Kornstads konsept funkar
Opera- og jazzprosjektet til Håkon Kornstad er tilført meir spirit og nerve.
Opera / Jazz
Håkon Kornstad:
Im Treibhaus
Håkon Kornstad, vokal, plystring, tenorsaks, fløyte og sansula; Frode Haltli, akkordeon; Mats Eilertsen, bass. Grappa GRCD4603
I drivhuset eller laboratoriet synest Håkon Kornstad å trivast. Miksen mellom jazz og opera har vore varemerket hans heilt sidan han «såg ljoset» i 2009. Oppdaginga av kunstforma opera i New York og påfølgjande operastudiar ved Musikkhøgskulen i Oslo er velkjende.
Sidan Tenor Battle (2015) har Kornstad bytt trommer og trøorgel med akkordeon. Bassen og bassisten, Mats Eilertsen, er den same. Musikkutvalet er henta frå eit breitt spekter av komponistar. Berre italienske Paolo Tosti har fått ny tillit. Sjølv om utgangspunktet er mykje likt utgjevinga for tre år sidan, er uttrykket svært annleis.
Nærværet
Skilnaden ligg først og fremst i måten trioen jobbar på. Dei tre stemmene er tett integrerte. Temaa blir kontinuerleg kommenterte av akkordeon og bass, og dei improviserte sekvensane er ein likeverdig samtale. Eg må tilstå at eg undervegs har teke meg i å sakna klangteppet som blei skapt av trøorgel, bass og trommer på den førre plata. På Griegs «Stambogsrim» og Schuberts «Du bist die Ruh» vert dette dels gjenskapt, men det er nettopp nærværet i samtalen og dynamikken i uttrykket som gjev prosjektet til Kornstad ein ny dimensjon.
Hawkins
Ein stor attraksjon ved plata er dei mange overraskande arrangementsgrepa trioen gjer. Coleman Hawkins ville ha nikka anerkjennande til arrangementet på Verdis «Di tu se fedele», og beint fram magisk er tittelkuttet «Im Treibhaus».
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Opera / Jazz
Håkon Kornstad:
Im Treibhaus
Håkon Kornstad, vokal, plystring, tenorsaks, fløyte og sansula; Frode Haltli, akkordeon; Mats Eilertsen, bass. Grappa GRCD4603
I drivhuset eller laboratoriet synest Håkon Kornstad å trivast. Miksen mellom jazz og opera har vore varemerket hans heilt sidan han «såg ljoset» i 2009. Oppdaginga av kunstforma opera i New York og påfølgjande operastudiar ved Musikkhøgskulen i Oslo er velkjende.
Sidan Tenor Battle (2015) har Kornstad bytt trommer og trøorgel med akkordeon. Bassen og bassisten, Mats Eilertsen, er den same. Musikkutvalet er henta frå eit breitt spekter av komponistar. Berre italienske Paolo Tosti har fått ny tillit. Sjølv om utgangspunktet er mykje likt utgjevinga for tre år sidan, er uttrykket svært annleis.
Nærværet
Skilnaden ligg først og fremst i måten trioen jobbar på. Dei tre stemmene er tett integrerte. Temaa blir kontinuerleg kommenterte av akkordeon og bass, og dei improviserte sekvensane er ein likeverdig samtale. Eg må tilstå at eg undervegs har teke meg i å sakna klangteppet som blei skapt av trøorgel, bass og trommer på den førre plata. På Griegs «Stambogsrim» og Schuberts «Du bist die Ruh» vert dette dels gjenskapt, men det er nettopp nærværet i samtalen og dynamikken i uttrykket som gjev prosjektet til Kornstad ein ny dimensjon.
Hawkins
Ein stor attraksjon ved plata er dei mange overraskande arrangementsgrepa trioen gjer. Coleman Hawkins ville ha nikka anerkjennande til arrangementet på Verdis «Di tu se fedele», og beint fram magisk er tittelkuttet «Im Treibhaus».
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»