JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Krigersk

Ton Koopman framførte kyrkjemusikk som høver til temperamentet hans.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ton Koopman dirigerer Amsterdam Baroque Orchestra i Nikolaikyrkja i Leipzig.

Ton Koopman dirigerer Amsterdam Baroque Orchestra i Nikolaikyrkja i Leipzig.

Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig

Ton Koopman dirigerer Amsterdam Baroque Orchestra i Nikolaikyrkja i Leipzig.

Ton Koopman dirigerer Amsterdam Baroque Orchestra i Nikolaikyrkja i Leipzig.

Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig

2061
20220624

Bakgrunn

Johann Sebastian Bach

Fødd 1685 i Eisenach, død 1750 i Leipzig

Barokkomponist som mellom anna laga 300 kantatar, tre oratorium og fem pasjonar

Kantor ved Thomaskyrkja og leiar for Thomanarkoret i Leipzig i 27 år

Blir sidan 1908 heidra årleg med Bachfest Leipzig, der verdas beste Bach-tolkarar opptrer

2061
20220624

Bakgrunn

Johann Sebastian Bach

Fødd 1685 i Eisenach, død 1750 i Leipzig

Barokkomponist som mellom anna laga 300 kantatar, tre oratorium og fem pasjonar

Kantor ved Thomaskyrkja og leiar for Thomanarkoret i Leipzig i 27 år

Blir sidan 1908 heidra årleg med Bachfest Leipzig, der verdas beste Bach-tolkarar opptrer

Konsert

J.S. Bach, J.M. Bach, J.C. Bach, D. Buxtehude:

«Auserlesenste
Kirchen-Stücke»

Amsterdam Baroque Orchestra and Choir; dir.: Ton Koopman
Nikolaikirche Leipzig, sundag 12. juni

Ton Koopman er eit namn du sikkert har støytt på om du interesserer deg for J.S. Bachs musikk. Denne nederlandske cembalisten, organisten og dirigenten har spelt inn alle Bachs kantatar og orgelverk på CD, innspelingar som er prega av temperamentet hans – Koopman er ein kvikk og humørfull herre med glimt i auga.

Nokre gonger tykkjer eg tolkingane hans verkar litt hektiske. Det har ikkje berre med tempo å gjera, men òg med det rastlause drivet i framføringa hans. Under konserten i Nikolaikyrkja, derimot, sat alt som det skulle. Stykka han presenterte saman med Amsterdam Baroque Orchestra and Choir, kledde temperamentet hans.

To av solistane merkte seg ut: Den eine var den vedunderlege bassen Klaus Mertens. Sjølv om han byrjar å dra på åra, syng han framleis med herleg klår røyst og tydeleg diksjon (ein skjønar alltid teksten han syng, noko som ikkje er sjølvsagt hjå songarar). Og så var det den unge sopranen Elisabeth Breuer, som ikkje berre syng fint, men òg har eit uvanleg energisk nærvær på scena.

Også to av verka merkte seg ut: Johann Christoph Bachs (1642–1703) heftige Es erhub sich ein Streit er ein storfelt kantate for heile 22 stemmer, mellom dei to femstemmige kor og fire trompetar. Sjeldan har eg høyrt kyrkjemusikk klinga meir krigersk. Og så var det sjølvsagt J.S. Bachs Gott ist mein König, BWV 71, som har ei liknande storfelt besetning. Dette verket frå 1708 var elles den einaste Bach-kantaten som blei prenta medan komponisten levde.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Konsert

J.S. Bach, J.M. Bach, J.C. Bach, D. Buxtehude:

«Auserlesenste
Kirchen-Stücke»

Amsterdam Baroque Orchestra and Choir; dir.: Ton Koopman
Nikolaikirche Leipzig, sundag 12. juni

Ton Koopman er eit namn du sikkert har støytt på om du interesserer deg for J.S. Bachs musikk. Denne nederlandske cembalisten, organisten og dirigenten har spelt inn alle Bachs kantatar og orgelverk på CD, innspelingar som er prega av temperamentet hans – Koopman er ein kvikk og humørfull herre med glimt i auga.

Nokre gonger tykkjer eg tolkingane hans verkar litt hektiske. Det har ikkje berre med tempo å gjera, men òg med det rastlause drivet i framføringa hans. Under konserten i Nikolaikyrkja, derimot, sat alt som det skulle. Stykka han presenterte saman med Amsterdam Baroque Orchestra and Choir, kledde temperamentet hans.

To av solistane merkte seg ut: Den eine var den vedunderlege bassen Klaus Mertens. Sjølv om han byrjar å dra på åra, syng han framleis med herleg klår røyst og tydeleg diksjon (ein skjønar alltid teksten han syng, noko som ikkje er sjølvsagt hjå songarar). Og så var det den unge sopranen Elisabeth Breuer, som ikkje berre syng fint, men òg har eit uvanleg energisk nærvær på scena.

Også to av verka merkte seg ut: Johann Christoph Bachs (1642–1703) heftige Es erhub sich ein Streit er ein storfelt kantate for heile 22 stemmer, mellom dei to femstemmige kor og fire trompetar. Sjeldan har eg høyrt kyrkjemusikk klinga meir krigersk. Og så var det sjølvsagt J.S. Bachs Gott ist mein König, BWV 71, som har ei liknande storfelt besetning. Dette verket frå 1708 var elles den einaste Bach-kantaten som blei prenta medan komponisten levde.

Sjur Haga Bringeland

Fleire artiklar

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.

Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.

Foto: Privat

DiktetKunnskap
Svein Gjerdåker

Anna Kleiva er ny diktskribent i Dag og Tid

«Eg ser fram til å arbeida meir med einskilde dikt frå ulike forfattarar.»

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Foto: Tove K. Breistein

Meldingar

Flyg høgt

Thor Magnus Tangerås skriv ujamt om naturen og teknikken i Landskap med vindturbinar.

Kjetil Berthelsen
Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Foto: Tove K. Breistein

Meldingar

Flyg høgt

Thor Magnus Tangerås skriv ujamt om naturen og teknikken i Landskap med vindturbinar.

Kjetil Berthelsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis