JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Mot apatien

Anohni er aktuell med sitt sjette studioalbum, det første på sju år.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Anohni manar til fellesskap og felles kamp på det nye albumet.

Anohni manar til fellesskap og felles kamp på det nye albumet.

Foto: Nomi Ruiz

Anohni manar til fellesskap og felles kamp på det nye albumet.

Anohni manar til fellesskap og felles kamp på det nye albumet.

Foto: Nomi Ruiz

3325
20230630
3325
20230630

Rock

Anohni and the Johnsons:

My Back Was A Bridge For You To Cross

Secretly Canadian / Playground

Eg har lytta mykje til Anohni i det siste og stadig vendt tilbake til vårens singel, «It Must Change». Kva er det som må endre seg? «The way you talk to me», heiter det i låten, «the things you do to me». Eg høyrer songen som ei insistering på toleranse og menneskeverd – eit krav med sterke klangbotnar idet dei siste dagane av pridemånaden straks er bak oss.

My Back Was A Bridge For You To Cross, albumet låten er henta frå, er ute om ei veke, og det er ikkje vanskeleg å sjå at omslagsfotografiet i høgste grad medverkar til å gjere utgivinga til ei politisk ytring. Portrettet av menneskerettsaktivisten Marsha P. Johnson, teke av Alvin Baltrop på 1970-talet, vender seg til den som skal til å lytte – eit krav om å møte blikket til den andre.

Anohni har sjølv forklart at songane denne gongen skal mane til fellesskap og felles kamp. Ei viktig inspirasjonskjelde for den sosialt engasjerte musikken er Marvin Gayes klassiske protestsoul på What’s Going On (1971), og det er ikkje minst lett å høyre dette på «It Must Change», som også er sommarleg og lett på foten.

I forlenginga av alt dette ligg det også ei von om at musikken skal vere ein slags medisin mot apatien, og romme ei slags mjukt formulert fordring. Det har gått sju år sidan Hopelessness, den førre plata til Anohni, kom ut. Når tapet av meining brer om seg, kan isolasjon og sinne opne seg som ein farleg utveg. My Back Was A Bridge For You To Cross kan tolkast som ei feiring av motsett impuls, av trongen til å kome saman, i gateparadar så vel som kreative samarbeid. På Hopelessness, som på tidlegare utgivingar, komponerte og produserte artisten sjølv, medan eitt nært samarbeid har spelt ei særleg viktig rolle på sommarens album, nemleg det med Jimmy Hogarth.

Soulprodusenten vart nemleg invitert inn alt medan materialet berre var på skissestadiet. Anohni tok med seg ei notatbok med tekstar og idear, og dei to sette seg til i studio saman – artisten ved pianoet, og produsenten med gitaren – og laga ei rekkje demoar. Deretter samla Hogarth saman eit band, med Leo Abrahams, Chris Vatalaro og Sam Dixon, medan Rob Moose har stått for dei fine strykearrangementa.

Det dreier seg om – som lesaren kanskje alt har skjøna – ei idérik, samansett plate. Musikken peikar tilbake på djupe tradisjonar, mellom anna amerikansk soul og britisk folk, medan tekstane går rett inn i vår eiga konfliktfulle samtid og rettar blikket mot ei uviss framtid.

Røysta til Anohni er like nær som alltid, og fleire av songane her vil gå inn mellom favorittane av denne artisten, som den vakre balladen «Sliver of Ice», og ikkje minst låten som for denne lyttaren er høgdepunktet denne gongen, «Scapegoat», som med sine vel fem minutt sette meg heilt ut då eg først høyrde han, og som eg har vendt tilbake til så mange gonger dei siste vekene.

My Back Was A Bridge For You To Cross kjem til å følgje meg gjennom sommaren og har fått meg til å leite fram tidlegare plater av Anohni. Dermed vart det også ei påminning om kva formidabel låtskrivar, komponist og songar vi har med å gjere.

