Kjende element i nye versjonar
Komponisten Isaiah Ceccarelli overraskar oss heile tida.
Isaiah Ceccarelli har komponert all musikken på albumet.
Pressefoto
Samtidsmusikk
House of Gold:
House of Gold
Eugénie Jobin, stemme og synth; Frédérique Roy, stemme, piano og synth; Katelyn Clark, organetto, piano og synth; Isaiah Ceccarelli, trommer, stemme og synth. Sofa
Plateselskapet Sofa har sidan år 2000 gjeve ut mykje av den mest spanande improvisasjonsbaserte samtidsmusikken, ofte med norske musikarar i samspel med utanlandske kapasitetar på området. Denne gongen får me møta eit stramt strukturert prosjekt som er basert i Montreal i Canada.
Og for å gå rett på sak: Dette er noko av det mest særprega eg har høyrt på lange tider. Dei ni spora på plata er songar, som blir utførte unisont, i parallelle tersar og av og til med små, varsame dissonansar. Instrumenteringa er prega av organetto (eit lite pipeorgel), eit gamalt piano, slagverk og meir obskure, støyaktige lydar. Alle dei medverkande er dessutan multiinstrumentalistar, så det dukkar opp mange små overraskingar undervegs.
Musikken er tydeleg arrangert, på den måten at ingen element står i vegen for kvarandre, lydbiletet er gjennomsiktig og svært klårt, og kontrastane er tydeleg planlagde, til dømes når det ein hende gong dukkar opp ein ordinær 4/4-trommegroove når ein minst ventar det.
All musikken er komponert av Isaiah Ceccarelli, frå Wyoming i USA. Han har bakgrunn som trommeslagar innan jazzmusikk og annan improvisasjon. Dessutan er han aktiv som songar innanfor gregoriansk song og annan tidlegmusikk. Også dei tilsynelatande naivistiske tekstane – med titlar som «Wool socks» og «Why are we not together» – er hans verk.
Stilistisk kan ein merka påverknad frå den eldste og den nyaste «klassiske» musikken, folkemusikk, støymusikk og pop. Og ofte får ein ei kjensle av at dette er rituell musikk, som kunne fungert i religiøse seremoniar eller som del av eit stramt regissert scenisk verk.
Dette er uansett musikk som heile tida får oss til å opna øyra.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
House of Gold:
House of Gold
Eugénie Jobin, stemme og synth; Frédérique Roy, stemme, piano og synth; Katelyn Clark, organetto, piano og synth; Isaiah Ceccarelli, trommer, stemme og synth. Sofa
Plateselskapet Sofa har sidan år 2000 gjeve ut mykje av den mest spanande improvisasjonsbaserte samtidsmusikken, ofte med norske musikarar i samspel med utanlandske kapasitetar på området. Denne gongen får me møta eit stramt strukturert prosjekt som er basert i Montreal i Canada.
Og for å gå rett på sak: Dette er noko av det mest særprega eg har høyrt på lange tider. Dei ni spora på plata er songar, som blir utførte unisont, i parallelle tersar og av og til med små, varsame dissonansar. Instrumenteringa er prega av organetto (eit lite pipeorgel), eit gamalt piano, slagverk og meir obskure, støyaktige lydar. Alle dei medverkande er dessutan multiinstrumentalistar, så det dukkar opp mange små overraskingar undervegs.
Musikken er tydeleg arrangert, på den måten at ingen element står i vegen for kvarandre, lydbiletet er gjennomsiktig og svært klårt, og kontrastane er tydeleg planlagde, til dømes når det ein hende gong dukkar opp ein ordinær 4/4-trommegroove når ein minst ventar det.
All musikken er komponert av Isaiah Ceccarelli, frå Wyoming i USA. Han har bakgrunn som trommeslagar innan jazzmusikk og annan improvisasjon. Dessutan er han aktiv som songar innanfor gregoriansk song og annan tidlegmusikk. Også dei tilsynelatande naivistiske tekstane – med titlar som «Wool socks» og «Why are we not together» – er hans verk.
Stilistisk kan ein merka påverknad frå den eldste og den nyaste «klassiske» musikken, folkemusikk, støymusikk og pop. Og ofte får ein ei kjensle av at dette er rituell musikk, som kunne fungert i religiøse seremoniar eller som del av eit stramt regissert scenisk verk.
Dette er uansett musikk som heile tida får oss til å opna øyra.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: NTB
«Arne Paasche Aasen var ein av dei mest produktive poetane i Noreg.»
Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.
Foto: Lars Tore Mubalegh-Håvardsholm
Julefuglen i augustnatta
Havsvala tel blant dei minste sjøfuglane i verda. Ho er omtrent stor som ein sporv, men kan leve lenger enn tretti år.
Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.
Foto: Michael Sohn / AP / NTB
Angela Merkel har mykje å læra oss om korleis politikk vert hamra ut – med fornuft.
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.
Foto: Thomas Fure / NTB
– Populisme er ikkje noko å vere redd for
Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.
Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.
Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB
Uviss lagnad for Syria
Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.