Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Jazz
Keith Jarrett:
The Old Country (More from The Deer Head Inn)
Keith Jarrett, piano; Gary Peacock, bass; Paul Motian, trommer.
ECM
16. september 1992 var Jarrett attende på jazzklubben Deer Head Inn, 30 år etter at han spelte der sist. Det var også 16 år sidan sist han spelte med Paul Motian. Eit utval frå konserten blei gjeve ut på At The Deer Head Inn i 1994. Med denne utgjevinga er resten (?) av materialet tilgjengeleg. Totalt to timar og tjue minuttar musikk. Dei fekk mykje for pengane, dei som var på konserten, for The Old Country er ikkje andresortering.
Båe platene er prega av ei avslappa stemning, og denne utgjevinga meir enn den første. Uttrykket er vesentleg annleis enn platene med standardtrioen (med Jack DeJohnette på trommer). Motian held først og fremst takten på stødig og velkjent vis, og Peacock dannar eit tandem med Motian som gjev Jarrett høve til å ta i bruk heile registeret. På «Straight No Chaser» møter me den aggressivt insisterande og repeterande Jarrett, medan han uttrykkjer seg svært sparsamt i den to minuttar lange avslutninga på tittelkuttet, som ei kloning mellom Count Basie og Jan Johansson. I introen på «I Fall in Love Too Easily» er han på sitt mest stillfarne lyriske.
Kanskje «Golden Earrings» best av alt oppsummerer dette slentrande samspelet. Her får alle sagt sitt. Fråværet av høge skuldrer er komplett. Gjennomgåande for heile plata er at Jarrett ikkje legg ut på mange og lange improvisasjonstrekk. Her dyrkar han først og fremst replikkunsten. Ein blir glad av å høyra på The Old Country, og heldigvis er den forvitnelege omslagsteksten til Jarrett frå 1994-plata med denne gongen også.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Keith Jarrett:
The Old Country (More from The Deer Head Inn)
Keith Jarrett, piano; Gary Peacock, bass; Paul Motian, trommer.
ECM
16. september 1992 var Jarrett attende på jazzklubben Deer Head Inn, 30 år etter at han spelte der sist. Det var også 16 år sidan sist han spelte med Paul Motian. Eit utval frå konserten blei gjeve ut på At The Deer Head Inn i 1994. Med denne utgjevinga er resten (?) av materialet tilgjengeleg. Totalt to timar og tjue minuttar musikk. Dei fekk mykje for pengane, dei som var på konserten, for The Old Country er ikkje andresortering.
Båe platene er prega av ei avslappa stemning, og denne utgjevinga meir enn den første. Uttrykket er vesentleg annleis enn platene med standardtrioen (med Jack DeJohnette på trommer). Motian held først og fremst takten på stødig og velkjent vis, og Peacock dannar eit tandem med Motian som gjev Jarrett høve til å ta i bruk heile registeret. På «Straight No Chaser» møter me den aggressivt insisterande og repeterande Jarrett, medan han uttrykkjer seg svært sparsamt i den to minuttar lange avslutninga på tittelkuttet, som ei kloning mellom Count Basie og Jan Johansson. I introen på «I Fall in Love Too Easily» er han på sitt mest stillfarne lyriske.
Kanskje «Golden Earrings» best av alt oppsummerer dette slentrande samspelet. Her får alle sagt sitt. Fråværet av høge skuldrer er komplett. Gjennomgåande for heile plata er at Jarrett ikkje legg ut på mange og lange improvisasjonstrekk. Her dyrkar han først og fremst replikkunsten. Ein blir glad av å høyra på The Old Country, og heldigvis er den forvitnelege omslagsteksten til Jarrett frå 1994-plata med denne gongen også.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Mmm, nam-nam? Tja, om scobyen ser litt rar ut, så vert den fermenterte tedrikken sett pris på av menneske verda over.
Foto via Wikimedia Commons
Fermentert te breier seg i butikkhyllene – til solide prisar.
Foto via Wikimedia Commons
«Hulda Garborg er ein av dei store, gløymde forfattarskapane i Noreg.»
Fuktmålaren syner at veggen er knuskturr. Er det truverdig?
Foto: Per Thorvaldsen
«Frykta er ein god læremeister. Eg sit no og les Byggforsk-artiklar om fukt for harde livet.»
Wako er Kjetil Mulelid, Simon Olderskog Albertsen, Bárdur Reinert Poulsen og Martin Myhre Olsen.
Foto: Eirik Havnes
Sprudlande samspel
Wako serverer ei heilakustisk jazzplate.
Sitrusmarinert kamskjel med estragon, lime og olivenolje.
Alle foto: Dagfinn Nordbø