Rett på sak
Trioen får fram det beste i musikken til Anders Aarum.
Anders Aarum flankert av Hermund Nygård (t.v.) og Jens Fossum.
Foto: Lillian Julsvik
Jazz
Anders Aarum trio:
Oslo Puzzle
Anders Aarum, piano; Jens Fossum, bass; Hermund Nygård, trommer
Ozella Music
Anders Aarum er eit velkjent namn for jazzinteresserte flest. Ikkje fordi han har hyllemeter med plater i eige namn, men fordi han er ein av dei mest brukte kompmusikarane her til lands. Folk veit kva dei får når dei leiger inn Aarum, ein musikar med store øyro og brei kunnskap, men også interessante ting å melda som solist.
For fire år sidan gav han ut Shakin’ Our Souls (Ozella) – ei plate meir dansevenleg enn opprivande. I 2019 brukte Aarum Fender Rhodes og synthen meir enn flygelet. På Oslo Puzzle er det motsett. Her har Aarum følgje med Fossum og Nygård. Desse tre har vore grunnstamma i sundagsjammen på Osloklubben Herr Nilsen i 15 år. Dei har garantert ikkje brukt mykje tid på å få samspelet til å sitja. I «Jason Paradisa & The Beautiful Fire», ein låt i rubato tempo, kjem dei inn eller glir ut av lydbiletet med perfekt timing.
Det er likevel ikkje eit typisk jamrepertoar dei serverer, men ti originalkomposisjonar førte i pennen av Aarum. Det er eit spenn i komposisjonane som gjer at ein får naudsynt variasjon i det klassiske trioformatet. Dei går frå ein New Orleans-inspirert groove i «Tune in, Drop out!» via den vakre Evans-påverka «Spaghetti Junction» til den seige bluesen «Ivory Tower».
Aarum er sjølvsagt hovudsolist og serverer mange pregnante bidrag, men han er særleg uutgrundeleg i «Drachmann’s Point of View». Også Fossum og Nygård får sagt sitt, spesielt i «Pata Paso» (anar ein eit vink til Miriam Makeba i temaet?). 15 års musikalsk samliv på Herr Nilsen gjev resultat.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Anders Aarum trio:
Oslo Puzzle
Anders Aarum, piano; Jens Fossum, bass; Hermund Nygård, trommer
Ozella Music
Anders Aarum er eit velkjent namn for jazzinteresserte flest. Ikkje fordi han har hyllemeter med plater i eige namn, men fordi han er ein av dei mest brukte kompmusikarane her til lands. Folk veit kva dei får når dei leiger inn Aarum, ein musikar med store øyro og brei kunnskap, men også interessante ting å melda som solist.
For fire år sidan gav han ut Shakin’ Our Souls (Ozella) – ei plate meir dansevenleg enn opprivande. I 2019 brukte Aarum Fender Rhodes og synthen meir enn flygelet. På Oslo Puzzle er det motsett. Her har Aarum følgje med Fossum og Nygård. Desse tre har vore grunnstamma i sundagsjammen på Osloklubben Herr Nilsen i 15 år. Dei har garantert ikkje brukt mykje tid på å få samspelet til å sitja. I «Jason Paradisa & The Beautiful Fire», ein låt i rubato tempo, kjem dei inn eller glir ut av lydbiletet med perfekt timing.
Det er likevel ikkje eit typisk jamrepertoar dei serverer, men ti originalkomposisjonar førte i pennen av Aarum. Det er eit spenn i komposisjonane som gjer at ein får naudsynt variasjon i det klassiske trioformatet. Dei går frå ein New Orleans-inspirert groove i «Tune in, Drop out!» via den vakre Evans-påverka «Spaghetti Junction» til den seige bluesen «Ivory Tower».
Aarum er sjølvsagt hovudsolist og serverer mange pregnante bidrag, men han er særleg uutgrundeleg i «Drachmann’s Point of View». Også Fossum og Nygård får sagt sitt, spesielt i «Pata Paso» (anar ein eit vink til Miriam Makeba i temaet?). 15 års musikalsk samliv på Herr Nilsen gjev resultat.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»