Perfekt Imperfect Solitude
Sandbakken & co får mykje ut av eit uvanleg trioformat.
Tore Sandbakken har med seg Hanna Paulsberg og Dag-Filip Roaldsnes på albumet.
Foto: Roger Salem
Jazz
Tore T. Sandbakken:
Imperfect Solitude
Hanna Paulsberg, tenorsaksofon; Dag-Filip Roaldsnes, piano; Tore T. Sandbakken, trommer. Jazzland
Dette er ei plate du må ha ein fysisk kopi av. I tillegg til spanande musikk inneheld nemleg plata den beste omslagsteksten eg har lese på mange år. Thomas Strønen teiknar eit humoristisk og fargerikt bilete av hovudpersonen, Tore T. Sandbakken.
På plata syner Sandbakken fram den lyriske sida av den musikalske personlegdomen sin, men kanskje viktigare er det at han tek Roaldsnes og Paulsberg med på ein skikkeleg ekspedisjon. Her blir det kikka over mangt eit leite, og steinar blir snudde i eino. Etter å ha høyrt plata nokre gonger har ein fått ei djupare forståing av kva det er mogleg å få ut av ein saksofon/piano/tromme-trio.
Sandbakken og Roaldsnes har saman og kvar for seg komponert dei åtte låtane. Alt saman prima vare, men det er det dei tre gjer med låtane, som stel merksemda. Ein av favorittane mine er Sandbakkens «I Went to the Woods», som byrjar med ein knapt tre minuttar lang duett mellom Paulsberg og Sandbakken. Her kjem ideane strøymande og blir kommenterte på lekkert vis.
Trioen er på sitt mest stillfarne og kontemplative i «Insen», og det høyrest innleiingsvis ut til at det heile kan falla frå kvarandre, men dei maktar på minimalistisk vis å landa fjellstøtt. Dei går frå det mest utfordrande harmonisk og rytmisk i «This Is You» til den enkle lyriske perla «Cinematic», for å enda i Roaldsnes elegiske «Psalm». Formfullenda! Paulsberg har ikkje bidrege med komposisjonar, men det ho leverer på denne plata, er gull tvers igjennom.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Tore T. Sandbakken:
Imperfect Solitude
Hanna Paulsberg, tenorsaksofon; Dag-Filip Roaldsnes, piano; Tore T. Sandbakken, trommer. Jazzland
Dette er ei plate du må ha ein fysisk kopi av. I tillegg til spanande musikk inneheld nemleg plata den beste omslagsteksten eg har lese på mange år. Thomas Strønen teiknar eit humoristisk og fargerikt bilete av hovudpersonen, Tore T. Sandbakken.
På plata syner Sandbakken fram den lyriske sida av den musikalske personlegdomen sin, men kanskje viktigare er det at han tek Roaldsnes og Paulsberg med på ein skikkeleg ekspedisjon. Her blir det kikka over mangt eit leite, og steinar blir snudde i eino. Etter å ha høyrt plata nokre gonger har ein fått ei djupare forståing av kva det er mogleg å få ut av ein saksofon/piano/tromme-trio.
Sandbakken og Roaldsnes har saman og kvar for seg komponert dei åtte låtane. Alt saman prima vare, men det er det dei tre gjer med låtane, som stel merksemda. Ein av favorittane mine er Sandbakkens «I Went to the Woods», som byrjar med ein knapt tre minuttar lang duett mellom Paulsberg og Sandbakken. Her kjem ideane strøymande og blir kommenterte på lekkert vis.
Trioen er på sitt mest stillfarne og kontemplative i «Insen», og det høyrest innleiingsvis ut til at det heile kan falla frå kvarandre, men dei maktar på minimalistisk vis å landa fjellstøtt. Dei går frå det mest utfordrande harmonisk og rytmisk i «This Is You» til den enkle lyriske perla «Cinematic», for å enda i Roaldsnes elegiske «Psalm». Formfullenda! Paulsberg har ikkje bidrege med komposisjonar, men det ho leverer på denne plata, er gull tvers igjennom.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»