JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Inni og utanfor boksen

Aphex Twins dekonstruerte klubbmusikk byr sjela opp til dans.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1851
20230804
1851
20230804

Elektronisk musikk

Aphex Twin

Blackbox Life Recorder 21f/in a room7 F760

Warp

Richard David James, best kjent som Aphex Twin, er ein av dei mest innflytelsesrike artistane innan elektronisk musikk og IDM (intelligent dansemusikk). Det er kan hende ikkje så enkelt korkje å hugse eller uttale tittelen på den nye EP-en hans – Blackbox Life Recorder 21f/in a room7 F760 – men lytteopplevinga er heller behageleg.

«Uneasy listening», sa ein annan kritikar. Det gir meining, det, for det kviler ei dyster og tungsindig, til dels klaustrofobisk, men likevel romsleg og innbydande stemning over musikken.

Videoen til tittel- og opningssporet «Blackbox Life Recorder 21f» tar lyttar-sjåaren med på ei reise ut i indre og inn i ytre rom via ein slags stadig vekk vrengd hyperboks som ser ut til å ut- og innehalde det meste i mikro- og makromultiverset.

Det andre tittelsporet, tredjesporet «in a room7 F760», er ei melankolsk og spretten lita sak med kjappe trommemønster og subtil tonal krumming som manar fram vage kjensler av skeive grammofonplater, falma foto, utviska minne.

Andresporet, det einaste sporet som ikkje er tittelsporet, «zin2 test5», er drive av ei konsis syrebassline og katarsisk veksling mellom synkoperte og flate rytmar. Det tredje tittelsporet, som altså er fjerdesporet, «Blackbox Life Recorder 22 [Parallax Mix]» er ein meir flytande variant av opningssporet, overlessa med klang som manar fram underlege aningar av fuktige, bekmørke holer av uana skala.

Aphex Twins dekonstruerte maskinmusikk har noko svært menneskeleg over seg. Når det heile er over, i musikkvideoen, får vi sjå at verket er dedisert til foreldra til James, som nyleg har gått bort.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, dj og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Spotify Blackbox Life Recorder 21f/in a room7 F760

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Elektronisk musikk

Aphex Twin

Blackbox Life Recorder 21f/in a room7 F760

Warp

Richard David James, best kjent som Aphex Twin, er ein av dei mest innflytelsesrike artistane innan elektronisk musikk og IDM (intelligent dansemusikk). Det er kan hende ikkje så enkelt korkje å hugse eller uttale tittelen på den nye EP-en hans – Blackbox Life Recorder 21f/in a room7 F760 – men lytteopplevinga er heller behageleg.

«Uneasy listening», sa ein annan kritikar. Det gir meining, det, for det kviler ei dyster og tungsindig, til dels klaustrofobisk, men likevel romsleg og innbydande stemning over musikken.

Videoen til tittel- og opningssporet «Blackbox Life Recorder 21f» tar lyttar-sjåaren med på ei reise ut i indre og inn i ytre rom via ein slags stadig vekk vrengd hyperboks som ser ut til å ut- og innehalde det meste i mikro- og makromultiverset.

Det andre tittelsporet, tredjesporet «in a room7 F760», er ei melankolsk og spretten lita sak med kjappe trommemønster og subtil tonal krumming som manar fram vage kjensler av skeive grammofonplater, falma foto, utviska minne.

Andresporet, det einaste sporet som ikkje er tittelsporet, «zin2 test5», er drive av ei konsis syrebassline og katarsisk veksling mellom synkoperte og flate rytmar. Det tredje tittelsporet, som altså er fjerdesporet, «Blackbox Life Recorder 22 [Parallax Mix]» er ein meir flytande variant av opningssporet, overlessa med klang som manar fram underlege aningar av fuktige, bekmørke holer av uana skala.

Aphex Twins dekonstruerte maskinmusikk har noko svært menneskeleg over seg. Når det heile er over, i musikkvideoen, får vi sjå at verket er dedisert til foreldra til James, som nyleg har gått bort.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, dj og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Spotify Blackbox Life Recorder 21f/in a room7 F760

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis