Kraft og ynde
Open Secret er ei fin trioplate med utfordringar til lyttaren.
Olga Konkova har gjeve ut ny plate med den faste trioen sin.
Foto: Aronas Photo
Jazz
Olga Konkova Trio:
Open Secret
Olga Konkova, piano og Fender Rhodes; Per Mathisen, bass; Gary Husband, trommer.
Losen Records
Olga Konkova er attende på Losen Records med den faste trioen sin og eit dusin nye låtar etter liveinnspeling på tyske Dreyer Gaido i fjor. Trioen var hjå Vidar Lunden på Musikkloftet i Asker dagen etter at Noreg koronastengde.
Låtmaterialet sveiper innom ulike sjangrar, tempi og uttrykk, men Konkova har eit spesielt varmt hjarte for det mollstemte. Ho nyttar pausar effektivt i «Discovering The Truth», og det gjev låten eit sterkt meditativt preg.
Pianostilen hennar er ein kombinasjon av kraft og ynde. Det er ein sjølvtrygg klarleik i spelet, og ho blir ofte dregen mot den lægre delen av registeret, noko som stundom gjev uttrykket eit dystert preg.
Elpianoet nyttar ho i hovudsak til å fargeleggja. Det er gjort på elegant vis i den raske «Grande Capitano». Her viser også Konkova temperament i pianokoret, noko ho kunne ha varta opp med oftare på plata. Dialogen med Husband på slutten av låten er også eit høgdepunkt på plata.
Husband kompar i all hovudsak, medan Mathisen har fleire solistiske markeringar. Han har ein vakker tone i den akustiske bassen. Lydbiletet er klårt, men til tider ganske sterkt. Opptaka med mikrofonplassering, bruk av klang, miksing og mastring gjev i sum ei lytteoppleving som skapar ei kjensle av å sitja midt inne i trioen. Eg opplever det som kunstig og til tider enerverande – utan at dette øydelegg for eit positivt heilskapsinntrykk.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Olga Konkova Trio:
Open Secret
Olga Konkova, piano og Fender Rhodes; Per Mathisen, bass; Gary Husband, trommer.
Losen Records
Olga Konkova er attende på Losen Records med den faste trioen sin og eit dusin nye låtar etter liveinnspeling på tyske Dreyer Gaido i fjor. Trioen var hjå Vidar Lunden på Musikkloftet i Asker dagen etter at Noreg koronastengde.
Låtmaterialet sveiper innom ulike sjangrar, tempi og uttrykk, men Konkova har eit spesielt varmt hjarte for det mollstemte. Ho nyttar pausar effektivt i «Discovering The Truth», og det gjev låten eit sterkt meditativt preg.
Pianostilen hennar er ein kombinasjon av kraft og ynde. Det er ein sjølvtrygg klarleik i spelet, og ho blir ofte dregen mot den lægre delen av registeret, noko som stundom gjev uttrykket eit dystert preg.
Elpianoet nyttar ho i hovudsak til å fargeleggja. Det er gjort på elegant vis i den raske «Grande Capitano». Her viser også Konkova temperament i pianokoret, noko ho kunne ha varta opp med oftare på plata. Dialogen med Husband på slutten av låten er også eit høgdepunkt på plata.
Husband kompar i all hovudsak, medan Mathisen har fleire solistiske markeringar. Han har ein vakker tone i den akustiske bassen. Lydbiletet er klårt, men til tider ganske sterkt. Opptaka med mikrofonplassering, bruk av klang, miksing og mastring gjev i sum ei lytteoppleving som skapar ei kjensle av å sitja midt inne i trioen. Eg opplever det som kunstig og til tider enerverande – utan at dette øydelegg for eit positivt heilskapsinntrykk.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.