JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Instrumentalistane
i Stones-kulissane

Brian Jones og Mick Taylor gav dei tidlege albuma til The Rolling Stones ekstra djupn.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rollings Stones fotografert i London i 1969. F.v. Mick Taylor, Charlie Watts, Mick Jagger, Keith Richards og Bill Wyman.

Rollings Stones fotografert i London i 1969. F.v. Mick Taylor, Charlie Watts, Mick Jagger, Keith Richards og Bill Wyman.

Foto: AP / NTB scanpix

Rollings Stones fotografert i London i 1969. F.v. Mick Taylor, Charlie Watts, Mick Jagger, Keith Richards og Bill Wyman.

Rollings Stones fotografert i London i 1969. F.v. Mick Taylor, Charlie Watts, Mick Jagger, Keith Richards og Bill Wyman.

Foto: AP / NTB scanpix

3250
20180824

Rolling Stones

Tilrådd lytting:

The Rolling Stones – England’s Newest Hit-makers (1963)

Aftermath (1965)

Between The Buttons (1966)

Their Satanic Majesties Request (1967)

Sticky Fingers (1971)

3250
20180824

Rolling Stones

Tilrådd lytting:

The Rolling Stones – England’s Newest Hit-makers (1963)

Aftermath (1965)

Between The Buttons (1966)

Their Satanic Majesties Request (1967)

Sticky Fingers (1971)

Eg var nyleg på Rolling Stones-konsert, på Olympia Stadion i Berlin. Dei eldgamle rockarane var ute på ny turné femtiseks år etter at gruppa vart danna i 1962, og grunnane til å gå på konsert var fleire: Eg var så opptatt av Stones i elleveårsalderen at eg omtrent berre høyrde på musikken deira i eit heilt år, og eg oppdaga mykje seinare, i vaksen alder, kor bra dei beste innspelingane deira var. Eg synest framleis Sticky Fingers og Let It Bleed er fantastiske album, nesten femti år etter at dei kom ut.

Dei gamle musikarane var i storform på det svære stadionet, framfor 60.000 tilskodarar, og konserten viste seg å verta ei formidabel oppvisning i eigenarta rockeestetikk.

Eg skal i denne teksten ta for meg to tidlegare medlemmar av Stones som hadde mykje å seie for lydbiletet på albuma frå dei fyrste ti–tolv åra.

Brian Jones

Gitarist og multiinstrumentalist Brian Jones var original Stones-medlem fram til han vart sparka ut av gruppa i 1969. Det var han som opphavleg starta bandet, gav det namn og hyra Keith Richards og Mick Jagger til å vera med. I byrjinga song han òg unisont med Jagger på fleire låtar, og han var eit naturleg midtpunkt som bandsjef. Seinare tok Jagger og Richards over rollene som bandleiarar og låtskrivarar, og Brian Jones vart meir som ein kolorist og arrangør på låtane, der han spelte tidvis nokså eksotiske instrument, til dømes sitar, dulcimer, cembalo, mellotron, theremin, marimba, tamboura og diverse treblåsinstrument.

Legg ekstra merke til det rytmiske, Howlin’ Wolf-aktige munnspelet på «Not Fade Away». Eller den dynamiske og levande Elmore James-påverka slidegitaren på «Little Red Rooster», marimbaspelet på «Under My Thumb», den nydelege barokkpåverka blokkfløyta på «Ruby Tuesday» og den jagande mellotronen på slutten av «We Love You». Dette er berre nokre få døme på Jones’ fingeravtrykk i Stones-katalogen. Elles laga han på eiga hand flott og meir eksperimentell filmmusikk til kultfilmen A Degree of Murder frå 1966, spelt inn med musikarane The Master Musicians of Jajouka frå fjella i Marokko i 1967.

Mick Taylor

Mick Taylor kom til Stones i 1969 som tjueåring, direkte frå bandet og institusjonen John Mayall’s Bluesbreakers (ein kan høyre han der som svært talentfull bluesgitarist på plata Crusade, i arven etter Otis Rush, Albert King, Peter Green og Eric Clapton).

