Mønstergyldig frå Red Kite
Tandemet Hermansen og Moen viser styrke.
Jazz / Rock
Red Kite:
Apophenian Bliss
Even Helte Hermansen, barytongitar; Bernt André Moen, Fender Rhodes; Trond Frønes, bass; Torstein Lofthus, trommer og perkusjon.
Rare Noise Records
Bandet følgjer opp debuten Red Kite frå 2019 med den tydelegare og sterkare Apophenian Bliss. Tittelen er i høgste grad ironisk. Musikken, som Hermansen for det meste har komponert, har klare referansar til ymse fusion- og rockeuttrykk på 70- og 80-talet, og formspråket deira har ein klarleik som gjer at ein lett får auge på mønster og strukturar.
Dette står i kontrast til debuten. Stilistisk er dei i høgste grad i slekt, men debuten hadde eit meir grautete lydbilete. Dei spanande nyansane mellom gitar og Fender Rhodes på Apophenian Bliss gjev uttrykket ein ny dimensjon.
I tillegg til eit meir transparent lydbilete er låtmaterialet meir samansett. Det energifylte i raske tempo dominerer framleis, men desse låtane blir balanserte av til dømes den nydelege balladen «Apophenia», der Moen i introen hintar mot det vakre temaet som han og Hermansen serverer i fellesskap.
I det improviserte midtpartiet vev Hermansen og Frønes saman linjer, og Moen hengjer seg på. I siste del vender dei attende til temaet, og Lofthus syner heile vegen at han beherskar lite-er-nok-uttrykket. Sistnemnde er kanskje meir i sitt ess på den raske «Astrology (The One True Science)», der Hermansen og Lofthus ikkje står attende for John McLaughlin og Billy Cobham i våtdraktstett samspel.
Høgdepunktet på plata er «Morrasol», komponert av saksofonisten Gisle Johansen. Denne monumentale komposisjonen sameiner amerikansk frijazz med tungrock og 70-talsjazzrock. Låten illustrerer også på beste vis kva som ligg av musikalsk kraft i aksen gitar–tangentar når det blir teke opp så klart og godt som her. «Morrasol» er eit elleve minuttar langt festfyrverkeri.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Rock
Red Kite:
Apophenian Bliss
Even Helte Hermansen, barytongitar; Bernt André Moen, Fender Rhodes; Trond Frønes, bass; Torstein Lofthus, trommer og perkusjon.
Rare Noise Records
Bandet følgjer opp debuten Red Kite frå 2019 med den tydelegare og sterkare Apophenian Bliss. Tittelen er i høgste grad ironisk. Musikken, som Hermansen for det meste har komponert, har klare referansar til ymse fusion- og rockeuttrykk på 70- og 80-talet, og formspråket deira har ein klarleik som gjer at ein lett får auge på mønster og strukturar.
Dette står i kontrast til debuten. Stilistisk er dei i høgste grad i slekt, men debuten hadde eit meir grautete lydbilete. Dei spanande nyansane mellom gitar og Fender Rhodes på Apophenian Bliss gjev uttrykket ein ny dimensjon.
I tillegg til eit meir transparent lydbilete er låtmaterialet meir samansett. Det energifylte i raske tempo dominerer framleis, men desse låtane blir balanserte av til dømes den nydelege balladen «Apophenia», der Moen i introen hintar mot det vakre temaet som han og Hermansen serverer i fellesskap.
I det improviserte midtpartiet vev Hermansen og Frønes saman linjer, og Moen hengjer seg på. I siste del vender dei attende til temaet, og Lofthus syner heile vegen at han beherskar lite-er-nok-uttrykket. Sistnemnde er kanskje meir i sitt ess på den raske «Astrology (The One True Science)», der Hermansen og Lofthus ikkje står attende for John McLaughlin og Billy Cobham i våtdraktstett samspel.
Høgdepunktet på plata er «Morrasol», komponert av saksofonisten Gisle Johansen. Denne monumentale komposisjonen sameiner amerikansk frijazz med tungrock og 70-talsjazzrock. Låten illustrerer også på beste vis kva som ligg av musikalsk kraft i aksen gitar–tangentar når det blir teke opp så klart og godt som her. «Morrasol» er eit elleve minuttar langt festfyrverkeri.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»