JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Mellom det insisterande og det anonyme

Slagverkimprovisasjonane til Zach lærer oss å ha ei undrande haldning til rommet mellom musikk og omgjevnader.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ingar Zach spelar på gran cassa, den store tromma.

Ingar Zach spelar på gran cassa, den store tromma.

Ingar Zach spelar på gran cassa, den store tromma.

Ingar Zach spelar på gran cassa, den store tromma.

1929
20230421
1929
20230421

Samtidsmusikk

Ingar Zach:

Strumento di etimo incerto

Aspen Edities

I 2021 gav den norske improvisasjonsmusikaren Ingar Zach ut ei svært vellukka duoplate i lag med italienaren Michele Rabbia, der dei utforska kva som kan skje i møtet mellom slagverksinstrument og elektronikk.

Denne nye plata kan sjåast som eit framhald av dette prosjektet, men her er Zach åleine med instrumenta sine – noko som medfører at lydbiletet vert meir nake og gjennomsiktig.

Lange klangflater

Hovudverktøyet til Zach er ein liggjande gran cassa, den store tromma som mellom anna vert nytta i symfoniorkester, der han plasserer ulike vibrerande objekt.

Av og til førekjem tydelege slag, dunk, maskinelle skrapelydar eller klokkeklang, men like ofte er det tale om lange klangflater av meir ubestemmeleg karakter. Og det er denne spenninga mellom det tydelege/artikulerte og meir vage som kjenneteiknar denne musikken.

Medan eg skreiv dette, høyrde eg ein lyd som eg først trudde var ein lastebil på tomgang ute i gata, men det var frå plata. Og dette er ikkje negativt meint – tvert imot: Å lyda til Zachs musikk er samstundes ei trening i å verta var dei uendeleg mange lydane som omgjev oss kvar dag, heile tida.

Improvisert

Eksperimenterande sam­-
tidsmusikk kan vera så mykje, frå frijazzens energiske ekspressivitet til den eks­treme og komplekse detaljkontrollen hos partiturkomponistane. Dette er ingen av delane. Musikken er improvisert, men disiplinert og like mykje i slekt med minimalisme og ambient music.

Å lyda til denne plata er atter ei fin påminning om at skilnadene mellom lyd og stille, mellom musikk og omgjevnader, ikkje er absolutte, og at det vakraste ofte er å finna i desse overgangane.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldingar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samtidsmusikk

Ingar Zach:

Strumento di etimo incerto

Aspen Edities

I 2021 gav den norske improvisasjonsmusikaren Ingar Zach ut ei svært vellukka duoplate i lag med italienaren Michele Rabbia, der dei utforska kva som kan skje i møtet mellom slagverksinstrument og elektronikk.

Denne nye plata kan sjåast som eit framhald av dette prosjektet, men her er Zach åleine med instrumenta sine – noko som medfører at lydbiletet vert meir nake og gjennomsiktig.

Lange klangflater

Hovudverktøyet til Zach er ein liggjande gran cassa, den store tromma som mellom anna vert nytta i symfoniorkester, der han plasserer ulike vibrerande objekt.

Av og til førekjem tydelege slag, dunk, maskinelle skrapelydar eller klokkeklang, men like ofte er det tale om lange klangflater av meir ubestemmeleg karakter. Og det er denne spenninga mellom det tydelege/artikulerte og meir vage som kjenneteiknar denne musikken.

Medan eg skreiv dette, høyrde eg ein lyd som eg først trudde var ein lastebil på tomgang ute i gata, men det var frå plata. Og dette er ikkje negativt meint – tvert imot: Å lyda til Zachs musikk er samstundes ei trening i å verta var dei uendeleg mange lydane som omgjev oss kvar dag, heile tida.

Improvisert

Eksperimenterande sam­-
tidsmusikk kan vera så mykje, frå frijazzens energiske ekspressivitet til den eks­treme og komplekse detaljkontrollen hos partiturkomponistane. Dette er ingen av delane. Musikken er improvisert, men disiplinert og like mykje i slekt med minimalisme og ambient music.

Å lyda til denne plata er atter ei fin påminning om at skilnadene mellom lyd og stille, mellom musikk og omgjevnader, ikkje er absolutte, og at det vakraste ofte er å finna i desse overgangane.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldingar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis