JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Med draghjelp frå Inderberg

Jazz: Andreas Dreier avsluttar Ahmad Jamal-trilogien.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1968
20240216
1968
20240216

Jazz

Andreas Dreier:

One for John

John Pål Inderberg, barytonsaksofon; Kristoffer Kompen, trombone (4 og 5); Bjørn Vidar Solli, gitar; Andreas Dreier, bass; Fredrik Villmow, trommer.
Losen Records

Det er få forunnt å vera ein musikarars musikar også blant den yngre garden av jazzmusikarar her til lands, men John Pål Inderberg har ein heilt unik posisjon. Gjennom jazzlinja i Trondheim (eller Institutt for musikk ved Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet (NTNU), som det formelt heiter) har han vore mentor og inspirator for mange jazzmusikarar in spe. Inderberg er ein av dei fremste improvisatorane me har.

At Dreier opplever det som ein draum som går i oppfylling å få høve til å laga plate med Inderberg, er ikkje vanskeleg å skjøna. Resultatet er blitt nett så bra som det er lov å håpa på eller drøyma om. Av dei sju låtane er fire skrivne av Dreier, to av Villmow, og «Ahmad’s Waltz» er skriven av Ahmad Jamal, sjølvsagt. Dreier har gjort det til ei oppgåve å få fram seint 1950-talstrioen til Jamal gjennom to tidlegare plater. I denne samanhengen kan dette sjåast på som avslutninga på ein trilogi.

Andreas Dreier (t.v.) har med seg Bjørn Vidar Solli og Fredrik Villmow på hyllesta til John Pål Inderberg (med saksofonen).

Andreas Dreier (t.v.) har med seg Bjørn Vidar Solli og Fredrik Villmow på hyllesta til John Pål Inderberg (med saksofonen).

Foto: Aksel Jensen

Musikken skil seg frå forgjengarane ved at her er det hovudsakleg originalkomposisjonar på menyen, og – viktigast av alt – Inderberg er hovudsolist. Dette er ikkje det som på engelsk vert kalla ein «blowing session». Arrangementa er enkle, men elegante og blir framførte med konduite.

Dreier og Villmow er samkøyrde til perfeksjon, og Solli har i tillegg til ei rekkje spenstige kor ein strålande kommunikasjon med Inderberg. Kompen tek vel vare på gjesterolla og er spesielt i sitt ess i den New Orleans-inspirerte bluesen «Papa Blues». Inderberg er det alltid kjekt å lytta til, men han har eit spesielt langt og inspirert kor i «George». Jazztradisjonen lever i beste velgåande!

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Andreas Dreier:

One for John

John Pål Inderberg, barytonsaksofon; Kristoffer Kompen, trombone (4 og 5); Bjørn Vidar Solli, gitar; Andreas Dreier, bass; Fredrik Villmow, trommer.
Losen Records

Det er få forunnt å vera ein musikarars musikar også blant den yngre garden av jazzmusikarar her til lands, men John Pål Inderberg har ein heilt unik posisjon. Gjennom jazzlinja i Trondheim (eller Institutt for musikk ved Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet (NTNU), som det formelt heiter) har han vore mentor og inspirator for mange jazzmusikarar in spe. Inderberg er ein av dei fremste improvisatorane me har.

At Dreier opplever det som ein draum som går i oppfylling å få høve til å laga plate med Inderberg, er ikkje vanskeleg å skjøna. Resultatet er blitt nett så bra som det er lov å håpa på eller drøyma om. Av dei sju låtane er fire skrivne av Dreier, to av Villmow, og «Ahmad’s Waltz» er skriven av Ahmad Jamal, sjølvsagt. Dreier har gjort det til ei oppgåve å få fram seint 1950-talstrioen til Jamal gjennom to tidlegare plater. I denne samanhengen kan dette sjåast på som avslutninga på ein trilogi.

Andreas Dreier (t.v.) har med seg Bjørn Vidar Solli og Fredrik Villmow på hyllesta til John Pål Inderberg (med saksofonen).

Andreas Dreier (t.v.) har med seg Bjørn Vidar Solli og Fredrik Villmow på hyllesta til John Pål Inderberg (med saksofonen).

Foto: Aksel Jensen

Musikken skil seg frå forgjengarane ved at her er det hovudsakleg originalkomposisjonar på menyen, og – viktigast av alt – Inderberg er hovudsolist. Dette er ikkje det som på engelsk vert kalla ein «blowing session». Arrangementa er enkle, men elegante og blir framførte med konduite.

Dreier og Villmow er samkøyrde til perfeksjon, og Solli har i tillegg til ei rekkje spenstige kor ein strålande kommunikasjon med Inderberg. Kompen tek vel vare på gjesterolla og er spesielt i sitt ess i den New Orleans-inspirerte bluesen «Papa Blues». Inderberg er det alltid kjekt å lytta til, men han har eit spesielt langt og inspirert kor i «George». Jazztradisjonen lever i beste velgåande!

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis