JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Meir enn ei tørke, meir enn ei flod

Debutplata til Sophie Jamieson er sterk kost.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sophie Jamieson lagar musikk med ei uvanleg konfronterande kraft, skriv Øyvind Vågnes.

Sophie Jamieson lagar musikk med ei uvanleg konfronterande kraft, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Bella Union

Sophie Jamieson lagar musikk med ei uvanleg konfronterande kraft, skriv Øyvind Vågnes.

Sophie Jamieson lagar musikk med ei uvanleg konfronterande kraft, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Bella Union

3371
20221209
3371
20221209

Rock

Sophie Jamieson:

Choosing

Bella Union

Choosing, Sophie Jamiesons debutalbum, er ei av desse platene som slår meg ut, ja, det er nesten så det er vondt å lytte. Og likevel har eg ikkje hatt anna på øyretelefonane dei siste dagane.

Det dreier seg om musikk med ei uvanleg konfronterande kraft, og det frå første stund, i opningssporet «Addition», som fører meg inn i songuniverset med desse orda: «What did I do last night/ I lost my bike and broke a hole in my memory/ I think I left a part of me behind.» Det tek ikkje mange sekunda før lyttaren skjøner at Jamieson pinefullt presist skildrar eit rusproblem som er i ferd med å styre livet i feil retning.

Artisten har fortalt i intervju at det har vore rart å gi ut desse songane no. Fleire av dei teiknar eit bilete av eit sjølvdestruktivt alkoholforbruk og byggjer på erfaringar som ligg nokre år tilbake i tid. No er Jamieson ein annan plass i livet. At ho likevel heldt fast ved det som har vorte Choosing, er det mange lyttarar som vil setje pris på.

Realitetsflukt

Ein song som «Chrystal» skildrar rusen som både uimotståeleg og passiviserande, som ei flukt frå realitetane i eit øydeleggjande forhold, der fylla legg ein dempar på alt det skarpe. Rommet vert mindre, orda heng fast i munnen, det fell eit slør over alt – «and I prefer it this way», heiter det, hjarteskjerande paradoksalt, og heilt til å forstå. Til slutt vert jakta på drikke alt i ein slags labyrintisk sirkelgang: «searched all corners of this town to fill me up», som det heiter i ein song.

Mange tenkte nok at ei plate frå stortalentet Sophie Jamieson skulle komme lenge før, etter ei rekkje singlar og EP-plater for nokre år sidan, men tida gjekk, og periodevis var ho heilt borte frå låtskrivinga og livnærte seg på andre vis, mellom anna som bartender. Kanskje trong ho å komme ut av noko, og sjå det på avstand, for å kunne fortelje om det slik ho gjer her – eg veit ikkje. Det som er heilt klart, er at det ikkje kjem ut mykje populærmusikk som er som dette. Ein artist som Sharon Van Etten kjem i tankane, med sine hudlause skildringar, og kanskje eit par til, men det krev mykje å gjere om slike livserfaringar til songar av det kaliberet ein finn på Choosing.

Knapt

Jamieson samarbeidde tett med produsent Steph Marziano for å realisere dette materialet, og det har vore viktig ikkje å tilføre for mykje, sidan det kunne ha gått utover det intenst fokuserte uttrykket dei landa på. Alt er knapt på Choosing, der låttitlane i all hovudsak består av eitt einaste ord – «Downpour», «Sink», «Fill» og så bortetter. Ei sterk røyst får følgje av elektrisk gitar eller piano, og somme gonger – som i opningssporet – byggjer låtane seg opp med ei slags eksplosiv kraft. Heldigvis fell det nokre strimer lys inn her og der, som i songar som «Empties» – «You better not leave me stand in my empties» – og «Runner», døme på at vi også kan vente oss heilt andre plater frå denne artisten. Nokre motiv går att, som vatn i ulike former, som ugjer ein viktig biletkrins i fleire songar.

Kvifor skal eg lytte til songar som dette, spør du kanskje deg sjølv. Men ei av oppgåvene til kunstnaren er å skildre det vi ofte vel å vende blikket bort frå – og Sophie Jamieson er ein kunstnar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Sophie Jamieson:

Choosing

Bella Union

Choosing, Sophie Jamiesons debutalbum, er ei av desse platene som slår meg ut, ja, det er nesten så det er vondt å lytte. Og likevel har eg ikkje hatt anna på øyretelefonane dei siste dagane.

Det dreier seg om musikk med ei uvanleg konfronterande kraft, og det frå første stund, i opningssporet «Addition», som fører meg inn i songuniverset med desse orda: «What did I do last night/ I lost my bike and broke a hole in my memory/ I think I left a part of me behind.» Det tek ikkje mange sekunda før lyttaren skjøner at Jamieson pinefullt presist skildrar eit rusproblem som er i ferd med å styre livet i feil retning.

Artisten har fortalt i intervju at det har vore rart å gi ut desse songane no. Fleire av dei teiknar eit bilete av eit sjølvdestruktivt alkoholforbruk og byggjer på erfaringar som ligg nokre år tilbake i tid. No er Jamieson ein annan plass i livet. At ho likevel heldt fast ved det som har vorte Choosing, er det mange lyttarar som vil setje pris på.

Realitetsflukt

Ein song som «Chrystal» skildrar rusen som både uimotståeleg og passiviserande, som ei flukt frå realitetane i eit øydeleggjande forhold, der fylla legg ein dempar på alt det skarpe. Rommet vert mindre, orda heng fast i munnen, det fell eit slør over alt – «and I prefer it this way», heiter det, hjarteskjerande paradoksalt, og heilt til å forstå. Til slutt vert jakta på drikke alt i ein slags labyrintisk sirkelgang: «searched all corners of this town to fill me up», som det heiter i ein song.

Mange tenkte nok at ei plate frå stortalentet Sophie Jamieson skulle komme lenge før, etter ei rekkje singlar og EP-plater for nokre år sidan, men tida gjekk, og periodevis var ho heilt borte frå låtskrivinga og livnærte seg på andre vis, mellom anna som bartender. Kanskje trong ho å komme ut av noko, og sjå det på avstand, for å kunne fortelje om det slik ho gjer her – eg veit ikkje. Det som er heilt klart, er at det ikkje kjem ut mykje populærmusikk som er som dette. Ein artist som Sharon Van Etten kjem i tankane, med sine hudlause skildringar, og kanskje eit par til, men det krev mykje å gjere om slike livserfaringar til songar av det kaliberet ein finn på Choosing.

Knapt

Jamieson samarbeidde tett med produsent Steph Marziano for å realisere dette materialet, og det har vore viktig ikkje å tilføre for mykje, sidan det kunne ha gått utover det intenst fokuserte uttrykket dei landa på. Alt er knapt på Choosing, der låttitlane i all hovudsak består av eitt einaste ord – «Downpour», «Sink», «Fill» og så bortetter. Ei sterk røyst får følgje av elektrisk gitar eller piano, og somme gonger – som i opningssporet – byggjer låtane seg opp med ei slags eksplosiv kraft. Heldigvis fell det nokre strimer lys inn her og der, som i songar som «Empties» – «You better not leave me stand in my empties» – og «Runner», døme på at vi også kan vente oss heilt andre plater frå denne artisten. Nokre motiv går att, som vatn i ulike former, som ugjer ein viktig biletkrins i fleire songar.

Kvifor skal eg lytte til songar som dette, spør du kanskje deg sjølv. Men ei av oppgåvene til kunstnaren er å skildre det vi ofte vel å vende blikket bort frå – og Sophie Jamieson er ein kunstnar.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis