JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Musikk og arkitektur

Når musikken vert ein stad der det er godt å vera.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Martin Taxt.

Martin Taxt.

Foto: Leikny Havik Skjærseth

Martin Taxt.

Martin Taxt.

Foto: Leikny Havik Skjærseth

1756
20220930
1756
20220930

Samtidsmusikk

Martin Taxt:

Second Room

Martin Taxt og Peder Simonsen, mikrotonal tuba; Rolf Erik Nystrøm, altsaksofon; Laura Marie Rueslåtten, orgel og klokker; Inga Margrethe Aas, kontrabass. Sofa

Tubaisten Martin Taxt har tidlegare både laga plater der han spelar solo tuba, og der han er i samspel med andre tubaistar. På denne plata er instrumentariet utvida med saksofon, orgel/klokker og kontrabass. Av og til spelar tubaist Simonsen dessutan synthesizer. Kven som spelar kva, er ikkje alltid lett å høyra, for det er oftast tale om lange tonar og klangflater i langsam endring. For det meste mjukt og stille, men det førekjem òg lange crescendoar som kling meir kraftfullt.

Det er to grunnidear i det musikalske universet til Taxt: utforskinga av mikrotonalitet og sambandet mellom musikk og arkitektur. Dette er òg temaet for mastergradsprosjektet hans ved Noregs musikkhøgskule. Sjølv om musikken er resultat av eit teoritungt arbeid, er ikkje dette vanskeleg tilgjengeleg musikk. På same måten som det ligg komplisert arkitektonisk og byggfagleg arbeid bak bygningane me lever i, og me kan leva og trivast der utan å tenka på desse sidene ved bygningen, er musikken til Taxt meir å likna med ein tilstand enn dei ekspressive ytringane mykje annan musikk er prega av.

Plata er sett saman av fire deler som varer rundt ti minutt kvar. Det heile er stramt oppbygd og krev sjølvdisiplin av utøvarane. Likevel er det ei stemning av ro og kvild som dominerer. Som annan velkonstruert minimalistisk musikk er han gjevande anten ein lyder passivt på heilskapen eller fokusert på detaljane.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samtidsmusikk

Martin Taxt:

Second Room

Martin Taxt og Peder Simonsen, mikrotonal tuba; Rolf Erik Nystrøm, altsaksofon; Laura Marie Rueslåtten, orgel og klokker; Inga Margrethe Aas, kontrabass. Sofa

Tubaisten Martin Taxt har tidlegare både laga plater der han spelar solo tuba, og der han er i samspel med andre tubaistar. På denne plata er instrumentariet utvida med saksofon, orgel/klokker og kontrabass. Av og til spelar tubaist Simonsen dessutan synthesizer. Kven som spelar kva, er ikkje alltid lett å høyra, for det er oftast tale om lange tonar og klangflater i langsam endring. For det meste mjukt og stille, men det førekjem òg lange crescendoar som kling meir kraftfullt.

Det er to grunnidear i det musikalske universet til Taxt: utforskinga av mikrotonalitet og sambandet mellom musikk og arkitektur. Dette er òg temaet for mastergradsprosjektet hans ved Noregs musikkhøgskule. Sjølv om musikken er resultat av eit teoritungt arbeid, er ikkje dette vanskeleg tilgjengeleg musikk. På same måten som det ligg komplisert arkitektonisk og byggfagleg arbeid bak bygningane me lever i, og me kan leva og trivast der utan å tenka på desse sidene ved bygningen, er musikken til Taxt meir å likna med ein tilstand enn dei ekspressive ytringane mykje annan musikk er prega av.

Plata er sett saman av fire deler som varer rundt ti minutt kvar. Det heile er stramt oppbygd og krev sjølvdisiplin av utøvarane. Likevel er det ei stemning av ro og kvild som dominerer. Som annan velkonstruert minimalistisk musikk er han gjevande anten ein lyder passivt på heilskapen eller fokusert på detaljane.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Etter valet i 2016 blei det vanleg å seie at Trump vann fordi folk hadde oversett kjenslene til den kvite arbeiderklassa. Er biletet eit anna i denne omgangen?

Foto: Dustin Chambers / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Overkorrigeringa

NEW YORK: Mark Lilla fekk enorm merksemd for sin diagnose av presidentvalet i USA i 2016. Eg oppsøker han for å få oppdaterte psykologiseringar av den amerikanske folkesjela anno 2024.

Ida Lødemel Tvedt
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Eit spørsmål om kontroll

I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.

Foto: Samlaget

BokMeldingar
ArildBye

Ein av oss

Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.

Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB

IntervjuSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Nato-toppen som sa det han tenkte

Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.

Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement
Feature

Greske byggjeklossar

Eg dreg til Kreta og lærer om skilnaden på tyske og britiske turistar.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis