Ny dagleg leiar i jubileumsåret
Aslak Brimi er ny dagleg leiar av FolkOrg.
Påtroppande leiar i FolkOrg Aslak Brimi (t.h.) saman med konferansier Hans Andreas Solbakken.
Foto: FolkOrg
– Den norske folkemusikken må koma seg ut frå Folkemuseet, og me er på veg til å gjera det. Mange lokallag rekrutterer godt blant barn og unge. Ei hovudoppgåve for meg som påtroppande leiar i FolkOrg blir å intensivere dette arbeidet, seier 39 år gamle Aslak Brimi til Dag og Tid.
Sjølv er Brimi ein merittert spelemann og kjem opphaveleg frå Lom, bygda der Landskappleiken blei arrangert i år. Han er utdanna frå instituttet for tradisjonskunst og folkemusikk på Rauland og er dessutan kjemikar frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet (NTNU). Før han i august tek over som dagleg leiar av FolkOrg, har han arbeidd som lektor i Oslo, i tillegg til å vera utøvande musikar.
– Mange har hatt ei oppfatning om at norsk tradisjonsmusikk er noko folk i Noreg ikkje vil høyra. I jubileumsåret og dei neste åra som kjem, er det oppgåva vår å endra denne trua. Mykje av det som er blitt vist fram frå scena under denne landskappleiken, er kunstformer som har brei appell.
Som dagleg leiar av FolkOrg vil Brimi opna opp folkemusikken, få han ut til det breie publikummet og gjera norsk folkemusikk til mykje meir av eit folkeeige enn det han har vore til no.
– Ikkje minst viktig blir det å støtta dei aktive, profesjonelle utøvarane. Me vil jobba for at den norske folkemusikken ikkje berre blir gøymt bort i Folkemusikktimen, som går på P2 kvar sundag, men at han blir å høyra mange stader i programflatene til statskanalen, seier han.
– Dessutan er det vel ikkje grenser for korleis norske folkemusikarar kan stå fram på konsertar og alle moglege andre arrangement. Folkemusikken i landet vårt har, ikkje minst fordi det er så mange unge utøvarar i dag, høve til å bli ein mykje meir integrert del av det norske kulturlivet enn tidlegare, meiner Aslak Brimi.
Halvor Tjønn
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
– Den norske folkemusikken må koma seg ut frå Folkemuseet, og me er på veg til å gjera det. Mange lokallag rekrutterer godt blant barn og unge. Ei hovudoppgåve for meg som påtroppande leiar i FolkOrg blir å intensivere dette arbeidet, seier 39 år gamle Aslak Brimi til Dag og Tid.
Sjølv er Brimi ein merittert spelemann og kjem opphaveleg frå Lom, bygda der Landskappleiken blei arrangert i år. Han er utdanna frå instituttet for tradisjonskunst og folkemusikk på Rauland og er dessutan kjemikar frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet (NTNU). Før han i august tek over som dagleg leiar av FolkOrg, har han arbeidd som lektor i Oslo, i tillegg til å vera utøvande musikar.
– Mange har hatt ei oppfatning om at norsk tradisjonsmusikk er noko folk i Noreg ikkje vil høyra. I jubileumsåret og dei neste åra som kjem, er det oppgåva vår å endra denne trua. Mykje av det som er blitt vist fram frå scena under denne landskappleiken, er kunstformer som har brei appell.
Som dagleg leiar av FolkOrg vil Brimi opna opp folkemusikken, få han ut til det breie publikummet og gjera norsk folkemusikk til mykje meir av eit folkeeige enn det han har vore til no.
– Ikkje minst viktig blir det å støtta dei aktive, profesjonelle utøvarane. Me vil jobba for at den norske folkemusikken ikkje berre blir gøymt bort i Folkemusikktimen, som går på P2 kvar sundag, men at han blir å høyra mange stader i programflatene til statskanalen, seier han.
– Dessutan er det vel ikkje grenser for korleis norske folkemusikarar kan stå fram på konsertar og alle moglege andre arrangement. Folkemusikken i landet vårt har, ikkje minst fordi det er så mange unge utøvarar i dag, høve til å bli ein mykje meir integrert del av det norske kulturlivet enn tidlegare, meiner Aslak Brimi.
Halvor Tjønn
Fleire artiklar
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Slaktetid
Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.
Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.
Foto: Den Nationale Scene
Den vanskelege, men nødvendige venskapen
I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.
Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).
Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater
Når Kielland stig ned frå sokkelen
Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.
Tom Roger Aadland kan sjå tilbake på 20 år som artist.
Foto: Birte Magnussen
Ein mangslungen veg
Tom Roger Aadland er ein av landets aller mest solide låtskrivarar.
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.
Foto: Eva Furseth
Retrobølgje på Haustutstillinga
Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.