JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Når dansen vert musikk

Det spesielle med One Small Step er at lyden frå dansen vert ein likeverdig del av lydbiletet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Pressefoto

Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Vegar Vårdal, Janne Eraker og Roger Arntzen utgjer One Small Step.

Pressefoto

1814
20230602
1814
20230602

Dansemusikk

One Small Step:

Gol Variations

Clean Feed Records

Poenget med all dansemusikk uansett stil eller sjanger er at musikken skal vera god å dansa til. Og ofte vert dansemusikken flytta ut or sin opphavlege kontekst og omgjord til «lyttemusikk» på konsert eller plate.

Det som er spesielt med denne trioen, er at lyden frå dansen – det vil seie steppedansen til Janne Eraker – vert ein likeverdig del av det samla lydbiletet. Dei harde skosolane mot tregolvet i Gol stavkyrkje, som er plassert på Norsk folkemuseum på Bygdøy, er like mykje eit slagverksinstrument som lyden av danserørsler. Lydteknikar Audun Strype skal ha ære for at dette fungerer såpass godt på opptak.

Eit anna overraskande element på produksjonen er Vegar Vårdals vokale prestasjonar. Dei fleste av oss kjenner han som ein framifrå folkemusikkutøvar på fele, men her har fela ei tilbaketrekt rolle, og Vårdal slepper seg i staden laus med røysta: grynting, roping, plystring, pusting og pesing med meir.

Det mest konvensjonelle elementet på plata er kontrabasspelet til Roger Arntzen. Han har hovudsakeleg bakgrunn frå jazz, og improvisasjonen hans utgjer ei fin motvekt til dei meir intense stemmeutbrota og steppelydane.

Samstundes som dette prosjektet er svært originalt, kjem ein ikkje bort frå tanken om at det kanskje hadde vore meir gjevande å sjå denne trioen i aksjon enn å lytta til musikken på plate. I lengda vert det temmeleg intenst, særleg i dei kraftfulle partia. Det er heldigvis nokre kvileskjer innimellom.

Uansett er det ein god og original idé å viska ut grensene mellom dans og musikk på denne måten.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dansemusikk

One Small Step:

Gol Variations

Clean Feed Records

Poenget med all dansemusikk uansett stil eller sjanger er at musikken skal vera god å dansa til. Og ofte vert dansemusikken flytta ut or sin opphavlege kontekst og omgjord til «lyttemusikk» på konsert eller plate.

Det som er spesielt med denne trioen, er at lyden frå dansen – det vil seie steppedansen til Janne Eraker – vert ein likeverdig del av det samla lydbiletet. Dei harde skosolane mot tregolvet i Gol stavkyrkje, som er plassert på Norsk folkemuseum på Bygdøy, er like mykje eit slagverksinstrument som lyden av danserørsler. Lydteknikar Audun Strype skal ha ære for at dette fungerer såpass godt på opptak.

Eit anna overraskande element på produksjonen er Vegar Vårdals vokale prestasjonar. Dei fleste av oss kjenner han som ein framifrå folkemusikkutøvar på fele, men her har fela ei tilbaketrekt rolle, og Vårdal slepper seg i staden laus med røysta: grynting, roping, plystring, pusting og pesing med meir.

Det mest konvensjonelle elementet på plata er kontrabasspelet til Roger Arntzen. Han har hovudsakeleg bakgrunn frå jazz, og improvisasjonen hans utgjer ei fin motvekt til dei meir intense stemmeutbrota og steppelydane.

Samstundes som dette prosjektet er svært originalt, kjem ein ikkje bort frå tanken om at det kanskje hadde vore meir gjevande å sjå denne trioen i aksjon enn å lytta til musikken på plate. I lengda vert det temmeleg intenst, særleg i dei kraftfulle partia. Det er heldigvis nokre kvileskjer innimellom.

Uansett er det ein god og original idé å viska ut grensene mellom dans og musikk på denne måten.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Filmen om Sondre Justad er både nordnorsk allsong og lovsong av det nordnorske.

Brit Aksnes
Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Dokumentarfilmen følgjer Sondre Justad på ferda frå guterommet i Henningsvær til livet som popartist i Noreg.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar

Filmen om Sondre Justad er både nordnorsk allsong og lovsong av det nordnorske.

Brit Aksnes
Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Leiken mot døden

Ei spenstig blanding av det brutale og det vakre i ei framsyning som godt kunne vore korta ned.

Jan H. Landro
Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Heidi Gjermundsen Broch speler Vilde, her omgitt av dei imaginære «personane» i romanen, Rotta og Reven, spelte av høvesvis Karl-Vidar Lende og Thea Lambrechts Vaulen.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Leiken mot døden

Ei spenstig blanding av det brutale og det vakre i ei framsyning som godt kunne vore korta ned.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis