Megadurkdriven antimusak
Decoder er ei attforteljing av ei William S. Burroughs-basert soge om fastfood, froskar og sløvande bakgrunnsmusikk.
Elektronisk musikk
Remute:
Decoder
Bandcamp
Den hamburgske musikkprodusenten Remutes nyaste album er ein adapsjon av Decoder, ein vesttysk science fiction-film frå 1998 med musikk av Soft Cell, The The og Einstürzende Neubauten. F.M. Einheit spelte perkusjon i det sistnemnde orkesteret, og i filmen speler han hovudpersonen F.M., ein motkulturell burgarflippar og hobbymusikant som oppdagar at bakgrunnsmusaken i fastfoodrestauranten han jobbar i, set gjestene i ein føyeleg hypnotisk transetilstand. Ikkje heilt ulikt måten tradisjonell kjøpesentermusak og dagens «lydkulissar» stiller sinnet inn på forbruksvenlege stemningsfrekvensar.
«FM» står for «frekvensmodulasjon», og det er FM-synthesizeren i Sega Mega Drive-spelkonsollen frå 1988 Remute har laga Decoder med. Instrumentet har nokre uregjerlege eigenskapar som gir ein særeigen og dynamisk lyd, og resultatet er storarta. Her er arven etter Kraftwerks menneskemaskinmusikk, new wave- og industrial-tradisjonen, Yuzo Koshiros «Streets of Rage»-spelmusikk og Yellow Magic Orchestras spretne og kunstferdige elektropop filtrert gjennom Remutes oppdaterte, djupe klubbmusikksensibilitet.
Decoder er tilgjengeleg digitalt i tillegg til ein Mega Drive-kassett for spesielt interesserte. Kassetten spelar musikken i sanntid på det originale spelmaskineriet – bitte litt forskjellig frå gong til gong – og inneheld dertil ei stumfilm- og bildebokaktig attforteljing av 1984-filmen.
Den kalde, varme, skarpe og ulne lyden passar perfekt til den nusselege dystopien, der styresmaktene utøver full kontroll over folket ved bruk av «keisam musikk», og lyden av froskekvekk viser seg å vere motgifta – ei påminning om naturen set i gang revolusjonen.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk musikk
Remute:
Decoder
Bandcamp
Den hamburgske musikkprodusenten Remutes nyaste album er ein adapsjon av Decoder, ein vesttysk science fiction-film frå 1998 med musikk av Soft Cell, The The og Einstürzende Neubauten. F.M. Einheit spelte perkusjon i det sistnemnde orkesteret, og i filmen speler han hovudpersonen F.M., ein motkulturell burgarflippar og hobbymusikant som oppdagar at bakgrunnsmusaken i fastfoodrestauranten han jobbar i, set gjestene i ein føyeleg hypnotisk transetilstand. Ikkje heilt ulikt måten tradisjonell kjøpesentermusak og dagens «lydkulissar» stiller sinnet inn på forbruksvenlege stemningsfrekvensar.
«FM» står for «frekvensmodulasjon», og det er FM-synthesizeren i Sega Mega Drive-spelkonsollen frå 1988 Remute har laga Decoder med. Instrumentet har nokre uregjerlege eigenskapar som gir ein særeigen og dynamisk lyd, og resultatet er storarta. Her er arven etter Kraftwerks menneskemaskinmusikk, new wave- og industrial-tradisjonen, Yuzo Koshiros «Streets of Rage»-spelmusikk og Yellow Magic Orchestras spretne og kunstferdige elektropop filtrert gjennom Remutes oppdaterte, djupe klubbmusikksensibilitet.
Decoder er tilgjengeleg digitalt i tillegg til ein Mega Drive-kassett for spesielt interesserte. Kassetten spelar musikken i sanntid på det originale spelmaskineriet – bitte litt forskjellig frå gong til gong – og inneheld dertil ei stumfilm- og bildebokaktig attforteljing av 1984-filmen.
Den kalde, varme, skarpe og ulne lyden passar perfekt til den nusselege dystopien, der styresmaktene utøver full kontroll over folket ved bruk av «keisam musikk», og lyden av froskekvekk viser seg å vere motgifta – ei påminning om naturen set i gang revolusjonen.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.
Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.
Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene
Krigen mellom kjønna
Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.
Foto: Per Anders Todal
Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha
Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.