Albumet kjem ut 7. juli.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Anohni and the Johnsons:

My Back Was A Bridge For You To Cross

Secretly Canadian / Playground

Eg har lytta mykje til Anohni i det siste og stadig vendt tilbake til vårens singel, «It Must Change». Kva er det som må endre seg? «The way you talk to me», heiter det i låten, «the things you do to me». Eg høyrer songen som ei insistering på toleranse og menneskeverd – eit krav med sterke klangbotnar idet dei siste dagane av pridemånaden straks er bak oss.

My Back Was A Bridge For You To Cross, albumet låten er henta frå, er ute om ei veke, og det er ikkje vanskeleg å sjå at omslagsfotografiet i høgste grad medverkar til å gjere utgivinga til ei politisk ytring. Portrettet av menneskerettsaktivisten Marsha P. Johnson, teke av Alvin Baltrop på 1970-talet, vender seg til den som skal til å lytte – eit krav om å møte blikket til den andre.

Anohni har sjølv forklart at songane denne gongen skal mane til fellesskap og felles kamp. Ei viktig inspirasjonskjelde for den sosialt engasjerte musikken er Marvin Gayes klassiske protestsoul på What’s Going On (1971), og det er ikkje minst lett å høyre dette på «It Must Change», som også er sommarleg og lett på foten.

I forlenginga av alt dette ligg det også ei von om at musikken skal vere ein slags medisin mot apatien, og romme ei slags mjukt formulert fordring. Det har gått sju år sidan Hopelessness, den førre plata til Anohni, kom ut. Når tapet av meining brer om seg, kan isolasjon og sinne opne seg som ein farleg utveg. My Back Was A Bridge For You To Cross kan tolkast som ei feiring av motsett impuls, av trongen til å kome saman, i gateparadar så vel som kreative samarbeid. På Hopelessness, som på tidlegare utgivingar, komponerte og produserte artisten sjølv, medan eitt nært samarbeid har spelt ei særleg viktig rolle på sommarens album, nemleg det med Jimmy Hogarth.

Soulprodusenten vart nemleg invitert inn alt medan materialet berre var på skissestadiet. Anohni tok med seg ei notatbok med tekstar og idear, og dei to sette seg til i studio saman – artisten ved pianoet, og produsenten med gitaren – og laga ei rekkje demoar. Deretter samla Hogarth saman eit band, med Leo Abrahams, Chris Vatalaro og Sam Dixon, medan Rob Moose har stått for dei fine strykearrangementa.

Det dreier seg om – som lesaren kanskje alt har skjøna – ei idérik, samansett plate. Musikken peikar tilbake på djupe tradisjonar, mellom anna amerikansk soul og britisk folk, medan tekstane går rett inn i vår eiga konfliktfulle samtid og rettar blikket mot ei uviss framtid.

Røysta til Anohni er like nær som alltid, og fleire av songane her vil gå inn mellom favorittane av denne artisten, som den vakre balladen «Sliver of Ice», og ikkje minst låten som for denne lyttaren er høgdepunktet denne gongen, «Scapegoat», som med sine vel fem minutt sette meg heilt ut då eg først høyrde han, og som eg har vendt tilbake til så mange gonger dei siste vekene.

My Back Was A Bridge For You To Cross kjem til å følgje meg gjennom sommaren og har fått meg til å leite fram tidlegare plater av Anohni. Dermed vart det også ei påminning om kva formidabel låtskrivar, komponist og songar vi har med å gjere.

Albumet kjem ut 7. juli.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.

Foto: Terje Pedersen / NTB

PolitikkSamfunn
Eva Aalberg Undheim

Veksande fjernstyre

Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim
Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Forfattar Karin Haugane arbeider også som omsetjar.

Foto: Catharina Caprino

BokMeldingar

Draum og traume

Karin Haugane skriv dikt med ein særeigen mytisk og forheksande dåm over seg.

Sindre Ekrheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis