Lyrisk og funky
Mollestad og Eberson er musikalske sjelevener.
Jubileumsverket for Parken kulturhus i Ålesund er noko av det meir lyriske og kontemplative Hedvig Mollestad har laga.
Foto: Gitte Johannessen / NTB
Jazz
Hedvig Mollestad:
Tempest Revisited
Martin Myhre Olsen, sopran-, alt- og barytonsaks; Karl Nyberg, altsaks; Peter Erik Vergeni, tenorsaks, fløyte; Hedvig Mollestad, gitar, vokal, klapping og piano; Marte Eberson, tangentinstrument; Trond Frønes, bass; Ivar Loe Bjørnstad, trommer og perkusjon; Per Oddvar Johansen, trommer (1).
Rune Grammofon
I 1998 opna Parken kulturhus i Ålesund. Delar av verket Stormen av Arne Nordheim blei brukt i opningsseremonien. Då huset feira 20-årsjubileum, fekk gitaristen, komponisten og ålesundsjenta Hedvig Mollestad i oppdrag å laga eit verk til markeringa. Tittelen tyder på at Nordheim-verket er ei inspirasjonskjelde, men musikken syner på at inspirasjonen stort sett er på eit overordna plan.
Stor arbeidskapasitet
Innspelinga blei gjord året etter konsertpremieren og berre fire månader etter at ho hadde levert tingingsverket Ekhidna til Vossa Jazz. Ikkje noko å seia på arbeidskapasiteten der i garden.
Tempest Revisited er delt inn fem frittståande delar, og musikken er langt frå så stormfull som tittelen skulle tyda på. Dette er noko av det meir lyriske og kontemplative Mollestad har laga, med godt rom for improvisasjon både på «Winds Approaching» og «Kittiwakes In Gusts». I den sistnemnde får saksofonistane verkeleg utfalda seg. Det er likevel funne plass til nokre sugande gitarriff. Avslutningslåten «High Hair» er musikalsk mest i slekt med repertoaret til trioen hennar, medan «418 (Stairs In Storms)» er verket i verket, og innleiinga syner klarast inspirasjonen frå Nordheim.
Samspel
Musikken er mangfaldig og bandet leverer upåklageleg, men det er samspelet mellom Eberson og Mollestad som gjev denne plata det vesle ekstra. Eberson brukar tangentinstrumentet Vintage Vibe mykje, og koret hennar på «Winds Approaching», med det eksemplariske kompet til Mollestad (og Bjørnstad), er den vidgjetne rosina i pølsa.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Hedvig Mollestad:
Tempest Revisited
Martin Myhre Olsen, sopran-, alt- og barytonsaks; Karl Nyberg, altsaks; Peter Erik Vergeni, tenorsaks, fløyte; Hedvig Mollestad, gitar, vokal, klapping og piano; Marte Eberson, tangentinstrument; Trond Frønes, bass; Ivar Loe Bjørnstad, trommer og perkusjon; Per Oddvar Johansen, trommer (1).
Rune Grammofon
I 1998 opna Parken kulturhus i Ålesund. Delar av verket Stormen av Arne Nordheim blei brukt i opningsseremonien. Då huset feira 20-årsjubileum, fekk gitaristen, komponisten og ålesundsjenta Hedvig Mollestad i oppdrag å laga eit verk til markeringa. Tittelen tyder på at Nordheim-verket er ei inspirasjonskjelde, men musikken syner på at inspirasjonen stort sett er på eit overordna plan.
Stor arbeidskapasitet
Innspelinga blei gjord året etter konsertpremieren og berre fire månader etter at ho hadde levert tingingsverket Ekhidna til Vossa Jazz. Ikkje noko å seia på arbeidskapasiteten der i garden.
Tempest Revisited er delt inn fem frittståande delar, og musikken er langt frå så stormfull som tittelen skulle tyda på. Dette er noko av det meir lyriske og kontemplative Mollestad har laga, med godt rom for improvisasjon både på «Winds Approaching» og «Kittiwakes In Gusts». I den sistnemnde får saksofonistane verkeleg utfalda seg. Det er likevel funne plass til nokre sugande gitarriff. Avslutningslåten «High Hair» er musikalsk mest i slekt med repertoaret til trioen hennar, medan «418 (Stairs In Storms)» er verket i verket, og innleiinga syner klarast inspirasjonen frå Nordheim.
Samspel
Musikken er mangfaldig og bandet leverer upåklageleg, men det er samspelet mellom Eberson og Mollestad som gjev denne plata det vesle ekstra. Eberson brukar tangentinstrumentet Vintage Vibe mykje, og koret hennar på «Winds Approaching», med det eksemplariske kompet til Mollestad (og Bjørnstad), er den vidgjetne rosina i pølsa.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»