Med The Rolling Stones er han særskilt skinande på Sticky Fingers frå 1971, der han bidreg med stemningsskapande gitarspel. Sjekk ut låtane «Sway» og «Moonlight Mile», der Taylor spelte ei avgjerdande rolle i arrangementa. Han utvikla seg etter kvart til å verta ein særprega slidegitarist og hadde ein solid rytmisk spelestil som utfylte Keith Richards’ enkle rockeriff og gav substans til låtane. Han var med fram til 1974, då han gjekk lei det intense turnélivet og overlét stafettpinnen til Ronnie Wood, som framleis er med i dag.

Stein Urheim

Stein Urheim er musikar og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Eg var nyleg på Rolling Stones-konsert, på Olympia Stadion i Berlin. Dei eldgamle rockarane var ute på ny turné femtiseks år etter at gruppa vart danna i 1962, og grunnane til å gå på konsert var fleire: Eg var så opptatt av Stones i elleveårsalderen at eg omtrent berre høyrde på musikken deira i eit heilt år, og eg oppdaga mykje seinare, i vaksen alder, kor bra dei beste innspelingane deira var. Eg synest framleis Sticky Fingers og Let It Bleed er fantastiske album, nesten femti år etter at dei kom ut.

Dei gamle musikarane var i storform på det svære stadionet, framfor 60.000 tilskodarar, og konserten viste seg å verta ei formidabel oppvisning i eigenarta rockeestetikk.

Eg skal i denne teksten ta for meg to tidlegare medlemmar av Stones som hadde mykje å seie for lydbiletet på albuma frå dei fyrste ti–tolv åra.

Brian Jones

Gitarist og multiinstrumentalist Brian Jones var original Stones-medlem fram til han vart sparka ut av gruppa i 1969. Det var han som opphavleg starta bandet, gav det namn og hyra Keith Richards og Mick Jagger til å vera med. I byrjinga song han òg unisont med Jagger på fleire låtar, og han var eit naturleg midtpunkt som bandsjef. Seinare tok Jagger og Richards over rollene som bandleiarar og låtskrivarar, og Brian Jones vart meir som ein kolorist og arrangør på låtane, der han spelte tidvis nokså eksotiske instrument, til dømes sitar, dulcimer, cembalo, mellotron, theremin, marimba, tamboura og diverse treblåsinstrument.

Legg ekstra merke til det rytmiske, Howlin’ Wolf-aktige munnspelet på «Not Fade Away». Eller den dynamiske og levande Elmore James-påverka slidegitaren på «Little Red Rooster», marimbaspelet på «Under My Thumb», den nydelege barokkpåverka blokkfløyta på «Ruby Tuesday» og den jagande mellotronen på slutten av «We Love You». Dette er berre nokre få døme på Jones’ fingeravtrykk i Stones-katalogen. Elles laga han på eiga hand flott og meir eksperimentell filmmusikk til kultfilmen A Degree of Murder frå 1966, spelt inn med musikarane The Master Musicians of Jajouka frå fjella i Marokko i 1967.

Mick Taylor

Mick Taylor kom til Stones i 1969 som tjueåring, direkte frå bandet og institusjonen John Mayall’s Bluesbreakers (ein kan høyre han der som svært talentfull bluesgitarist på plata Crusade, i arven etter Otis Rush, Albert King, Peter Green og Eric Clapton).

Med The Rolling Stones er han særskilt skinande på Sticky Fingers frå 1971, der han bidreg med stemningsskapande gitarspel. Sjekk ut låtane «Sway» og «Moonlight Mile», der Taylor spelte ei avgjerdande rolle i arrangementa. Han utvikla seg etter kvart til å verta ein særprega slidegitarist og hadde ein solid rytmisk spelestil som utfylte Keith Richards’ enkle rockeriff og gav substans til låtane. Han var med fram til 1974, då han gjekk lei det intense turnélivet og overlét stafettpinnen til Ronnie Wood, som framleis er med i dag.

Stein Urheim

Stein Urheim er musikar og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis