Overtydande debut
PAT har hatt ein særs inspirerande dag på jobben.
Jazz
PAT:
Supergolden
Kjetil Møster, saksofon og bassklarinett; Petter Asbjørnsen, bass; Øyvind Skarbø, trommer.
SMEIK SMKCD207
Petter Asbjørnsen trio, PAT, blei til medan Asbjørnsen var student ved Griegakademiet i Bergen. Seinare har studiar og karriere teke den 30 år gamle bassisten frå Larvik til København, Berlin og New York, men i mars 2018 vart Supergolden spelt inn i Duper studio med Jørgen Træen bak miksepulten. Som ein del anna som kjem frå Bergen, har plata vore vel verd å venta på.
Dei ni låtane til Asbjørnsen har ulike kjelder til inspirasjon og gjev trioen høgst ulike innfallsvinklar til improvisasjon. Både Ornette Coleman, Sonny Rollins, Dave Holland og Morphine er namn som fell ein i hug. Sjølv om improvisasjonen naturleg nok er eit berande element, har komposisjonane både særpreg og ei velutvikla form som gjer dei til noko meir enn eit springbrett for den spontane musiseringa.
Asbjørnsen kunne knapt fått med seg betre selskap til ei plate som denne. Møster har ei makelaus evne til binda saman musikalske idear til ei heilskapleg forteljing, og Skarbø er heile tida på høgd og understrekar og kommenterer. «Scheme» og den bluesinfiserte «Riot» er døme på den musikalske flyten som ein forventar går i ei bestemt lei, men som tek ei heilt anna retning som det mest naturlege og logiske i denne verda. Musikken har relativt fri form, men er gjennomført variert og melodiøs. Supergolden er ein sjeldan plante i jazzfloraen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
PAT:
Supergolden
Kjetil Møster, saksofon og bassklarinett; Petter Asbjørnsen, bass; Øyvind Skarbø, trommer.
SMEIK SMKCD207
Petter Asbjørnsen trio, PAT, blei til medan Asbjørnsen var student ved Griegakademiet i Bergen. Seinare har studiar og karriere teke den 30 år gamle bassisten frå Larvik til København, Berlin og New York, men i mars 2018 vart Supergolden spelt inn i Duper studio med Jørgen Træen bak miksepulten. Som ein del anna som kjem frå Bergen, har plata vore vel verd å venta på.
Dei ni låtane til Asbjørnsen har ulike kjelder til inspirasjon og gjev trioen høgst ulike innfallsvinklar til improvisasjon. Både Ornette Coleman, Sonny Rollins, Dave Holland og Morphine er namn som fell ein i hug. Sjølv om improvisasjonen naturleg nok er eit berande element, har komposisjonane både særpreg og ei velutvikla form som gjer dei til noko meir enn eit springbrett for den spontane musiseringa.
Asbjørnsen kunne knapt fått med seg betre selskap til ei plate som denne. Møster har ei makelaus evne til binda saman musikalske idear til ei heilskapleg forteljing, og Skarbø er heile tida på høgd og understrekar og kommenterer. «Scheme» og den bluesinfiserte «Riot» er døme på den musikalske flyten som ein forventar går i ei bestemt lei, men som tek ei heilt anna retning som det mest naturlege og logiske i denne verda. Musikken har relativt fri form, men er gjennomført variert og melodiøs. Supergolden er ein sjeldan plante i jazzfloraen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.