Mangfaldige Gard Nilssen
Supersonic Orchestra er eit vulkanutbrot av eit storband
Gard Nilssen er hovudmannen bak Supersonic Orchestra.
Foto: Anna Niedermeier
Jazz
Gard Nilssen’s Supersonic Orchestra:
Family
Signe Emmeluth, Kjetil Møster, André Roligheten, Per «Texas» Johansson, Maciej Obara, Mette Rasmussen og Eirik Hegdal, saksofonar, klarinettar og perkusjon; Thomas Johansson og Goran Kajfes, trompet og perkusjon; Erik Johannessen og Guro Kvåle, trombone og perkusjon; Petter Eldh, Ingebrigt Flaten og Ole Morten Vågan; bass og perkusjon; Hans Hulbækmo, Håkon Mjåset Johansen og Gard Nilssen, trommer og perkusjon. We Jazz Records
For fire år sidan var Gard Nilssen residerande musikar på Moldejazz. Den store sensasjonen var konserten med det 16 musikarar sterke Supersonic Orchestra. Konserten er å høyra på If You Listen Carefully The Music Is Yours (2020).
No er oppfølgjaren klar. Family er eit konsertopptak frå Haag i oktober i fjor. Besetninga er mest uforandra. Signe Emmeluth har erstatta Hanna Paulsberg, og Erik Johannesen har fått ein kollega i Guro Kvåle. Åtte nye låtar, komponerte og arrangerte av Roligheten og Nilssen, fungerer sjølvsagt som springbrett for sjenerøse, improviserte parti, men er òg spanande prov på utviklinga til Roligheten og Nilssen som komponist- og arrangørtandem.
Dei to utviklar ein heilskap av det improviserte og det komponerte/arrangerte som gjev Family ein fascinerande tilleggsdimensjon, der «Dolphin Disco» er eitt av fleire gode døme på nettopp dette. Dei sjonglerer med stilelementa og kan i den eine augneblinken skapa assosiasjonar til Chris McGregor Brotherhood of Breath eller Art Ensemble of Chicago for så å peika i meir tradisjonell retning til Kenny Clarcke-Francy Boland Big Band.
Kvaliteten på lydopptaket er framifrå, og gjennom miksinga har dei halde på konsertromkjensla utan at for mange detaljar forsvinn. Ein er rett og slett på konsert. Gard Nilssen skal ha all ære for at han maktar å halda liv i eit så stort og stjernespekka orkester. Det er å vona at dei rette kulturpolitiske styresmaktene kjenner vitjingstida si.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Gard Nilssen’s Supersonic Orchestra:
Family
Signe Emmeluth, Kjetil Møster, André Roligheten, Per «Texas» Johansson, Maciej Obara, Mette Rasmussen og Eirik Hegdal, saksofonar, klarinettar og perkusjon; Thomas Johansson og Goran Kajfes, trompet og perkusjon; Erik Johannessen og Guro Kvåle, trombone og perkusjon; Petter Eldh, Ingebrigt Flaten og Ole Morten Vågan; bass og perkusjon; Hans Hulbækmo, Håkon Mjåset Johansen og Gard Nilssen, trommer og perkusjon. We Jazz Records
For fire år sidan var Gard Nilssen residerande musikar på Moldejazz. Den store sensasjonen var konserten med det 16 musikarar sterke Supersonic Orchestra. Konserten er å høyra på If You Listen Carefully The Music Is Yours (2020).
No er oppfølgjaren klar. Family er eit konsertopptak frå Haag i oktober i fjor. Besetninga er mest uforandra. Signe Emmeluth har erstatta Hanna Paulsberg, og Erik Johannesen har fått ein kollega i Guro Kvåle. Åtte nye låtar, komponerte og arrangerte av Roligheten og Nilssen, fungerer sjølvsagt som springbrett for sjenerøse, improviserte parti, men er òg spanande prov på utviklinga til Roligheten og Nilssen som komponist- og arrangørtandem.
Dei to utviklar ein heilskap av det improviserte og det komponerte/arrangerte som gjev Family ein fascinerande tilleggsdimensjon, der «Dolphin Disco» er eitt av fleire gode døme på nettopp dette. Dei sjonglerer med stilelementa og kan i den eine augneblinken skapa assosiasjonar til Chris McGregor Brotherhood of Breath eller Art Ensemble of Chicago for så å peika i meir tradisjonell retning til Kenny Clarcke-Francy Boland Big Band.
Kvaliteten på lydopptaket er framifrå, og gjennom miksinga har dei halde på konsertromkjensla utan at for mange detaljar forsvinn. Ein er rett og slett på konsert. Gard Nilssen skal ha all ære for at han maktar å halda liv i eit så stort og stjernespekka orkester. Det er å vona at dei rette kulturpolitiske styresmaktene kjenner vitjingstida si.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.