JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Når dansen vert musikk

Det spesielle med One Small Step er at lyden frå dansen vert ein likeverdig del av lydbiletet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Pressefoto

Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Pressefoto

1814
20230602
1814
20230602

Dansemusikk

One Small Step:

Gol Variations

Clean Feed Records

Poenget med all dansemusikk uansett stil eller sjanger er at musikken skal vera god å dansa til. Og ofte vert dansemusikken flytta ut or sin opphavlege kontekst og omgjord til «lyttemusikk» på konsert eller plate.

Det som er spesielt med denne trioen, er at lyden frå dansen – det vil seie steppedansen til Janne Eraker – vert ein likeverdig del av det samla lydbiletet. Dei harde skosolane mot tregolvet i Gol stavkyrkje, som er plassert på Norsk folkemuseum på Bygdøy, er like mykje eit slagverksinstrument som lyden av danserørsler. Lydteknikar Audun Strype skal ha ære for at dette fungerer såpass godt på opptak.

Eit anna overraskande element på produksjonen er Vegar Vårdals vokale prestasjonar. Dei fleste av oss kjenner han som ein framifrå folkemusikkutøvar på fele, men her har fela ei tilbaketrekt rolle, og Vårdal slepper seg i staden laus med røysta: grynting, roping, plystring, pusting og pesing med meir.

Det mest konvensjonelle elementet på plata er kontrabasspelet til Roger Arntzen. Han har hovudsakeleg bakgrunn frå jazz, og improvisasjonen hans utgjer ei fin motvekt til dei meir intense stemmeutbrota og steppelydane.

Samstundes som dette prosjektet er svært originalt, kjem ein ikkje bort frå tanken om at det kanskje hadde vore meir gjevande å sjå denne trioen i aksjon enn å lytta til musikken på plate. I lengda vert det temmeleg intenst, særleg i dei kraftfulle partia. Det er heldigvis nokre kvileskjer innimellom.

Uansett er det ein god og original idé å viska ut grensene mellom dans og musikk på denne måten.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dansemusikk

One Small Step:

Gol Variations

Clean Feed Records

Poenget med all dansemusikk uansett stil eller sjanger er at musikken skal vera god å dansa til. Og ofte vert dansemusikken flytta ut or sin opphavlege kontekst og omgjord til «lyttemusikk» på konsert eller plate.

Det som er spesielt med denne trioen, er at lyden frå dansen – det vil seie steppedansen til Janne Eraker – vert ein likeverdig del av det samla lydbiletet. Dei harde skosolane mot tregolvet i Gol stavkyrkje, som er plassert på Norsk folkemuseum på Bygdøy, er like mykje eit slagverksinstrument som lyden av danserørsler. Lydteknikar Audun Strype skal ha ære for at dette fungerer såpass godt på opptak.

Eit anna overraskande element på produksjonen er Vegar Vårdals vokale prestasjonar. Dei fleste av oss kjenner han som ein framifrå folkemusikkutøvar på fele, men her har fela ei tilbaketrekt rolle, og Vårdal slepper seg i staden laus med røysta: grynting, roping, plystring, pusting og pesing med meir.

Det mest konvensjonelle elementet på plata er kontrabasspelet til Roger Arntzen. Han har hovudsakeleg bakgrunn frå jazz, og improvisasjonen hans utgjer ei fin motvekt til dei meir intense stemmeutbrota og steppelydane.

Samstundes som dette prosjektet er svært originalt, kjem ein ikkje bort frå tanken om at det kanskje hadde vore meir gjevande å sjå denne trioen i aksjon enn å lytta til musikken på plate. I lengda vert det temmeleg intenst, særleg i dei kraftfulle partia. Det er heldigvis nokre kvileskjer innimellom.

Uansett er det ein god og original idé å viska ut grensene mellom dans og musikk på denne måten.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis