Oppløftande euroklarsyn
Eurovision 2022 var ein siger for demokratiet og den gode smaken: Folket veit betre enn profesjonelle synsarar.
Kalush Orchestra frå Ukraina på scena etter å ha vunne finalen i Eurovision Song Contest i Torino i Italia førre laurdag.
Foto: Yara Nardi / Reuters / NTB
Pop / hiphop /TV
Eurovision Song Contest 2022:
Grand Finale (Kalush Orchestra – «Stefania»)
Eurovision
Eurovision-finalen førre laurdag blei ein skikkelig thriller, men enda godt. Resultatet synte at publikum har betre vurderingsevne enn profesjonelle synsarar, og når ukrainske Kalush Orchestra spelte sin sigersdakapo, hadde Eurovision blåst nytt liv i trua mi på demokratiet.
Kalush er ein blytung ukrainsk raptrio, og i sideprosjektet Kalush Orchestra blandar trioen hiphop med ukrainsk folkemusikk. Eurovision-bidraget deira, «Stefania», inneheld tradisjonsrike korklangar og tradisjonelle fløyter kalla sopilka og telenka, og bandet opptredde i folkedrakter frå forskjellige delar av Ukraina. Teksten blei skriven som ei hyllest til rapparen Oleg Psyuks mor, men har fått nye lag av meining etter Putins Russlands overgrep mot Ukrainas folk: «Hovudmeldinga handlar om morskjærleiken som oppfriskar universet og gir liv», har Psyuk sagt.
Etter innslaget som sikra sigeren, bad rapparen ei innstendig bønn om å hjelpe Ukraina og dei som er fanga ved Azovstal-stålverket i Mariupol «right now». Det er ikkje tillate å kome med «politiske utsegner» frå Eurovision-scena, og kommentaren frå ansvarleg arrangør EBU var nesten sjokkerande klok: Dei sa at støtteerklæringane til det ukrainske folket frå Kalush Orchestra og andre artistar er av humanitær snarare enn politisk karakter.
Det var skuffande å sjå brorparten av Europas riksmusikksynsarar gi Storbritannias glattproduserte, klisjéprega og forgløymelege popsviske maks poeng og få eller ingen til Ukraina. Heldigvis visste folket betre: Dei gav ukrainske Kalush Orchestra 439 poeng og det moldovske folkepunkbandet Zdob si Zdub 239 (mot 192 og 14 frå juryane). Det var dei to beste innslaga. Massane har same musikksmak som underteikna. Tenk det, du.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop / hiphop /TV
Eurovision Song Contest 2022:
Grand Finale (Kalush Orchestra – «Stefania»)
Eurovision
Eurovision-finalen førre laurdag blei ein skikkelig thriller, men enda godt. Resultatet synte at publikum har betre vurderingsevne enn profesjonelle synsarar, og når ukrainske Kalush Orchestra spelte sin sigersdakapo, hadde Eurovision blåst nytt liv i trua mi på demokratiet.
Kalush er ein blytung ukrainsk raptrio, og i sideprosjektet Kalush Orchestra blandar trioen hiphop med ukrainsk folkemusikk. Eurovision-bidraget deira, «Stefania», inneheld tradisjonsrike korklangar og tradisjonelle fløyter kalla sopilka og telenka, og bandet opptredde i folkedrakter frå forskjellige delar av Ukraina. Teksten blei skriven som ei hyllest til rapparen Oleg Psyuks mor, men har fått nye lag av meining etter Putins Russlands overgrep mot Ukrainas folk: «Hovudmeldinga handlar om morskjærleiken som oppfriskar universet og gir liv», har Psyuk sagt.
Etter innslaget som sikra sigeren, bad rapparen ei innstendig bønn om å hjelpe Ukraina og dei som er fanga ved Azovstal-stålverket i Mariupol «right now». Det er ikkje tillate å kome med «politiske utsegner» frå Eurovision-scena, og kommentaren frå ansvarleg arrangør EBU var nesten sjokkerande klok: Dei sa at støtteerklæringane til det ukrainske folket frå Kalush Orchestra og andre artistar er av humanitær snarare enn politisk karakter.
Det var skuffande å sjå brorparten av Europas riksmusikksynsarar gi Storbritannias glattproduserte, klisjéprega og forgløymelege popsviske maks poeng og få eller ingen til Ukraina. Heldigvis visste folket betre: Dei gav ukrainske Kalush Orchestra 439 poeng og det moldovske folkepunkbandet Zdob si Zdub 239 (mot 192 og 14 frå juryane). Det var dei to beste innslaga. Massane har same musikksmak som underteikna. Tenk det, du.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.
Mannsutvalet saman med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery under overrekkinga av rapporten.
Foto: Ole Berg-Rusten
Vil avlive likestillingsmytar
Forskar Mari Teigen ønskjer seg ein kjønnsdebatt bygd på kunnskap.
Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.
Foto: Per Anders Todal
Fiskar er fiskar verst
Striden om kvotemeldinga kan få Fiskarlaget til å rivne.