Nytt blikk på gamalt stoff
Sara Aldén er også ein framifrå låtskrivar.
Sara Alden og bandet på jazzfestivalen i Tallin.
Foto: Gethe Maria Eljas
Jazz
Sara Aldén:
There Is No Future
Sara Aldén, vokal; August Björn, tangentinstrument og vokal (4,8); Daniel Andersson, bass og vokal (4,8); Johannes Lundberg, vokal (1); Malin Kjellgren, harpe (1); Hannes Bennich, altsaksofon (2); Johan Björklund trommer (4)
Prophone
Å finna nye vriar på standardrepertoaret er ei velkjend øving. Den svenske vokalisten Sara Aldén gjer nettopp dette på den siste plata si, som vart gjeven ut for nokre månader sidan.
Aldén er ikkje skuggeredd. Ho har valt «Misty», «Someday My Prince Will Come», «Somewhere over the Rainbow», «They Can’t Take That Away from Me» og «What a Wonderful World». Å finna nye innfallsvinklar til eit repertoar som er så velbrukt, er ikkje lett, men Aldén gjer det med bravur. Det er ein styrke ved plata at klassikarane blir kombinerte med ei handfull sjølvlaga låtar.
Aldén gøymer seg heller ikkje bak mangfaldig instrumentarium. Tangentinstrumenta og kontrabassen traktert av Björn og Andersson er med heile vegen, men arrangementa er ofte minimalistiske. «What a Wonderful World» er glitrande døme på den forenkla forma, men den absolutt mest spenstige tolkinga gjer ho av «Misty».
Aldén brukar dynamikk og temposkifte for alt det er verdt. Ho har ikkje ei påfallande mektig stemme, men ho trakkar nokre gonger til heilt på grensa av det røysta toler. Det er noko ærleg og oppriktig i uttrykket.
Samstundes fortel det noko om Aldén som låtskrivar og tekstforfattar at den sjølvlaga tittellåten er eit av høgdepunkta på plata. Låten balanserer på den vidkjende knivseggen mellom det bittersøte og den beiske vonløysa. Sjekk ut Sara Aldén, men det er denne plata som gjeld.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Sara Aldén:
There Is No Future
Sara Aldén, vokal; August Björn, tangentinstrument og vokal (4,8); Daniel Andersson, bass og vokal (4,8); Johannes Lundberg, vokal (1); Malin Kjellgren, harpe (1); Hannes Bennich, altsaksofon (2); Johan Björklund trommer (4)
Prophone
Å finna nye vriar på standardrepertoaret er ei velkjend øving. Den svenske vokalisten Sara Aldén gjer nettopp dette på den siste plata si, som vart gjeven ut for nokre månader sidan.
Aldén er ikkje skuggeredd. Ho har valt «Misty», «Someday My Prince Will Come», «Somewhere over the Rainbow», «They Can’t Take That Away from Me» og «What a Wonderful World». Å finna nye innfallsvinklar til eit repertoar som er så velbrukt, er ikkje lett, men Aldén gjer det med bravur. Det er ein styrke ved plata at klassikarane blir kombinerte med ei handfull sjølvlaga låtar.
Aldén gøymer seg heller ikkje bak mangfaldig instrumentarium. Tangentinstrumenta og kontrabassen traktert av Björn og Andersson er med heile vegen, men arrangementa er ofte minimalistiske. «What a Wonderful World» er glitrande døme på den forenkla forma, men den absolutt mest spenstige tolkinga gjer ho av «Misty».
Aldén brukar dynamikk og temposkifte for alt det er verdt. Ho har ikkje ei påfallande mektig stemme, men ho trakkar nokre gonger til heilt på grensa av det røysta toler. Det er noko ærleg og oppriktig i uttrykket.
Samstundes fortel det noko om Aldén som låtskrivar og tekstforfattar at den sjølvlaga tittellåten er eit av høgdepunkta på plata. Låten balanserer på den vidkjende knivseggen mellom det bittersøte og den beiske vonløysa. Sjekk ut Sara Aldén, men det er denne plata som gjeld.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.