JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Meisterleg framføring

Spelet til Olav Wernersen er ei samansmelting av under­haldning, kunst og imponerande handverk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2083
20240712
2083
20240712

Trekkspelmusikk

Olav Wernersen:

Innspillinger fra 1953 til 1988

Aksent

«Trekkspelmusikk» er sjølvsagt ingen sjanger. Men det er likevel typisk for mykje av det som har vorte spelt på dette instrumentet, musikk som ikkje passar heilt inn i etablerte sjangrar som «jazz», «folkemusikk» eller «pop». Også dei mange trekkspelvitsane stadfestar at dette instrumentet ofte hamnar i ein merkverdig posisjon mellom «høg» og «låg» smak. Og framleis er det slik at nokre av dei fremste nolevande trekkspelarane våre – som til dømes Frode Haltli og Stian Carstensen – meistrar eit stort repertoar av stilartar og ikkje utan vidare lèt seg kategorisera.

Olav Wernersen (1936–2006) var òg ein slik sjangeroverskridande musikar, men det som særpregar desse nyrestaurerte opptaka, er at det er opplagd underhaldningsmusikk, med smektande melodiar, svingande rytmar og småfrekke akkordar. Her smeltar element frå gamaldans, swingjazz og fransk tradisjonsmusikk saman, og spelet (på knappetrekkspel) er ekstremt virtuost samstundes som det er lett og elegant. I tillegg medverkar fleire framståande jazzmusikarar, som bassisten Håkon Nilsen, gitaristen Finn Westbye og trommeslagaren Jon Christensen.

Wernersen vaks opp i Østfold, vart først kjend som «barnestjerne», gjorde det godt i trekkspeltevlingar og vart etter kvart kjend som revymusikar, radioartist og studiomusikar. Men seinare studerte han også kontrabass, harmonilære og kontrapunkt i Stockholm, og vart buande i Sverige resten av livet.

Mange av melodiane på plata er kjende svisker som «Domino», «Bluesette» og «Smoke gets in your eyes», men dei fleste komposisjonane er skrivne av Wernersen sjølv. Denne samlinga av innspelingar (dei fleste frå 1950- og 60-åra) er eit viktig kulturhistorisk dokument som viser at det ikkje treng vera nokon motsetnad mellom folkeleg underhaldning og musikalsk handverk på svært høgt nivå.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Trekkspelmusikk

Olav Wernersen:

Innspillinger fra 1953 til 1988

Aksent

«Trekkspelmusikk» er sjølvsagt ingen sjanger. Men det er likevel typisk for mykje av det som har vorte spelt på dette instrumentet, musikk som ikkje passar heilt inn i etablerte sjangrar som «jazz», «folkemusikk» eller «pop». Også dei mange trekkspelvitsane stadfestar at dette instrumentet ofte hamnar i ein merkverdig posisjon mellom «høg» og «låg» smak. Og framleis er det slik at nokre av dei fremste nolevande trekkspelarane våre – som til dømes Frode Haltli og Stian Carstensen – meistrar eit stort repertoar av stilartar og ikkje utan vidare lèt seg kategorisera.

Olav Wernersen (1936–2006) var òg ein slik sjangeroverskridande musikar, men det som særpregar desse nyrestaurerte opptaka, er at det er opplagd underhaldningsmusikk, med smektande melodiar, svingande rytmar og småfrekke akkordar. Her smeltar element frå gamaldans, swingjazz og fransk tradisjonsmusikk saman, og spelet (på knappetrekkspel) er ekstremt virtuost samstundes som det er lett og elegant. I tillegg medverkar fleire framståande jazzmusikarar, som bassisten Håkon Nilsen, gitaristen Finn Westbye og trommeslagaren Jon Christensen.

Wernersen vaks opp i Østfold, vart først kjend som «barnestjerne», gjorde det godt i trekkspeltevlingar og vart etter kvart kjend som revymusikar, radioartist og studiomusikar. Men seinare studerte han også kontrabass, harmonilære og kontrapunkt i Stockholm, og vart buande i Sverige resten av livet.

Mange av melodiane på plata er kjende svisker som «Domino», «Bluesette» og «Smoke gets in your eyes», men dei fleste komposisjonane er skrivne av Wernersen sjølv. Denne samlinga av innspelingar (dei fleste frå 1950- og 60-åra) er eit viktig kulturhistorisk dokument som viser at det ikkje treng vera nokon motsetnad mellom folkeleg underhaldning og musikalsk handverk på svært høgt nivå.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis