JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Musikk og arkitektur

Når musikken vert ein stad der det er godt å vera.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Martin Taxt.

Martin Taxt.

Foto: Leikny Havik Skjærseth

Martin Taxt.

Martin Taxt.

Foto: Leikny Havik Skjærseth

1756
20220930
1756
20220930

Samtidsmusikk

Martin Taxt:

Second Room

Martin Taxt og Peder Simonsen, mikrotonal tuba; Rolf Erik Nystrøm, altsaksofon; Laura Marie Rueslåtten, orgel og klokker; Inga Margrethe Aas, kontrabass. Sofa

Tubaisten Martin Taxt har tidlegare både laga plater der han spelar solo tuba, og der han er i samspel med andre tubaistar. På denne plata er instrumentariet utvida med saksofon, orgel/klokker og kontrabass. Av og til spelar tubaist Simonsen dessutan synthesizer. Kven som spelar kva, er ikkje alltid lett å høyra, for det er oftast tale om lange tonar og klangflater i langsam endring. For det meste mjukt og stille, men det førekjem òg lange crescendoar som kling meir kraftfullt.

Det er to grunnidear i det musikalske universet til Taxt: utforskinga av mikrotonalitet og sambandet mellom musikk og arkitektur. Dette er òg temaet for mastergradsprosjektet hans ved Noregs musikkhøgskule. Sjølv om musikken er resultat av eit teoritungt arbeid, er ikkje dette vanskeleg tilgjengeleg musikk. På same måten som det ligg komplisert arkitektonisk og byggfagleg arbeid bak bygningane me lever i, og me kan leva og trivast der utan å tenka på desse sidene ved bygningen, er musikken til Taxt meir å likna med ein tilstand enn dei ekspressive ytringane mykje annan musikk er prega av.

Plata er sett saman av fire deler som varer rundt ti minutt kvar. Det heile er stramt oppbygd og krev sjølvdisiplin av utøvarane. Likevel er det ei stemning av ro og kvild som dominerer. Som annan velkonstruert minimalistisk musikk er han gjevande anten ein lyder passivt på heilskapen eller fokusert på detaljane.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Samtidsmusikk

Martin Taxt:

Second Room

Martin Taxt og Peder Simonsen, mikrotonal tuba; Rolf Erik Nystrøm, altsaksofon; Laura Marie Rueslåtten, orgel og klokker; Inga Margrethe Aas, kontrabass. Sofa

Tubaisten Martin Taxt har tidlegare både laga plater der han spelar solo tuba, og der han er i samspel med andre tubaistar. På denne plata er instrumentariet utvida med saksofon, orgel/klokker og kontrabass. Av og til spelar tubaist Simonsen dessutan synthesizer. Kven som spelar kva, er ikkje alltid lett å høyra, for det er oftast tale om lange tonar og klangflater i langsam endring. For det meste mjukt og stille, men det førekjem òg lange crescendoar som kling meir kraftfullt.

Det er to grunnidear i det musikalske universet til Taxt: utforskinga av mikrotonalitet og sambandet mellom musikk og arkitektur. Dette er òg temaet for mastergradsprosjektet hans ved Noregs musikkhøgskule. Sjølv om musikken er resultat av eit teoritungt arbeid, er ikkje dette vanskeleg tilgjengeleg musikk. På same måten som det ligg komplisert arkitektonisk og byggfagleg arbeid bak bygningane me lever i, og me kan leva og trivast der utan å tenka på desse sidene ved bygningen, er musikken til Taxt meir å likna med ein tilstand enn dei ekspressive ytringane mykje annan musikk er prega av.

Plata er sett saman av fire deler som varer rundt ti minutt kvar. Det heile er stramt oppbygd og krev sjølvdisiplin av utøvarane. Likevel er det ei stemning av ro og kvild som dominerer. Som annan velkonstruert minimalistisk musikk er han gjevande anten ein lyder passivt på heilskapen eller fokusert på detaljane.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis