JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Kornstads konsept funkar

Opera- og jazzprosjektet til Håkon Kornstad er tilført meir spirit og nerve.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1745
20181123
1745
20181123

Opera / Jazz

Håkon Kornstad:

Im Treibhaus

Håkon Kornstad, vokal, plystring, tenorsaks, fløyte og sansula; Frode Haltli, akkordeon; Mats Eilertsen, bass. Grappa GRCD4603

I drivhuset eller laboratoriet synest Håkon Kornstad å trivast. Miksen mellom jazz og opera har vore varemerket hans heilt sidan han «såg ljoset» i 2009. Oppdaginga av kunstforma opera i New York og påfølgjande operastudiar ved Musikkhøgskulen i Oslo er velkjende.

Sidan Tenor Battle (2015) har Kornstad bytt trommer og trøorgel med akkordeon. Bassen og bassisten, Mats Eilertsen, er den same. Musikkutvalet er henta frå eit breitt spekter av komponistar. Berre italienske Paolo Tosti har fått ny tillit. Sjølv om utgangspunktet er mykje likt utgjevinga for tre år sidan, er uttrykket svært annleis.

Nærværet

Skilnaden ligg først og fremst i måten trioen jobbar på. Dei tre stemmene er tett integrerte. Temaa blir kontinuerleg kommenterte av akkordeon og bass, og dei improviserte sekvensane er ein likeverdig samtale. Eg må tilstå at eg undervegs har teke meg i å sakna klangteppet som blei skapt av trøorgel, bass og trommer på den førre plata. På Griegs «Stambogsrim» og Schuberts «Du bist die Ruh» vert dette dels gjenskapt, men det er nettopp nærværet i samtalen og dynamikken i uttrykket som gjev prosjektet til Kornstad ein ny dimensjon.

Hawkins

Ein stor attraksjon ved plata er dei mange overraskande arrangementsgrepa trioen gjer. Coleman Hawkins ville ha nikka anerkjennande til arrangementet på Verdis «Di tu se fedele», og beint fram magisk er tittelkuttet «Im Treibhaus».

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Opera / Jazz

Håkon Kornstad:

Im Treibhaus

Håkon Kornstad, vokal, plystring, tenorsaks, fløyte og sansula; Frode Haltli, akkordeon; Mats Eilertsen, bass. Grappa GRCD4603

I drivhuset eller laboratoriet synest Håkon Kornstad å trivast. Miksen mellom jazz og opera har vore varemerket hans heilt sidan han «såg ljoset» i 2009. Oppdaginga av kunstforma opera i New York og påfølgjande operastudiar ved Musikkhøgskulen i Oslo er velkjende.

Sidan Tenor Battle (2015) har Kornstad bytt trommer og trøorgel med akkordeon. Bassen og bassisten, Mats Eilertsen, er den same. Musikkutvalet er henta frå eit breitt spekter av komponistar. Berre italienske Paolo Tosti har fått ny tillit. Sjølv om utgangspunktet er mykje likt utgjevinga for tre år sidan, er uttrykket svært annleis.

Nærværet

Skilnaden ligg først og fremst i måten trioen jobbar på. Dei tre stemmene er tett integrerte. Temaa blir kontinuerleg kommenterte av akkordeon og bass, og dei improviserte sekvensane er ein likeverdig samtale. Eg må tilstå at eg undervegs har teke meg i å sakna klangteppet som blei skapt av trøorgel, bass og trommer på den førre plata. På Griegs «Stambogsrim» og Schuberts «Du bist die Ruh» vert dette dels gjenskapt, men det er nettopp nærværet i samtalen og dynamikken i uttrykket som gjev prosjektet til Kornstad ein ny dimensjon.

Hawkins

Ein stor attraksjon ved plata er dei mange overraskande arrangementsgrepa trioen gjer. Coleman Hawkins ville ha nikka anerkjennande til arrangementet på Verdis «Di tu se fedele», og beint fram magisk er tittelkuttet «Im Treibhaus».

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Ingeborg Arvola har fått fleire prisar for forfattarskapen sin.

Foto: Fartein Rudjord / Norla

BokMeldingar

Heitt begjær ved islagt hav

Ingeborg Arvola held fram med soga om kvensk liv på 1800-talet.

Hilde Vesaas
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad
Aasen-tunet opna i 2000.

Aasen-tunet opna i 2000.

Foto: Sverre Fehn / Aasen-tunet

Ordskifte

Spor av tid i arkitekturen

«Arkitekturopprøret vil gjerne støype fast i ubehandla betong forståinga av kva god arkitektur er.»

Ottar Grepstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis