Nærande elektronikkmusikk
Perels nye album er ei trespråkleg plate om tru og andre system vi lever under.
Perel er artistnamnet til Annegret Fiedler.
Pressefoto
Pop / elektronisk musikk
Perel:
Jesus Was an Alien
Kompakt
Annegret Fiedler, eller Perel, har så lenge ho kan hugse, komponert elektroniske lydspor, inspirert av synthpop og new wave, til dagdraumane sine. Synthwave- og nu disco-musikken på det nye albumet Jesus Was an Alien bringar rett som det er tankane til den nyleg avlidne greske synthesizerguruen Vangelis’ Blade Runner-musikk og lågbudsjettsjangerfilmens meister, John Carpenter (The Thing, Escape From New York).
Begge desse synthlegendene har ein episk og storslegen stil, og ein liknande ublyg lyd av frilynt og ekstravagant fantasi pregar Perels musikk. Tru står på agendaen, med songtitlar som «Religion», «The Principle of Vibration» (som minner om sein 80-tals-electro boogie à la Salt-n-Pepa og Rick James’ discofunkklassikar «Super Freak») og «Matrix», som tyder både opphav og kjelde, livmor og mamma.
Å lytte til Perels musikk er å late øyra bli fylte med saliggjord, nærande mjølk. I tillegg til å stå for den framifrå instrumentalproduksjonen syng Perel med leiken stemmebruk både på engelsk og på morsmålet tysk, til dømes på darkwave-eposet «Kill the System». Instrumentalen «Life Aquatic», kalla opp etter filmen med same tittel, lettar stemninga nokre hakk med fargerik, omsluttande og boblande snorkelstemning, før «Am Kanal» tar oss med på ei sildrande, fredsæl og nostalgisk vandring langs ein tysk kanal.
Med på tittelsporet er den kanadiske elektropopdivaen Marie Davidson, kjend for sitt storslegne soloarbeid og darkwave-bandet Essaie Pas. Teksten, som vert framført på engelsk og fransk om ein annan, kan minne om dokumentarserien Ancient Aliens’ stadige retoriske refreng: «Kan det tenkjast...? Og i så fall...?!» Vel, uansett om det kan eller ikkje kan tenkjast at Jesus var eit romvesen, er dette eit framifrå album.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er trommis, dj, kritikar, kunstnar og musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop / elektronisk musikk
Perel:
Jesus Was an Alien
Kompakt
Annegret Fiedler, eller Perel, har så lenge ho kan hugse, komponert elektroniske lydspor, inspirert av synthpop og new wave, til dagdraumane sine. Synthwave- og nu disco-musikken på det nye albumet Jesus Was an Alien bringar rett som det er tankane til den nyleg avlidne greske synthesizerguruen Vangelis’ Blade Runner-musikk og lågbudsjettsjangerfilmens meister, John Carpenter (The Thing, Escape From New York).
Begge desse synthlegendene har ein episk og storslegen stil, og ein liknande ublyg lyd av frilynt og ekstravagant fantasi pregar Perels musikk. Tru står på agendaen, med songtitlar som «Religion», «The Principle of Vibration» (som minner om sein 80-tals-electro boogie à la Salt-n-Pepa og Rick James’ discofunkklassikar «Super Freak») og «Matrix», som tyder både opphav og kjelde, livmor og mamma.
Å lytte til Perels musikk er å late øyra bli fylte med saliggjord, nærande mjølk. I tillegg til å stå for den framifrå instrumentalproduksjonen syng Perel med leiken stemmebruk både på engelsk og på morsmålet tysk, til dømes på darkwave-eposet «Kill the System». Instrumentalen «Life Aquatic», kalla opp etter filmen med same tittel, lettar stemninga nokre hakk med fargerik, omsluttande og boblande snorkelstemning, før «Am Kanal» tar oss med på ei sildrande, fredsæl og nostalgisk vandring langs ein tysk kanal.
Med på tittelsporet er den kanadiske elektropopdivaen Marie Davidson, kjend for sitt storslegne soloarbeid og darkwave-bandet Essaie Pas. Teksten, som vert framført på engelsk og fransk om ein annan, kan minne om dokumentarserien Ancient Aliens’ stadige retoriske refreng: «Kan det tenkjast...? Og i så fall...?!» Vel, uansett om det kan eller ikkje kan tenkjast at Jesus var eit romvesen, er dette eit framifrå album.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er trommis, dj, kritikar, kunstnar og musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.
Mannsutvalet saman med kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery under overrekkinga av rapporten.
Foto: Ole Berg-Rusten
Vil avlive likestillingsmytar
Forskar Mari Teigen ønskjer seg ein kjønnsdebatt bygd på kunnskap.
Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.
Foto: Per Anders Todal
Fiskar er fiskar verst
Striden om kvotemeldinga kan få Fiskarlaget til å rivne.