Katastrofe og kunst
Kim Myhrs verk får det beste ut av Kitchen Orchestra.
Det nyaste albumet til Kim Myhr er utgjeving nummer 100 på Sofa Music.
Foto: Orfee Schuijt
Samandrag
Oppsummeringa er laga av AI-vertkøyet ChatGTP
Samtidsmusikk
Kim Myhr:
Hereafter
Kim Myhr, gitarar; Signe Irene Time, vokal og kassettspelar; Gunhild Seim, trompet; Petter Frost Fadnes og Arild Hoem, saksofonar; Gaute Vikdal, basstrombone; Nils Erga, bratsj; Jenni Witick, cello; Johan Egdetveit, akkordeon; Dag Egil Njaa, elektronikk; Øyvind Dale, tangentar; Marius Munthe-Kaas, vibrafon; John Lilja, bass; Thomas Bang, bass og gitar; Ståle Birkeland og Dag Magnus Narvesen, trommer. Sofa
Pandemien dannar utgangspunktet og er bakteppe for verket Hereafter, tinga av og for sjølve flaggskipet i Stavanger-jazzen, Kitchen Orchestra. Verket tematiserer daude og forgjengelegdom. Myhr minnest meldinga frå statsminister Solberg i marsdagane 2020 – at me alle risikerte å mista nokon som stod oss nær. For Myhr handlar verket om å anerkjenna og akseptera katastrofe.
Verket er delt inn i elleve relativt korte delar som spenner frå to til fire minuttar, med den ni minuttar lange del sju og dei seks minuttar lange delane åtte og ti som unnataka. Myhr fortel i presseskrivet at «Raag Miyan Ki Malhar» med Ustad Salamat Ali Khan frå filmen Jalsaghar kverna i bakhovudet i månadene komponeringa gjekk føre seg, og dette har nok sett sine spor som ein del av grunnstemninga i verket, men også konkret i del fire.
Musikken byggjer på ein del element, til dømes dronar og ostinat, som blir gjentekne og sett opp i kontrastar til andre element, eller musikken er meir lagdelt og horisontal. Dei fleste av enkeltdelane kan lyttast til som frittståande miniatyrar, men samla utgjer dei eit puslespel på elleve delar.
Eg var på re-premieren av verket på Maijazz i fjor, der verken omstenda eller konsertlokalet spelte på lag. Dette er noko heilt anna. Verken Myhr eller Kitchen Orchestra har nokon gong vore betre på plate.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.