alt spelt plata tallause gonger og kjem attende til nettopp denne fascinerande leiarskapen.
Komponistpotensialet viste han tydeleg på nemnde tingingsverk, og her følgjer han opp med fem nye låtar som i tillegg til eigenverdien også er «utskytingsrampar» for mange sterke solistiske bidrag. Nettopp denne kombinasjonen av det skrivne og det improviserte, der ensemblet ofte skapar eit dramatisk skiftande bakteppe til djerve solistiske ytringar, er med på å gjera plata til ei kjelde til stadig nye oppdagingar. Både i stil og temperament varierer dei solistiske bidraga sterkt, og det gjev ikkje meining å dra fram den eine framfor den andre.
Flaten er tydeleg forankra i ein moderne amerikansk jazztradisjon som utvikla seg på 1960-talet med eit tyngdepunkt i Chicago, men han søkjer også inspirasjon frå afrikansk musikk. Han kombinerer det tilbakelente med det på tåballane aggressive. Flaten held lydarane i ande.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Ingebrigt Håker Flaten (Exit) Knarr:
Breezy
Erik Kimestad Pedersen, trompet; Mette Rasmussen, altsaksofon; Karl Hjalmar Nyberg, tenor- og sopransaksofon; Oscar Grönberg, piano; Jonathan F. Horne, gitar; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Olaf Moses Olsen, trommer; Joakim Rainer Petersen, synth (4,5); Oddrun Lilja Jonsdottir (3).Sonic Transmissions Records
(Exit) Knarr var tittelen på tingingsverket som Ingebrigt Håker Flaten leverte til Vossa Jazz i 2021. Med den nye utgjevinga, Breezy, har han halde på verktittelen som bandnamn, og besetninga er delvis som i 2021. Plata er ei hylling til den amerikanske trompetaren Jaimie «Breezy» Branch, som Flaten spelte saman med ein heil del. Ho døydde brått for vel to år sidan.
Uansett kva som skjer rundt han, uansett kva tempo og uansett kor han er på gripebrettet, så er Flaten klokkeklar i lydbiletet med ein kombinasjon av solid autoritet og lun sving. Eg har alt spelt plata tallause gonger og kjem attende til nettopp denne fascinerande leiarskapen.
Komponistpotensialet viste han tydeleg på nemnde tingingsverk, og her følgjer han opp med fem nye låtar som i tillegg til eigenverdien også er «utskytingsrampar» for mange sterke solistiske bidrag. Nettopp denne kombinasjonen av det skrivne og det improviserte, der ensemblet ofte skapar eit dramatisk skiftande bakteppe til djerve solistiske ytringar, er med på å gjera plata til ei kjelde til stadig nye oppdagingar. Både i stil og temperament varierer dei solistiske bidraga sterkt, og det gjev ikkje meining å dra fram den eine framfor den andre.
Flaten er tydeleg forankra i ein moderne amerikansk jazztradisjon som utvikla seg på 1960-talet med eit tyngdepunkt i Chicago, men han søkjer også inspirasjon frå afrikansk musikk. Han kombinerer det tilbakelente med det på tåballane aggressive. Flaten held lydarane i ande.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fiskemiddag: Ja, men pass på – det er ikkje berre paneringa som skjuler noko her.
Foto: Pxhere.com
Du skal aldri, aldri, aldri skode fisken på pakningen.
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.
Foto: Gyldendal
Erfaringar av tap og nytt liv
Debutdikta til Anngjerd Rustand eig omhug for omverda og er skrivne med klårleik og vent, sanseleg nærvær.