JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Rett på sak

Trioen får fram det beste i musikken til Anders Aarum.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Anders Aarum flankert av Hermund Nygård (t.v.) og Jens Fossum.

Anders Aarum flankert av Hermund Nygård (t.v.) og Jens Fossum.

Foto: Lillian Julsvik

Anders Aarum flankert av Hermund Nygård (t.v.) og Jens Fossum.

Anders Aarum flankert av Hermund Nygård (t.v.) og Jens Fossum.

Foto: Lillian Julsvik

1769
20231013
1769
20231013

Jazz

Anders Aarum trio:

Oslo Puzzle

Anders Aarum, piano; Jens Fossum, bass; Hermund Nygård, trommer
Ozella Music

Anders Aarum er eit velkjent namn for jazzinteresserte flest. Ikkje fordi han har hyllemeter med plater i eige namn, men fordi han er ein av dei mest brukte kompmusikarane her til lands. Folk veit kva dei får når dei leiger inn Aarum, ein musikar med store øyro og brei kunnskap, men også interessante ting å melda som solist.

For fire år sidan gav han ut Shakin’ Our Souls (Ozella) – ei plate meir dansevenleg enn opprivande. I 2019 brukte Aarum Fender Rhodes og synthen meir enn flygelet. På Oslo Puzzle er det motsett. Her har Aarum følgje med Fossum og Nygård. Desse tre har vore grunnstamma i sundagsjammen på Osloklubben Herr Nilsen i 15 år. Dei har garantert ikkje brukt mykje tid på å få samspelet til å sitja. I «Jason Paradisa & The Beautiful Fire», ein låt i rubato tempo, kjem dei inn eller glir ut av lydbiletet med perfekt timing.

Det er likevel ikkje eit typisk jamrepertoar dei serverer, men ti originalkomposisjonar førte i pennen av Aarum. Det er eit spenn i komposisjonane som gjer at ein får naudsynt variasjon i det klassiske trioformatet. Dei går frå ein New Orleans-inspirert groove i «Tune in, Drop out!» via den vakre Evans-påverka «Spaghetti Junction» til den seige bluesen «Ivory Tower».

Aarum er sjølvsagt hovudsolist og serverer mange pregnante bidrag, men han er særleg uutgrundeleg i «Drachmann’s Point of View». Også Fossum og Nygård får sagt sitt, spesielt i «Pata Paso» (anar ein eit vink til Miriam Makeba i temaet?). 15 års musikalsk samliv på Herr Nilsen gjev resultat.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Anders Aarum trio:

Oslo Puzzle

Anders Aarum, piano; Jens Fossum, bass; Hermund Nygård, trommer
Ozella Music

Anders Aarum er eit velkjent namn for jazzinteresserte flest. Ikkje fordi han har hyllemeter med plater i eige namn, men fordi han er ein av dei mest brukte kompmusikarane her til lands. Folk veit kva dei får når dei leiger inn Aarum, ein musikar med store øyro og brei kunnskap, men også interessante ting å melda som solist.

For fire år sidan gav han ut Shakin’ Our Souls (Ozella) – ei plate meir dansevenleg enn opprivande. I 2019 brukte Aarum Fender Rhodes og synthen meir enn flygelet. På Oslo Puzzle er det motsett. Her har Aarum følgje med Fossum og Nygård. Desse tre har vore grunnstamma i sundagsjammen på Osloklubben Herr Nilsen i 15 år. Dei har garantert ikkje brukt mykje tid på å få samspelet til å sitja. I «Jason Paradisa & The Beautiful Fire», ein låt i rubato tempo, kjem dei inn eller glir ut av lydbiletet med perfekt timing.

Det er likevel ikkje eit typisk jamrepertoar dei serverer, men ti originalkomposisjonar førte i pennen av Aarum. Det er eit spenn i komposisjonane som gjer at ein får naudsynt variasjon i det klassiske trioformatet. Dei går frå ein New Orleans-inspirert groove i «Tune in, Drop out!» via den vakre Evans-påverka «Spaghetti Junction» til den seige bluesen «Ivory Tower».

Aarum er sjølvsagt hovudsolist og serverer mange pregnante bidrag, men han er særleg uutgrundeleg i «Drachmann’s Point of View». Også Fossum og Nygård får sagt sitt, spesielt i «Pata Paso» (anar ein eit vink til Miriam Makeba i temaet?). 15 års musikalsk samliv på Herr Nilsen gjev resultat.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis